Gå til innhold

Hjelp, jeg mister melken!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla er bare 4 uker og jeg tror jeg holder på å miste melken!!

Har vært syk de siste dagene, så hun har bare fått pupp 2-3 ganger på dagtid, og resten nan! Nå har jeg nesten ikke melk, hva gjør jeg?! Prøvde å pumpe meg for å se hvor mye som kom, 30ml, på begge brystene!! Har dere noen gode råd, eller erfaringer? Hvordan får jeg melken tilbake?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for å være slem, men selvsagt går melkeproduksjonen mye ned når brystene ikke dies på. Legg babyen til brystet så ofte som mulig for å stimulere produksjonen. Hvis du vil øke produksjonen burde du kutte nan helt og heller la babyen din amme hver time hvis hun trenger det. Og det å pumpe seg øker nesten ikke produksjonen i det hele tatt, amming er mye mer effektivt pga babyens sugetak er så mye mer effektivt. Lykke til:)

Skrevet

Støtter den over her.. Og det du fikk ut ved å pumpe sier lite om hvor lite/mye melk du har.. for det kan ikke sammenlignes med hva babyen kan suge :)

Skrevet

Senk skuldrene og slapp av er punkt nr 1! :) også er det viktig som de over her sier, legg barnet til ofte, så går produksjonen opp igjen :) å amme ofte på natten er veldig effektivt i en økeperiode :D

Skrevet

Enig med de over her, du må amme masse! Til slutt blir det nok mel :)

Hold ut i 3-4 dager, legg henne til brystet hver time om det må til.

Skrevet

Vesla er bare 4 uker og jeg tror jeg holder på å miste melken!!

Har vært syk de siste dagene, så hun har bare fått pupp 2-3 ganger på dagtid, og resten nan! Nå har jeg nesten ikke melk, hva gjør jeg?! Prøvde å pumpe meg for å se hvor mye som kom, 30ml, på begge brystene!! Har dere noen gode råd, eller erfaringer? Hvordan får jeg melken tilbake?!

Det er snakk om tilbud og etterspørsel når det gjeld melkeproduksjon. Når du ammar lite, så vil du sjølvsagt produsere mindre melk. Om du legg babyen til ofte, så vil produksjonen auke. Og nattamming aukar produksjonen ekstra effektivt.

Gje minst mogleg nan framover, og legg jente til ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...