Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 Og om du har født flere ganger; var riene like ved hver fødsel?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #2 Skrevet 28. mars 2012 Vanskelig å beskrive hvordan de kjentes ut. En slags strammende følelse som bygger seg opp i intensitet, når en topp og sakte men sikkert slipper taket. Har født to ganger, en igangsatt og en som startet spontant. I den igangsatte fødselen satt riene øverst i lårene og kun der. Disse riene var helt overkommelige, måtte puste meg gjennom de, men følte aldri at nok er nok. De gjorde derimot at jeg ikke kunne være så mye på beina som jeg hadde planer om, jeg mistet på en måte alle krefter i beina under riene. De kom også hyppig, annethvert minutt hele fødselen. Ved den andre fødselen satt riene nederst i magen. Og følelsen var på mange måter den samme som ved første fødsel. Men føltes også langt mer intens. Dette var en veldig rask fødsel, så er nok derfor det føltes så intenst. Hadde bare rier i 45 min(kom annethvert minutt også denne gang), før pressriene begynte.
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 28. mars 2012 #3 Skrevet 28. mars 2012 Riene kjentes ut som sterke menssmerter, jeg hadde også fryktelig vondt i ryggen og voksesmerter i bena.
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 28. mars 2012 #4 Skrevet 28. mars 2012 Som om noen sto og slo meg med balltre på det benet over huttetua (symfysen??). Mine rier hadde ikke en topp, eller noe som helst som bygget seg opp og dabbet av Ble satt i gang med drypp, og riene kom hvert minutt, fra første rie, og riene var helt like og like sterke fra start til ungen var ute. Men fødselen tok forsåvidt bare 7 timer fra første rie (førstegangs fødende) hvor 1,5 time var pressing..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå