Gå til innhold

Noen hjelpsomme nav-damer her? Ang arbeidsavklaringspenger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurte om noen kunne svare meg:)

Har Jobbet som frisør med fagbrev siden 2004, med mye ryggplager oppgjennom årene. Vært sykemeldt over lengre perioder 3 ganger i løpet av de siste 5 år. Har søkt arbeidsavklaringspenger nå, vært sykemeldt siden 1februar. Fastlegen og min manuelle terapeut har skrevet legeerklæring å at jeg ikke kan jobbe som frisør og anbefaler å skifte yrke.

Kan ikke se for meg noe annet yrke enn frisør, siden jeg ELSKER jobben min!! Nå har jeg lagt en plan jeg tror jeg kan klare og i tillegg en jobb jeg tror jeg vil trives i!

Det er å studere for å bli lærer i Design og håndtverk/frisør. Det er 3 års studie, er dette mulig å realisere med hjelp fra nav?

Håper virkelig på noen seriøse svar!! Er virkelig redd for fremtiden!

Tusen takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

KAn vera ein mulighet ja. For å få arbeidsavkalringspenger må helsa di vera nedsatt med minimum 50 % og du må vera i aktiv behandling emd utsikt til ebtring. Så lagar dei ein tiltaksplan. Utdanning KAN vera tiltaket, her må de gå i dialog. Lykke til!

Skrevet

Bare lurte om noen kunne svare meg:)

Har Jobbet som frisør med fagbrev siden 2004, med mye ryggplager oppgjennom årene. Vært sykemeldt over lengre perioder 3 ganger i løpet av de siste 5 år. Har søkt arbeidsavklaringspenger nå, vært sykemeldt siden 1februar. Fastlegen og min manuelle terapeut har skrevet legeerklæring å at jeg ikke kan jobbe som frisør og anbefaler å skifte yrke.

Kan ikke se for meg noe annet yrke enn frisør, siden jeg ELSKER jobben min!! Nå har jeg lagt en plan jeg tror jeg kan klare og i tillegg en jobb jeg tror jeg vil trives i!

Det er å studere for å bli lærer i Design og håndtverk/frisør. Det er 3 års studie, er dette mulig å realisere med hjelp fra nav?

Håper virkelig på noen seriøse svar!! Er virkelig redd for fremtiden!

Tusen takk:)

ja, det kan gå fint. det er veldig vanlig at frisører må bytte yrke. så det er vi vandt til. det avgjørende er hvor lett/vanskelig det er å få jobb når du er ferdig. og om utdanningen er støttet av lånekassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...