Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 Jeg sluttet med parfyme da jeg begynte med amming. Ingen andre av damene i min familie bruker parfyme heller. Jeg synes at shampo og deodorant gir nok godlukt. Min svigermor nærmest tømmer hele parfymeflasken over seg (eller sånn kjennes det ut som). Når hun har vært på besøk lukter babyen chanel mademoiselle i flere dager etterpå. Blir kvalm av parfymelukten. æsj, babyen skal jo lukte sånn søt og deilig babylukt. Tør ikke si noe til henne da... Må bare få ut litt gruff!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #2 Skrevet 28. mars 2012 Det er for at de blir immun mot egen lukt og ikke kjenner hvor jævlig de lukter. Mange av de på bussen også. Fra 17-18 år og opp.
charnelle Skrevet 28. mars 2012 #3 Skrevet 28. mars 2012 Satt en gang bak en dame på et fly fra Frankrike. Hun hadde badet i Poison parfyme. Jeg satt hele flyturen med nesa inne i jakken og holdt pusten. I tillegg fikk jeg sterk hodepine. Ren tortur i tre timer!
Musemorbr / Skrevet 28. mars 2012 #4 Skrevet 28. mars 2012 Det er visst slik at om man bruker samme duft lenge, slutter man å kjenne den selv og begynner å ha på mer. Jeg har en nabo jeg som oftest kan lukte før jeg kan se. Ikke spesielt greit å la slike stinkbomber løfte opp ungen nei. Jeg sluttet med parfyme da vi ble prøvere, siden det ikke er spesielt bra å bruke i graviditeten. Kommer ikke til å bruke det mer annet enn en minidråpe i veldig spesielle anledninger.
Hønemor30 Skrevet 28. mars 2012 #5 Skrevet 28. mars 2012 Hæææ? Skal man ikke bruke parfyme som gravid? Hvorfor? Link?
Himmel og hav Skrevet 28. mars 2012 #6 Skrevet 28. mars 2012 Sånne parfymedamer er noe herk! Minst like ille er de mennene som dusjer i after shave. Det kom en slik mann inn på bussen i forrige uke. Jeg fikk rett og slett ikke puste med han i "lokalet" og måtte til slutt gå av. Heldigvis var det ikke så langt hjemmefra,og astmamedisin har jeg alltid med meg.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #7 Skrevet 28. mars 2012 Jeg har tidligere jobbet i parfymebransjen og holdt foredrag om parfymebruk. Det er helt riktig at man nesten blir immun overfor sin egen duft. Derfor pøser mange på mer enn nødvendig. Feilen mange gjør er at de bruker for mye av mer konsentrerte parfymer (ren parfyme og Eau de Parfum), og bruker det akkurat slik de bruker en Eau de toilette eller Cologne. Sistnevnte kan man være mer generøs med da det er mer alkohol og vann i duften og mindre parfymekonsentrat. En av parfymene på markedet som svært mange bruker feil er Angel fra Thierry Mugler. Denne er svært konsentrert og intens og skal påføres i små mengder. Aller helst skal man spraye en "sky" som man går inn i. En parfyme skal bare gi en duftanelse og pirre nysgjerrigheten!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #8 Skrevet 28. mars 2012 Hæææ? Skal man ikke bruke parfyme som gravid? Hvorfor? Link? Fordi stoffer fra parfymen tas opp i blodet.
petite fleur Skrevet 28. mars 2012 #9 Skrevet 28. mars 2012 Helt enig, jeg blir fysisk dårlig av overparfymerte damer (og menn). Får vondt i hodet og blir kvalm. I det siste har jeg begynt å si fra på en vennlig måte. Ikke til fremmede på bussen, altså, men kolleger o.l. Bedre å si fra enn å bli syk, mener nå jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå