Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 Vi fikk på ordinær ul og fostervannsprøve vite at vår lille skatt hadde Downs og en stor, mest sansynlig fatal hjertefeil. Hun hadde forstørret nyrebekken også. Noe som gjor at vi tok det smertefulle valget å avslutte svangerskapet i uke 21:( Jeg leser flere her som sier at dersom deres lille skatt bare har Downs så skal de fortsette. Jeg tenker at det er viktig å få frem at Downs er et kromosomavvik der hver celle i den lille kroppen har et kromosom for mye. Over 50 prosent av babyer som fødes med Downs har laukemi, og er mye mer disponert for å få kreft enn andre barn. Videre får mange av dem hjertefeil, epilepsi, svulster i hodet, problemer med mage/tarm, urin, overmobile ledd, høy dødelighet v infekjsoner, mer mottakelig for inveksjoner mm. Så det er ikke bare Downs. Hadde de kunne sagt at vår lille bare ville få Downs så hadde det ikke vært tvil i mitt hjerte, vi hadde beholdt! Det er viktig for meg som har tatt det vanskelige valget at dere vet hvor omfattende og fatal en Downs diagnose kan være.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #2 Skrevet 28. mars 2012 Trist å høre om babyen din Men jeg er veldig enig i det du skriver og det var et godt innlegg. De fleste tror at alle med Downs er slik som på Tangerudbakken, men virkeligheten er ikke helt der når veldig mange har flere tilleggssykdommer og diagnoser, mange av dem alvorlige, og mange lever korte liv i smerte. Har selv hatt en bror med Downs som døde av hjertesykdom da han var 3 år. Han hadde mange sykdommer, store smerter og levde sitt korte liv med smerte og mye vondt Det er realiteten for mange. Ikke for alle, men for veldig mange.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #3 Skrevet 28. mars 2012 Dette må være forferdelig vanskelig for dere. Jeg greier ikke å forestille meg hvor vanskelig dette er. Har forresten aldri hørt om at noen kan få abort i uke 21? Barn kan jo overleve bare noen uker etter det. Mener ikke å dømme avgjørelsen din altså. Som sagt greier jeg ikke å forestille meg hvordan jeg hadde reagert selv,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå