Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei vakre kommende mammaer der ute :)

Jeg er nå i uke 28 uker + 5 dager.

Termin er 18 juni.

Jeg holder på å bli gaaaal av rastløse bein og håper det er noen der ute som er i samme båt og som kanskje har noen råd om hva som kan gjøres?

På forhånd takk :)

Mvh

Lisbeth

Endret av Lisaki
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åååh, det er grusomt irriterende! Husker jeg holdt på å gå fra vettet på kveldene (lillemor er 2 mnd). For meg funket det (i hvertfall litt) gå i trapper og å 'sparke' godt i fra ved hvert trinn. :)

Skrevet

Plagsomt, ja!!! Er i samme båt, termin uka før deg ;)

Har fått råd om å spyle kaldt vann på leggene... Har dog ikke prøvd det selv da (enda).

Skrevet

Kjøp magnesium på helsekostbutikken, det hjelper :) Hvis du ikke tar B-vitaminer bør du ta dette også, da du trenger spesielt B6 for at kroppen din skal greie å ta opp magnesium.

Er du veldig plaget så ta dobbel dose magnesium første par dagene, deretter vanlig dagsdose. Får du for mye magnesium så vil kroppen orden det med at du får løs mage og skiller det ut sånn, så det er ikke farlig å ta "for mye" (innen rimelighetens grenser ;)).

Jeg har et stort behov for magnesium og går på minst tre ganger vanlig dagsdose mer eller mindre konstant. Dette var også legen min enig i at jeg kunne gjøre. Hvis jeg trapper ned på magnesiumen så får jeg veldig urolige ben!!

BioLife Magnesium og B-stress er gode produkter, så jeg anbefaler disse :)

Skrevet

Enig med anonym over her, ta magnesium.

Var kjempe plaget med urolige bein, kramper i beina og ubehag i hele kroppen (en slags rar urolig følelse, måtte liksom vri meg hele tiden) gjennom hele svangeskapet. Og etter fødselen så fikk jeg i tillegg de hovne beina, passet ingen sko eller sokker. Da sa min skjønne hjemmejordmor at jeg måtte ta magnesium og gjett hva, alle plagene mine forsvant med engang.

Siden det har jeg tatt magnesium hver dag!!

Håper det hjelper, lykke til :)

Skrevet

Heisann. =)

Jeg vet noe som hjelper mot slike plager. Jeg har det ikke liggende på denne maskinen, så får ikke lagt det inn her.

Send meg en e-post på [email protected] så kan jeg sende deg info når jeg er på rette maskinen. =)

Skrevet

Spis bananer - det er et gammelt jungeltriks mot sånt.

Tror det er magnesium eller noe i den gata du mangler.

Skrevet

Jeg hadde termin 18/6 med forrige baby :) Perfekt tid!!

Har du testet akupunktur?

Skrevet

Kjøp magnesium på helsekostbutikken, det hjelper :) Hvis du ikke tar B-vitaminer bør du ta dette også, da du trenger spesielt B6 for at kroppen din skal greie å ta opp magnesium.

Er du veldig plaget så ta dobbel dose magnesium første par dagene, deretter vanlig dagsdose. Får du for mye magnesium så vil kroppen orden det med at du får løs mage og skiller det ut sånn, så det er ikke farlig å ta "for mye" (innen rimelighetens grenser ;)).

Jeg har et stort behov for magnesium og går på minst tre ganger vanlig dagsdose mer eller mindre konstant. Dette var også legen min enig i at jeg kunne gjøre. Hvis jeg trapper ned på magnesiumen så får jeg veldig urolige ben!!

BioLife Magnesium og B-stress er gode produkter, så jeg anbefaler disse :)

Tusen takk for gode råd, skal løpe til nærmeste helsekost pronto ;)
Skrevet

Tusen takk for gode råd, skal løpe...eh ikke løpe kanskje, men gå fort..hehe til nærmeste helsekost ;)

Skrevet

Kjerringråd nordfra: surr en ulltråd rundt ankelen på den foten som er rastløs. Det hjelper. Men tråden må være av ren, 100% ull :-)

Min erfaring (jeg får rastløse ben når jeg er trett og sliten), er at kulde funker. Jeg rusler en tur ut på verandaen eller helst på kald asfalt/steinheller. Om sommeren kan et kaldt fotbad være et alternativ. Og det som alltid funker for meg er å sove, jeg stryker beina mot hverandre til jeg sovner, tror jeg har utviklet en slags automatisk bevegelse etter mange år med sånne bein ;-)

Skrevet

Samme plagen her også, i perioder, både i svangerskap og etterpå. For meg funket ikke magnesium, men å kjøle ned føttene i kaldt vann. Står litt i kaldt vann før jeg legger meg, evt står på kald trapp ute eller kald flis.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...