Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 Hva ville dere gjort? Det er sterkt forventet av svigerfamilien at vi kommer til deres hjemby i forbindelse med påsken. Vi har ikke vært der på ett år ca. Det skal sies at faren til mannen aldri har vært hos oss noen gang, vi har bodd sammen i snart 10 år. Vi bor en del timer unna men ikke lengre enn at det fint kjøres på en formiddag, og vi har gjesterom. Vi ber de ofte, og sier at de bare må komme men det er alltid en eller annen unnskyldning, med føre,bil osv... Men allikevel får vi høre, spes da gubben at han aaaaaaldri kommer på besøk, de lurer på om han har glemt de osv. Svigermor er hakke gæren,psykisk syk og utrolig slitsom. Jeg har ikke det minste lyst å bruke feriedager på en dame som bryr seg med ting ho ikke har noe med, er sur,utakknemlig og sjalu. Mannen sier han føler han må dra, og sier han heller få dra uten meg- jeg spurte hvorfor, han mener at siden de maser og forventer. Vil unngå bråk tenker jeg. Men jeg vil jo gjerne se mannen, så da må jeg jo bli med. Aner ikke hva jeg vil med innlegget. Flere som har det sånn? Hvordan løser dere dette? Jeg vil helst være hjemme, treffe venner,få besøk,kose meg med mannen og nyte fridagene. Et annet tema er at vi faktisk har lite penger nå, og det koster oss brått 1500-2000kr bare å reise,oss og et barn, i tillegg må vi ut med penger til mat og drikke de dagene vi er der, da svigermor ikke er av den spandable typen og gjerne sier at vi får gå på butikken å handle det vi vil ha av mat selv, så vi får det vi liker (også spiser ho av det vi handler mens vi er der) og jeg har ikke lyst bruke pengene på noe vi egentlig ikke vil. Skulle ønske mannen ikke ville dra bare for at han ikke vil ha noe gnål
Lotta27 Skrevet 28. mars 2012 #2 Skrevet 28. mars 2012 Jeg ville reist...Synes det er viktig å pleie kontakten med familien, og som du sier så har dere ikke vært der på et helt år,enda det ikke er "så langt" å kjøre? Kan dere ikke dele opp påsken litt, feks være der halve påsken og resten hjemme? Har stor forståelse for at det ikke frister veldig å reise dit mtp sur svigermor og alt som ser ut til å følge, men synes ikke dere bør droppe å dra dit, bare fordi de ikke kommer til dere når dere ber de...Det kan jo være grunner dere ikke vet om, til at de alltid finner på unnskyldinger? Hva vet jeg.. Og mat måtte dere hatt samme hvor dere hadde vært God påske,uansett hva dere velger å gjøre!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #3 Skrevet 28. mars 2012 Det er første gang det har gått så lang tid for oss, som regel har vi vært der i forbindelse med alle jul og påsker,bursdager og sommerferier 7-8 ganger i året . Nå blei det slik pga sykdom,annerledes jobbing pluss en del andre ting i vennekretsen, som har gjort at vi har måtte prioritere annerledes. Det skal sies at historien med svigermor er lang, og nok ligger i grunn for mine meninger. Men jeg kan ikke fortelle alt her:) Men takk for svar,kjenner jeg oss rett så drar vi nok- som vi pleier. Jeg syns bare at folk kan komme til oss også ;P
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #4 Skrevet 28. mars 2012 Her står jeg faktisk i noe av det samme dilemmaet... Jeg bor i Nordland med min mann, og min famillie som bare består av en mor bor på det indre Østlandet. Hun vil at vi skal komme hjem til henne i påsken (jeg har invitert henne til oss, men hun bare snakker det bort) Ingen av oss vil dit, og vi vil heller ikke bruke penger på det! Jeg er gravid i uke 34 og orker ikke tanken på å dele en gjesteseng på 120 med mannen min i flere dager... + Vi vil ordne til hjemmet og litt rundt huset i påsken fØr gutten i magen kommer. Jeg kommer til å si nei, og at jeg heller tar meg en helg forbi påsken alene hvor jeg besØker henne. Jeg vet det kommer til å bli et helvette å fortelle henne dette! (hun er veldig hissig av seg og blir utrolig fort fornærmet!) Kansje mannen din kan gjØre det samme? Eller dere alle sammen? Si at dere vil feire påske hjemme men tar dere en tur en annen helg feks? Visst ikke så ville jeg faktisk bare latt mannen dra å kost meg hjemme alene:)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #5 Skrevet 28. mars 2012 Syns godt at de kan komme til dere. Om svigerfar aldri har vært på besøk hos dere så er det på høy tid at de tar turen! Det er ikke bare ditt og mannens ansvar å pleie familieforholdet, så nå kan svigers fra på tur og komme til dere på besøk.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #6 Skrevet 28. mars 2012 Jeg hadde faktisk blitt hjemme. Om mannen din absolutt må dra kan han kanskje ta med ungen(e) slik at du får noen dager for deg selv(2 dager) og så er dere hjemme sammen resten av ferien.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #7 Skrevet 28. mars 2012 Takk for svar alle sammen. Jada mat må vi ha uansett, men maten kommer vi langt med for den summen det koster å reise Skal ta en prat med mannen i kveld, vi får bare finne ut av det. Jeg syns det er vanskelig Hi
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #8 Skrevet 28. mars 2012 Hva ville dere gjort? Det er sterkt forventet av svigerfamilien at vi kommer til deres hjemby i forbindelse med påsken. Vi har ikke vært der på ett år ca. Det skal sies at faren til mannen aldri har vært hos oss noen gang, vi har bodd sammen i snart 10 år. Vi bor en del timer unna men ikke lengre enn at det fint kjøres på en formiddag, og vi har gjesterom. Vi ber de ofte, og sier at de bare må komme men det er alltid en eller annen unnskyldning, med føre,bil osv... Men allikevel får vi høre, spes da gubben at han aaaaaaldri kommer på besøk, de lurer på om han har glemt de osv. Svigermor er hakke gæren,psykisk syk og utrolig slitsom. Jeg har ikke det minste lyst å bruke feriedager på en dame som bryr seg med ting ho ikke har noe med, er sur,utakknemlig og sjalu. Mannen sier han føler han må dra, og sier han heller få dra uten meg- jeg spurte hvorfor, han mener at siden de maser og forventer. Vil unngå bråk tenker jeg. Men jeg vil jo gjerne se mannen, så da må jeg jo bli med. Aner ikke hva jeg vil med innlegget. Flere som har det sånn? Hvordan løser dere dette? Jeg vil helst være hjemme, treffe venner,få besøk,kose meg med mannen og nyte fridagene. Et annet tema er at vi faktisk har lite penger nå, og det koster oss brått 1500-2000kr bare å reise,oss og et barn, i tillegg må vi ut med penger til mat og drikke de dagene vi er der, da svigermor ikke er av den spandable typen og gjerne sier at vi får gå på butikken å handle det vi vil ha av mat selv, så vi får det vi liker (også spiser ho av det vi handler mens vi er der) og jeg har ikke lyst bruke pengene på noe vi egentlig ikke vil. Skulle ønske mannen ikke ville dra bare for at han ikke vil ha noe gnål Nei, jeg ville absolutt ikke reist! Hvorfor skal man måtte ofre seg med å gjøre noe som er lite hyggelig? Skal man bruke livet til å tenke på å gjøre alle andre til lags eller skal man ta ansvar for sin egen hygge og liv? Pliktbesøk er det verste som er, selv om det er familie. Hadde det i såfall vært litt hyggelig å reist dit, men når dere må handle selv i tillegg, så synes jeg det blir helt feil. Jeg ville ha anbefalt mannen din til å ta en skikkelig prat med foreldrene sine,- at de er velkomne hos dere når som helst, og at de ikke kan legge alt ansvar på dere å treffes. Man må gi og ta, så hvis de absolutt ikke orker reise til dere, så skal de ikke attpåtil gi DERE dårlig samvittighet for at dere aldri treffes? Nei, jeg ville spart pengene til god lunch på en utekafè med god vin til jeg ;-) Nyt påsken og ta vare på dere selv, familien DIN er den du skal leve med i hverdagen, ikke svigers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå