Gå til innhold

Litt rart at vi ikke har blitt innkalt til 2-års kontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet ble 2 år for en måned siden. Vi bor i Oslo

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje enda mer rart at du ikke tar en tlf til helsestasjonen og hører???

Skrevet

Vi var på 2-års kontroll da jenta vår var 2 år og 2 mnd. Innkallelsen kom ca 3 uker før. Bor ikke i Oslo da..

Skrevet

Her har vi fått innkallelse i april. Han blir 2år to uker før.

Men jeg har hørt at i Oslo er det mange helsestasjoner som har kuttet toårskontrollen, med mindre foreldrene tar kontakt og vil ha på eget initiativ.

Skrevet

Her hos oss innkaller de ikke før barnet nærmer seg 2.5.

Det fordi det skjer så mye fra 2 til 2.5 at de får mer utbytte av kontrollen ved å utsette den litt.

Skrevet

VI fikk inkallelse til 2 år og 3 mnd-kontroll. Dette er i Trondheim. Vet ikke hvordan det er ellers i landet, men skulle tro at det var det samme.

Skrevet

Vi fikk innkallelse i posten i dag. Han blir 2 år d. 20/4 og ska inn på kontroll d. 30/4.

Men jeg hadde tatt en telefon til helsestasjonen viss jeg var deg ;)

Skrevet

Det er anbefalt å ha 2 års kontrollen ved ca 2 år og 3 mnd. Dette pga at det ved denne kontrollen bl.a skal gjøres en screening av språket, og mange har en enorm utvikling et par tre mnd etter fyllte 2 år. Så for å få med denne såkalt "ordflommen" venter man..

Hilsen helsesøster:)

Skrevet

Vi bor i Oslo, Sagene bydel.

Hadde torårskontroll for litt siden. Jeg purret på helsestasjonen da jeg var innom med lillesøster fordi vi ikke hadde fått innkalling og han akkurat var blitt to år. Da lo hun og sa at de lå vel en 4-5 måneder bak skjema, men hun kunne godt sette opp en time siden jeg spurte.

Så sånn er det her... :)

Skrevet

Det er anbefalt å ha 2 års kontrollen ved ca 2 år og 3 mnd. Dette pga at det ved denne kontrollen bl.a skal gjøres en screening av språket, og mange har en enorm utvikling et par tre mnd etter fyllte 2 år. Så for å få med denne såkalt "ordflommen" venter man..

Det er nok forskjellig på de ulike hs. Hos oss var det ingen som sjekket språket, og de snakket heller ikke med ham undervegs. Han snakker flytende så jeg er ikke bekymret, men han var helt taus under hele sjekken fordi han var sjenert og det var ingen som spurte om hvordan han lå an.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi var på 4årskontroll nå forrige uke, og sønnen min ble 4 i september :)

I oslo vil jeg tro det er såpass mange som skal på kontroll at de ikke rekker å ta det på bursdagen til alle sammen

Skrevet

Takkekort svar folkens. Jeg tror jeg lar det gå litt til, tenker jo vi er i rute med det meste. Ville bare høre om det gjaldt flere i Oslo-området:-)

Skrevet

Det er nok forskjellig på de ulike hs. Hos oss var det ingen som sjekket språket, og de snakket heller ikke med ham undervegs. Han snakker flytende så jeg er ikke bekymret, men han var helt taus under hele sjekken fordi han var sjenert og det var ingen som spurte om hvordan han lå an.

Det praktiseres nok forskjellig rundt omkring ja, men vurdering av språket ved 2 år er anbefalt, så da vil jeg si at den hs er litt slapp i sitt arbeide..

Skrevet

I Oslo ( bydelen vår ) er 4 årskontrollen da der nesten 5! Min blir 5 i april og har fortsatt ikke blitt innkalt, og ja har sjekket at han ikke er glemt

Skrevet

Vi bor også i Oslo og har fått beskjed om at vår helsestasjon ligger 6-9 mnd etter skjemaet.

Skrevet

He he, ser nå at jeg har sendt takkekort til dere alle:-D

En liten autokorr fra tlf, skulle seff stå takk for;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...