Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 Hva gjorde dere for å lindre? Gikk det lang tid før det gikk vekk? Var hos legen idag, og er jo ingenting å gi han. Melk, youghurt og is lindrer liiiiitt, men han vil ikke ha. Han er snart 2 år, vil ikke spise eller drikke noe. Håper dette går over fort. Har og byttet tannkrem til Sendium.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #2 Skrevet 28. mars 2012 Har det selv både titt og ofte. Forsøk å få i ham drikke gjennom sugerør, da kan det kanskje hende såret ikke blir så påvirket? After er veldig vonde, men de forsvinner vanligvis i løpet av 7-10 dager. Varighet og smerter avhenger litt av hvor de finnes og hvor store de er. Vet det finnes noe du kan få kjøpt på apotek som skal lindre litt, en kortisonsalve tror jeg, og det skal være mulig å få tak i noe som legger seg som en film over såret slik at mat ikke skal komme i kontakt med det. Har ikke prøvd noe av det selv, nettopp fordi jeg vet at det vil gå bort etterhvert, men det er det jo ikke like lett for en toåring å forstå. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #3 Skrevet 28. mars 2012 Sugerør skal jeg prøve. Har prøvd flaske, men det funket ikke, og han vil heller ikke ha smokk. Må en tur på apoteket da, men trodde ikke det fantes noe som kunne lindre. Huff, det er ikke gøy, ikke lett for han å sove engang.
Tøssa Skrevet 28. mars 2012 #4 Skrevet 28. mars 2012 afte er slike blemmer i munnen? skyll munnen med vademecum, det hjelper og ellers bruke mildere tannkremer som zendium
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #5 Skrevet 28. mars 2012 Vi har fått noe hos legen som skal smøres på aftene. Det gjør sånn at det danner en hinne over så ikke det gjør like vondt å spise eller drikke. Du burde kanskje snakke med legen om å få noe sånt (jeg husker dessverre ikke navnet) for etter hva jeg fikk vite hos legen så er dette noe som kan komme å gå frem til 20 års alderen. Min har hatt det titt og ofte i 2 år allerede.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #6 Skrevet 28. mars 2012 Kan kjøpe noe som de selger på apoteket.Det er en gel(usikker hva den heter) som du smører på såret/afte i munnen og den bedøver området.Kan anbefales på det sterkeste
bivi Skrevet 28. mars 2012 #7 Skrevet 28. mars 2012 får noe på apoteket som heter aftamed, smaker mandarin, i følge min datter...
Ver@ Skrevet 28. mars 2012 #8 Skrevet 28. mars 2012 Jeg er sykepleier og har vært plaget ned after siden barndommen. Zylocain er lokalbedøvelse og finnes reseptfritt og ( gel er best) smørres på aftene før måltid og ellers ved sterke smerter. Har relativt kort virkningstid, men er meget effektivt. Du kan og få resept på zylocain viscøs som er ment for å brukes i munnen. Det er viktig at barnet ditt blir smertelindret slik at han får i seg væske og mat. Da jeg var barn fikk jeg ingenting som hjalp, og det var helt grusomt!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #9 Skrevet 28. mars 2012 Jeg syns det er ganske rart at legen ikke sa noe om det. Han sa at det bare var å kjøre på med is og paracet, nevnte ikke legemiddler i det hele tatt. Bare at det ikke fantes noe. Må ta turen ned på apoteket imorra. Har heldigvis fått i han kald melk og grøt. En positiv ting er at han kanskje blir avent med smokk nå da. Har sovnet greit uten smokk, og spør ikke etter den heller. Haha. Noen lyspunkt hvertfall. HI
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #10 Skrevet 30. mars 2012 Jeg fant ut hva det heter det som vi fikk hos legen mot aftene til gutten min og tenkte jeg skulle dytte opp tråden din for å fortelle det siden jeg vet hvor frustrerende det er når de ikke får i seg noe fordi de har vondt Det heter Volon A Haftsalbe. Det skal smøres på også danner det en hinne over aftene. Det var i følge legen ikke så mye annet å gjøre enn å lindre og da kunne denne hjelpe. # 5
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #11 Skrevet 30. mars 2012 Takk for svar. Fikk tak i et middel på apoteket igår. Og det hjalp litt, han fikk hvertfall spist litt, og drukket. Idag er det bedre, og han er ikek så rød lengre. Så det går tydeligvis rette veien her. HI
Ver@ Skrevet 30. mars 2012 #12 Skrevet 30. mars 2012 Tror ikke det er alle legene som er så inne på after. Har selv jobbet på barneavdeling hvor vi fikk innlagt barn ned sår i munnen, og legene tenkte ikke på zylocain før jeg spurte om vi ikke skulle prøve det pga min gode erfaring med det:) Håper gutten din blir bra snart:)
Gulosten™ Skrevet 31. mars 2012 #13 Skrevet 31. mars 2012 Har hatt dette siden jeg var liten. Er over 30 nå, og sliter fremdeles. Ofte 2-3 sår om gangen. Fikk KenaCort salve før, men den har de sluttet å selge i Norge. Legen kan allikevel skrive resept, og noen apotek kan spesialbestille. Ellers funker Nycodent's Aloclair gel relativt greit, denne finnes også som en spray, men den er litt vond å få sprayet rett på såret. Skal definitivt teste Xylocain, hørtes jo helt nydelig ut. Unngå mat og drikke med syre i, brus og syrlige frukter, det blir verre hos meg når jeg får i meg sånne ting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå