Gå til innhold

Mammaklær


Trondheimiseptember

Anbefalte innlegg

Fantastisk deilig å ha noen plagg som er behagelig nå når magen begynner å bli større og større. Men jeg synes det er vanskelig å finne noen som passer for der jeg er nå... Er fortsatt hemmelig på jobben at jeg er gravid, og da blir det mye bruk av cardigens. Føler ikke at jeg kan framheve magen min med trange topper ennå. Når det gjelder bukser synes jeg det er veldig mange som får bena til å virke kortere og kraftigere. Og det er akkurat som at det ikke finnes noe særlig med klær for der jeg er nå, tidlig uke 16. Det blir liksom FOR mye gravid, og litt for stort. Samtidig kan jeg ikke gå med klær som jeg liker å gå med til vanlig - for da ser jeg småchubby ut - ikke fint i alle fall! Jeg vil helst ikke bruke for mye penger på klær som jeg kun kommer til å bruke en liten periode. Men HVOR finner jeg det jeg trenger??? Må innrømme at jeg kun har vært på h&m til nå. Noen som har tips??? Evt forslag til andre klær som er behagelig når man er gravid uten det er veldig stort - er ikke så fint når man ikke er så høy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du er 16 uker på vei, så håper jeg i hvert fall sjefen din vet om det, slik at sjefen er forberedt på å finne en som kan ta over for deg om du skulle få problemer og må gå hjemme med svangerskapspenger og når du skal i mamma perm.

 

Men over til mammaklær..

Som du sier så er det H&M, ellers så har jeg kjøpt endel klær på Ellos.. Erfaringen min med ellos sine mammaklær er at jeg bestilte en str større en hva jeg vanlig bruker, ikke pga jeg har lagt på meg så mye,men en medium er ikke en medium lenger, og large er ikke en large lenger..

 

Laredoute.no har også noen mammaklær, men der er kanskje prisen litt stivere igjen?

 

Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bebys.no har mye fint. Der har jeg handlet jeans, tights og dressbukse, samt noen topper. Fantastisk kvalitet, herlige å ha på seg og det beste av alt er at de har buksene i 3 forskjellige lengder, korte, normale og ekstra lange. Jeg har lange bein så hm bukse blir alltid for korte for meg, bebys.no ble redningen for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en mammabukse og en mammatights fra H&M da jeg var i uke 15, og det er omtrent de eneste plaggene jeg kan bruke akkurat nå! :-D

 

De var litt store til meg da jeg kjøpte de, men nå, etter bare to uker passer de greit, samtidig som det er plass for magen til å vokse i. Er str. 36, kjøpte str. 38. Litt kjipt en uke, men nå er det bra. Buksa er kjempefin, og kosta ikke mer enn 199, tror jeg. De er slimfit i beina, og det går ikke ann å se at de er gravidbukser.

 

De store H&M butikkene har et ganske bra utvalg til veldig bra priser. Jeg håper du finner noe du liker, komfort er så viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamalicious.no har masse lekkert og i forskjellige prisklasser. Har enda ikke prøvd det merket, men sitter daglig og sikler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er 16 uker på vei, så håper jeg i hvert fall sjefen din vet om det, slik at sjefen er forberedt på å finne en som kan ta over for deg om du skulle få problemer og må gå hjemme med svangerskapspenger og når du skal i mamma perm

Men over til mammaklær..

Som du sier så er det H&M, ellers så har jeg kjøpt endel klær på Ellos.. Erfaringen min med ellos sine mammaklær er at jeg bestilte en str større en hva jeg vanlig bruker, ikke pga jeg har lagt på meg så mye,men en medium er ikke en medium lenger, og large er ikke en large lenger..

 

Laredoute.no har også noen mammaklær, men der er kanskje prisen litt stivere igjen?

 

Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du er 16 uker på vei, så håper jeg i hvert fall sjefen din vet om det, slik at sjefen er forberedt på å finne en som kan ta over for deg om du skulle få problemer og må gå hjemme med svangerskapspenger og når du skal i mamma perm

Men over til mammaklær..

Som du sier så er det H&M, ellers så har jeg kjøpt endel klær på Ellos.. Erfaringen min med ellos sine mammaklær er at jeg bestilte en str større en hva jeg vanlig bruker, ikke pga jeg har lagt på meg så mye,men en medium er ikke en medium lenger, og large er ikke en large lenger..

 

Laredoute.no har også noen mammaklær, men der er kanskje prisen litt stivere igjen?

 

Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver igjen. ;)

Ang om varsling på jobb: man er ikke forpliktet juridisk til å meddele arbeidsgiver før tre mnd før forespeilet permisjon, selv om de fleste velger å informere lenge før dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips!! Nå har jeg litt å sjekke ut:) tenkte jeg skulle informere på jobben rett over påske når prøvetiden min på 6 mnd er ute. Men tror jo at alle tar det fint.. Likevel gruer jeg meg litt til hvordan jeg skal di det... Har blitt litt større - og i morgen er det 3. gangen jeg må finne på en unnskyldning for at jeg ikke skal ha noe alkoholholdig når vi skal ut å spise.. Antageligvis er det også "åpen bar" etterpå også... Tenker og tenker her... Noen som har en liten, fin unnskyldning på lager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer litt på det du skriver Ida, du kjenner tydeligvis ikke til reglene...

Man er ikke pliktig til å si i frå til arbeidsgiver før man har 3 måneder igjen til permisjonsstart, så hun kan ennå vente mange uker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips!! Nå har jeg litt å sjekke ut:) tenkte jeg skulle informere på jobben rett over påske når prøvetiden min på 6 mnd er ute. Men tror jo at alle tar det fint.. Likevel gruer jeg meg litt til hvordan jeg skal di det... Har blitt litt større - og i morgen er det 3. gangen jeg må finne på en unnskyldning for at jeg ikke skal ha noe alkoholholdig når vi skal ut å spise.. Antageligvis er det også "åpen bar" etterpå også... Tenker og tenker her... Noen som har en liten, fin unnskyldning på lager?

Kjør bil! eller si du har tatt noe smertestillende eller allergimed eller no så du må kutte alkoholen. si det blir mye mat og drikke i påsken og at du teller kalorier og hopper over alkoholen. (er gravid for 3. gang så jeg har brukt alle, he, he...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...