Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 Det har vært flere episoder og uttalelser fra svigermor som gjør at jeg ikke liker at hun passer jenta vår. Hun er bare 8 uker, og hun har kun vært der et par timer av gangen mens vi har fått sovet litt- eller vært ute og ordnet forskjellige papirer osv. Hun har blandt annet sagt at hun bare har godt av å skrike litt, og forskning viser jo at man ikke skal la babyer ligge å skrike uten trøst mer enn 2-3 minutter! '' Dere må tenke på dere selv'' '' Blir du sliten av skriking om natten, bare la hun ligge også gå deg en liten tur'' Er det flere enn meg som syns det er helt forferdelig? En gang når vi leverte hun i vognen lå hun i varm pose, med fleecedress og lue, og det er alltid rundt 23-25 grader hos svigermor. Vi hadde dårlig tid, og da jeg begynte å ta hun opp for å kle av hun, så hun '' Nei, men hun kan jo bare ligge sånn'' Altså med fleecedress og lue, i den varme posen, i 25 grader! Posen var såklart åpen, men det er da alt for varmt for en liten baby! Jeg fikk helt sjokk, og tok hun såklart opp, kledde av hun, fjernet posen, å la et tynt babyteppe halveis over hun.. Hun har også latt hun ligge med bleie som må byttes i mange timer, vi har ved en annledning gitt beskjed om at hun må ha ny bleie når vi leverer hun, og hun har fortsatt ikke fått det når vi henter hun 3 timer senere!! Nå er jeg rett og slett redd for å la hun sitte barnevakt, jeg ser for meg at hun bare lar hun ligge å skrike en god stund før hun tar hun opp, at hun har det alt for varmt, og med en bleie som må byttes i tillegg kan jo umulig jenta vår ha det noe bra!!! Er det jeg som overdriver, eller har jeg faktisk grunn til å være bekymret?
♡ Mams og gutten ♡ Skrevet 28. mars 2012 #2 Skrevet 28. mars 2012 Jeg ville ikke latt denne damen sitte barnevakt nei. Hvis hun skal det, er det jo bare fordi hun er din svigermor, ville du latt en annen dame som gjør ting på denne måten sitte barnevakt? Høres ut som om hun gjør ting på gamlemåten. Men ungene overlevde jo det også.. Dette er det bare du som mor som kan avgjøre.
anonym91 Skrevet 28. mars 2012 #3 Skrevet 28. mars 2012 ville ikkje latt noen vere barnevakt når babyen er 8 uker. men det blir lettere om ett par år når barnet kan gå på do og snakke og sier i fra va h*n vil. de fleste klarer og passe en unge på ca 4 år. kan heller slippe ho til da og la noen andre gjøre det nå om det er behov
Hannasbananas Skrevet 28. mars 2012 #4 Skrevet 28. mars 2012 Jeg ville ikke gjort det. Men nå har jeg et lit anstrengt forhold til svigermor også da, knegg...
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #5 Skrevet 28. mars 2012 Ingen andre enn meg og pappaen som har passet ungene våre når de bare har vært 8 uker gamle, vi har ikke hatt barnevakt før de har vært betydelig større. Jeg hadde aldri latt denne svigermoren du beskriver passe et spedbarn!
Mammahjertet <3 Skrevet 28. mars 2012 #6 Skrevet 28. mars 2012 Hun er ikke egnet til å passe på barnet deres. Og spesielt ikke når det er snakk om en så liten baby. Her burde mannen din gi beskjed om at dere ikke vil at barnet deres skal gråte og at hun skal respektere at dere gjør ting annerledes enn hun gjorde. Det med å la barn ligge og gråte er aldeles 50-talls holdninger. Rart at de lever den dag i dag...
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #7 Skrevet 28. mars 2012 Det å være bestemor kvalifiserer ikke i seg selv til å få sitte barnevakt. Uansett hvordan du vrir og vender på det, så er ditt barns omsorg og trygghet DITT og mannens ansvar. I dette ansvaret ligger, eller bør ligge, en selvskreven rett til selv å vurdere hvem som er godt nok egnet tli å passe barnet når dere ikke kan. Ellers kan du ikke ta ansvaret du har som mamma.
Gjest Tullmusa83 Skrevet 28. mars 2012 #8 Skrevet 28. mars 2012 Ville ikke latt den dama der passe en hund en gang. Hvis hun behandler babyen på det viset.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #9 Skrevet 28. mars 2012 Nei, jeg ville vært skeptisk. Når det er sagt, HI... det heter HENNE i veldig mange av de setningene du skriver... forskjell på hun og henne...
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #10 Skrevet 28. mars 2012 jeg bruker heller ikke min "kjære" svigermor som barnevakt før ungene er 3-4 år.. Hun vet knapt opp og ned på en baby.. Men jeg skjønner heller ikke behovet for å ha brukt barnevakt flere ganger når ungen er bare 8 uker jeg da.. Jeg har hatt barnevakt tidligst etter 5 mndr på alle tre ungene mine og da kun noen få timer
Gjest 123abc123 Skrevet 28. mars 2012 #11 Skrevet 28. mars 2012 Her på bim er det tydeligvis ikke vanlig å ha barnevakt før ungen er rundt 18 år, så du trenger ikke tenke på dette på ei stund..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå