Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 Lille gullungen vår er til helgen 4 uker gammel og vi vurderer å la mormor, altså min mor som er en sprek 41-åring sitte barnevakt mens vi drar ut og spiser. Men vi er også invitert til en venninne av oss på et glass vin eller to. Samboeren min og jeg har i utgangspunket et supert og stabilt forhold, men lite søvn de siste ukene,og lange netter har ført til frustrasjon og vi har hatt noen krangler og felt noen tårer, så det hadde vært veldig godt for oss å bare kommet oss ut en tur, å fokusert litt på hverandre. Syns dere det er for tidlig å dra fra babyen en kveld? Og for tidlig å ta seg noen glass vin? Er så redd for å bli stemplet som en dårlig mor hvis jeg gjør dette..
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #2 Skrevet 28. mars 2012 Helt greit å ta seg en tur ut å spise eller til et vennepar, men tror jeg ville ventet med alkoholen en stund til. Knøttet er jo bar 4 uker... Det går vel ann å besøke vennene uten å drikke? Ammer du?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #3 Skrevet 28. mars 2012 Ammer du? Hvis ikke, så ville jeg dratt på middag, men ikke videre etter det. 4 uker er veldig lite
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #4 Skrevet 28. mars 2012 Jeg ammer, men pumper i tillegg og gir flaske på kveld og natt. Har også nan i skapet siden melkeproduksjonen har vært så opp og ned, og dette får han da altså noen ganger. Han drikker like bra av flaske som av pupp, og han kommer jo til å ha det bra sammen med mormor. Det er snakk om at vi kommer hjem igjen i 23-24 tiden, og mormor har tilbudt seg og ligge over, selvom det ikke er snakk om mer enn 2 glass for min del.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #5 Skrevet 28. mars 2012 Dra ut å kos deg med jentene, ta deg 3 eller 4 glass vin. Det fortjener du:) Du er ingen dårlig mor av den grunn. Du har jo verdens beste barnevakt. Mormor!!! Ingenting er bedre enn det. Du skal ikke låse deg inne selv om du har blitt mamma.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #6 Skrevet 28. mars 2012 Jeg synes ikke det passer å drikke alkohol når barna er så små. Så desperat er man vel ikke etter litt booze at man Må drikke for å hygge seg?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #7 Skrevet 28. mars 2012 Jeg ville dratt ut og spist (uten alkohol) og kommet rett hjem. Jeg skjønner ikke hvorfor folk vurderer i det hele tatt å drikke så tidlig. Her har man gått å ventet og lengtet etter babyen så lenge også kan man ikke vente med å komme seg ut å drikke, jeg skjønner ikke det jeg altså. Hvorfor Måå man sette seg selv først så tidlig i barnets liv??
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #8 Skrevet 28. mars 2012 En baby på 4 uker trenger en edru mamma, men den trenger også at mamma og pappa har det bra, så om det hjelper på forholdet at dere drar ut på middag og tar et glass vin eller to etterpå hos venner mens babyen er hjemme med mormor og sover og får flaske så ser jeg virkelig ikke problemet Det er jo bare snakk om etpar timer, og ikke grøftefylla akkurat. Nei ta deg en tur ut du, og drit i om andre skulle stemple deg som en dårlig mor - det syns jeg isåfall sier mer om dem enn om deg
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #9 Skrevet 28. mars 2012 Men hvorfor kan du ikke la vær å ta de to glassene med vin egentlig??
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #10 Skrevet 28. mars 2012 Jeg er av den oppfattning at det beste for barn er fornøyde og glade foreldre. Å gÅ ut Å hygge seg uten barn er det altfor fÅ som prioritere.Resultatet er ofte at de sitter der etter noen År og lurer pÅ hvor det gode forholdet ble av, hvorfor man aldre lenger ser vennene sine og hvem i all verden er jeg uten barna mine. Det er svært viktig for alle parter at man kan unne seg en dag-kveld med barnefri. Det høres pÅ meg ut som om du har fÅtt en super barnevakt for ditt barn ( mormor) og unner deg Å ha en kjempe kos kveld ute...gjerne med vin til Kos deg !!!!!!!!!!
turbooglykkelig Skrevet 28. mars 2012 #11 Skrevet 28. mars 2012 Gå ut og kos deg! Et glass eller to er ikke mye vin, og jeg vil da påstå at barnet deres får hjem en edru i tillegg til kanskje en ganske lykkelig mamma! Ikke tenk på det en gang - nyyyyt!
MrsMilla Skrevet 28. mars 2012 #12 Skrevet 28. mars 2012 Ta turen ut, du, men være kjempeforsiktig med vinen. Du skal se du er helt i taket etter et halvt glass etter å være alkofri så lenge, gått gjennom tøffe tak med graviditet og kjempelite søvn........ Om dere er trøtte og har hatt krangler (som er helt vanlig) kan det være en ide at dere begge er litt måteholden med vinen - for her er det lett å starte en ny diskusjon altså! Du er en god mor som skjønner at også parforholdet trenger å pleies. Barnet har det helt flott skal du se, og dere får ladet litt batterier.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #13 Skrevet 28. mars 2012 Jeg er av den oppfattning at det beste for barn er fornøyde og glade foreldre. Å gÅ ut Å hygge seg uten barn er det altfor fÅ som prioritere.Resultatet er ofte at de sitter der etter noen År og lurer pÅ hvor det gode forholdet ble av, hvorfor man aldre lenger ser vennene sine og hvem i all verden er jeg uten barna mine. Det er svært viktig for alle parter at man kan unne seg en dag-kveld med barnefri. Det høres pÅ meg ut som om du har fÅtt en super barnevakt for ditt barn ( mormor) og unner deg Å ha en kjempe kos kveld ute...gjerne med vin til Kos deg !!!!!!!!!! Selvfølgelig er det viktig med kos osv. Men hvorfor er det sÅ utbredt oppfatning i Norge at man MÅ ha alkohol for Å kose seg? Er folk blitt sÅ lite fantasifulle og livsglade at de mÅ "dope seg" for Å kunne ha det hyggelig? Hvorfor ikke ta romantisk middag med kjæresten og latterkveld med venninne UTEN alkohol?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #14 Skrevet 28. mars 2012 Det er ikke sånn at jeg absolutt må ha de to glassene med vin, men hadde vært hyggelig å kunne kost meg litt sammen med samboer og et vennepar av oss som også skal ta seg noen glass vin. Kan ikke se for meg at jeg blir noe særlig beruset av 1 eller 2 glass, og hadde heller ikke drukket noe mer enn det. Og hvis det blir aktuelt, så hadde jeg såklart tatt siste slurk en god stund før vi reiser hjem.
Musemorbr / Skrevet 28. mars 2012 #15 Skrevet 28. mars 2012 Jeg synes ikke det er galt, men du må være klar over to ting. 1: du blir sansynligvis full på et bittelite glass. 2: du kan begynne å savne den lille hundre ganger mer enn du trodde var mulig, og ende opp med å dra tidlig hjem likevel, kanskje til og med med gråten i halsen. Det er ikke sikkert du makter å dra til de vennene. Men du gjør nok rett i å ta den middagen for å pleie kjærligheten. Jeg ville nok personlig ikke ha klart å drikke fordi jeg ville vært klar i toppen om noe skulle skje og jeg enten måtte eller ville dra hjem. Men det er meg og du er deg. Ønsker deg en fin kveld, uansett.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #16 Skrevet 28. mars 2012 ammehjelpen anbefaler ikke mor å drikke alkohol før det har gått 6 uker etter fødsel(eller 6 uker etter antatt termin om det er prematurbarn) http://ammehjelpen.n...kkel/36/Alkohol
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #17 Skrevet 28. mars 2012 Oi, det var jeg faktisk ikke klar over. Men da er den saken grei, da blir det jeg som kjører! Takk for svar:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå