Gå til innhold

Begynner å bli litt desperat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg satte i gang prosessen for å få eksen til å kjøpe meg ut av felles bolig for over ett år siden. For tre måneder siden purret vi på et brev, og satte en svarfrist. Fikk svar fra eksens advokat tre uker etter fristen. Så ba min advokat om bekreftelse på tallene, slik at skiftet kunne gjennomføres. Frist for tilbakemelding var onsdag for to uker siden. Har enda ikke hørt noe.

Begynner å bli litt desperat, skal kjøpe bolig, men har ikke nok egenkapital før skiftet er gjennomført. Det er ikke så ofte det kommer boliger til salgs her jeg bor, og når det dukker opp noen må jeg bare sitte med hendene i fanget. Føler meg behandlet som dritt, han bare ignorerer forsøkene mine på å få til en løsning på dette.

Kan ha virkelig trenere prosessen så mye "ustraffet"? Hva vil skje dersom jeg må ta saken inn for retten? Jeg vil ikke det, men jeg trenger pengene mine!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be advokaten din presse på og bruke rettsgang som trussel! Gå i retten om du må, heller det enn å la eksen bestemme tempo på skiftet og la deg vente på penger du trenger!

Skrevet

Men hvor lang tid tar det før en slik sak kommer for retten? Vil tro det er snakk om en del måneder, om ikke år?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...