Gå til innhold

Når gir dere paracet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten på 2 år som sliter mye med feber. Har er et ørebarn og har ofte feber. Jeg gir feber når han skal sove og når jeg ser det plager han. Jeg er alene med han, men når han er hos sin far så gir han febernedsettende bare det bikker 38,5, selv om han er i topp form.

Det blir veldig ofte siden han er mer syk enn frisk, dette liker jeg ikke, men han vil ikke høre.

Er jeg for "streng" når jeg ikke gir, selv om han kan være litt slapp? Syns ikke noe om å måtte gi hele tiden siden det er så ofte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir når jeg ser han plages av feber/smerter. Ellers gir jeg ikke ved feber, ettersom feberen er med på å hjelpe kroppen og bli frisk, og min ikke har feberkramper.

Skrevet

Men plages de når de er slappe og bare vil sitte/ligge? Når man vet at de blir pigge av en paracet?

Jeg får jo dårlig samvittighet også, når jeg vet jeg kan hjelpe til at han skal føle seg bedre. Men det gjør jo ikke noe å være litt slapp. Han får jo alt han trenger og får nok drikke og søvn. Og når han begynner å vise ubehag så får han smertestillende.

HI

Skrevet

Helt forskjellig på jenta og gutten.

Mens jenta fint får i seg nok drikke/næring ved feber,- så sover hun dårlig og plages ofte med smerter i forbindelse med feber..Hun får paracet så hun får slappet av en gang eller to på dagtid, og før hun legger seg på kvelden.

Gutten derimot, sover ofte mye når han er syk. SOver hele natta, og flere dupper på dagtid. Han nekter derimot og innta mat og drikke. Så han får paracet for og få spist/drukket litt. Men ikke til leggetid :)

Skrevet

Gir ved dårlig allmenntilstand uavhengig av høy feber.

Skrevet

Men hva er dårlig allmenntilstand? Er det å være slapp?

Skrevet

For eksempel. Kjenner jo barnet. Slapp, sutrete og klengete. Når barnet er utilpass. Og syk selvsagt.

Skrevet

For eksempel. Kjenner jo barnet. Slapp, sutrete og klengete. Når barnet er utilpass. Og syk selvsagt.

Skrevet

Gir når det kan ha effekt. De er ikke så ofte det er behov. Hadde gitt ved feber på 38.5 om barnet ikke orket å leke eller spise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...