Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 Hvor mange opplever å miste mensen fullstendig? Opplever man heller ikke pms? Jeg sliter mer og mer med pms, og sliter ca to uker hver mnd med dette. Sinnsykt vondt i hodet og kroppen, kvalm og utrolig opp og ned i humøret. Kjennes ut som om jeg må gråte eller er sint hele tiden
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #2 Skrevet 28. mars 2012 Jeg satte min inn for et par mnd siden. Jeg har litt småblødning hver dag. Jeg er spent på hvordan det blir etterhvert.
L-8 Skrevet 28. mars 2012 #3 Skrevet 28. mars 2012 Jeg har hatt hormonspiral i over et år, mensen har fortsatt ikke dukket opp etter fødsel. Er du sikker på at det er pms du har og ikke humørsvingninger grunnet hormonene? Jeg skal fjerne spiralen nå fordi jeg ikke trives den. Null sexlyst og tidvise humørsvingninger... De sa det skulle gå seg til, men etter et år har jeg mistet trua. Ellers er det jo en superpraktisk innretning! Deilig å slippe å tenke på prevensjon, og for min del deilig å slippe mensen...
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #4 Skrevet 28. mars 2012 Jeg har hatt hormonspiral i over et år, mensen har fortsatt ikke dukket opp etter fødsel. Er du sikker på at det er pms du har og ikke humørsvingninger grunnet hormonene? Jeg skal fjerne spiralen nå fordi jeg ikke trives den. Null sexlyst og tidvise humørsvingninger... De sa det skulle gå seg til, men etter et år har jeg mistet trua. Ellers er det jo en superpraktisk innretning! Deilig å slippe å tenke på prevensjon, og for min del deilig å slippe mensen... Hva mener du med humørsvingninger pga hormonene? Blir det ikke mye det samme? Går på p-piller i dag, og det er snart 6 år siden siste fødsel.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 28. mars 2012 #5 Skrevet 28. mars 2012 Har spiralen inne på 3. året og har ikke mistet blødningene helt, men det er så bitte lite som kommer at truseinnlegg i 2-3 dager holder (ikke alltid det trengs en gang). Har lite/ingen smerter slik jeg hadde før, men dessverre like mye PMS-plager...
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #6 Skrevet 28. mars 2012 Jeg blir et pms-troll av p-piller jeg da, og av alle andre hormonpreparater. Jeg fungerer best og er mest stabil i humøret uten falske hormoner, jeg sliter også med mye hodepine og hyppige soppinfeksjoner når jeg putter hormoner i kroppen. Når jeg sluttet med hormoner ble humøret bedre og mer stabilt, hodepinen ble mye bedre, sexlysten kom tilbake for fullt (visste egentlig ikke at den var lav, men da jeg sluttet med hormoner ble den mye høyere ) Om du går på p-piller i dag og har disse bivirkningene på hormonene ville jeg prøvd en stund uten å tilføre kloppen hormoner i det hele tatt, tåler du ikke hormonene er det ikke sikkert du tåler spiralen heller. Jeg har valgt å sterilisere meg, et valg både jeg og mannen min er veldig fornøyd med. Da jeg gikk på p-piller var jeg først premenstruell, så var jeg menstruell, også var jeg postmenstruell, ikke lett å være mannen i huset da, hehe
Underveis --> Skrevet 29. mars 2012 #7 Skrevet 29. mars 2012 (endret) Støtter #6: Dropp p-pillene! Jeg blir trist og lei av de, og gråter lett. Hormonspiral merker jeg derimot ikke noe til, hverken på sexlyst eller humør. Jeg blødde derimot daglig i 6 mnd etter den ble satt inn, og mistet ikke mensen helt, men det er alikevel en milliard ganger bedre enn p-piller for meg. Jeg tror slike ting er så individuelt at man rett og slett må prøve det for å se om det funker! Endret 29. mars 2012 av Underveis -->
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 29. mars 2012 #8 Skrevet 29. mars 2012 Hvor mange opplever å miste mensen fullstendig? Opplever man heller ikke pms? Jeg sliter mer og mer med pms, og sliter ca to uker hver mnd med dette. Sinnsykt vondt i hodet og kroppen, kvalm og utrolig opp og ned i humøret. Kjennes ut som om jeg må gråte eller er sint hele tiden Har hatt den siden 1. november 2010, og blør hele tiden. Max 4 dager stopp, så er det på igjen. Kvalm, hormoner, migrene (fått etter at den ble satt inn), bekkenvondt og i det heletatt.. Misfornøyd så det holder, men dette var liksom det siste jeg ville prøve. Har prøvd alt av p- piller, p- ring, plaster osv.. Skal ut med spiralen og gi sprøyta en sjangse! Om det ikke funker, blir det så vi prøver på en til, også får mannen snippe seg Og ja, han er enig!
Zana123 Skrevet 29. mars 2012 #9 Skrevet 29. mars 2012 Jeg fikk satt inn hormonspiral 7 uker etter fødsel, blødde da litt i fem uker og etter det har jeg ikke merket noe til hverken spiralen eller blødninger ( nå er guttungen 8 mnd). Tror man bare må prøve for alle reagerer forskjellig, fungerer det ikke er det bare å dra den ut igjen!
Mayken Skrevet 29. mars 2012 #10 Skrevet 29. mars 2012 Satte inn hormonspiral i mai 2009, tok den ut i januar i år. var hormonell, sur, grinete og hadde null sexlyst. Hadde jevnlig menstrasjon frem til det siste halve året, da ble den borte. Blødde litt mindre etter at jeg satte inn spiralen. Var et hormontroll, var klar over det selv, men klarte ikk gjøre noe med det. Skikkelig vondt og frustrerende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå