Gå til innhold

Når blir dere gjeldfrie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir det om 5 år om jeg ikke låner på mer da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, tror det er ca 24 år til hvis vi fortsetter å betale lånet i det planlagte tempoet. Da er jeg nesten 60år...

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Aldri. Boliglånet er jeg ferdig med om 20 år, studielånet stresser jeg ikke med skal ta mye mer enn det jeg har nå.

Kommer til å ta opp hyttelån etterhvert, så når jeg er gammel og grå

Skrevet

Sannsynligvis aldri. Har heller ingen ambisjon om å bli det med det første.

Skrevet

i morgen om jeg vil, for jeg har mer på kontoen en jeg har i studielån. men jeg håper at jeg får masse lån snart :P og da blir jeg nok aldri lånefri igjen, for jeg har en mann som elsker biler og jeg ønsker meg en hytte når jeg blir gammel :)

Skrevet

Er gjeldfri, men regner med at jeg blir til å ta opp ett snart for å få kjøpt leilighet... Da er det nok noen år til ja.

Skrevet

Når jeg blir 46 er jeg ferdig med boliglånet slik som ting er nå. Er 21 kjøpte hus i sommer :)

Skrevet

Når jeg er 55 er jeg gjeldfri på huset som er nytt, og millionær samtidig for sparer på fond i tillegg og det vil om så mange år være opp i den nette sum av 3,750 millioner, så da selger jeg huset og kjøper meg leilighet og lever herrens glade dager med reiser og slikt som jeg ofrer nå !

Skrevet

Ca 50:-)

Skrevet

Når jeg er 60 år. Men skal øke lånetrekket etterhvert.

Satser på at vi klarer å være feridg til ca 5-6 år før.

Skrevet

Så lenge vi har slike fine rentefradrag og formuesbeskatning i Norge så vil jeg si at jeg planlegger å aldri bli gjeldsfri :-) Men håper på at jeg innen en 10-15 (i 40 års alderen en gang) har behagelig lån, det vil si at det gjerne kunne vært nedbetalt, men at pengene heller er investert i andre ting, som kanskje en hytte i inn- eller utland eller dyrere bolig.

Skrevet

Når jeg er 55 er jeg gjeldfri på huset som er nytt, og millionær samtidig for sparer på fond i tillegg og det vil om så mange år være opp i den nette sum av 3,750 millioner, så da selger jeg huset og kjøper meg leilighet og lever herrens glade dager med reiser og slikt som jeg ofrer nå !

Får ikke håpe du ofrer ALT nå da, vet jo aldri hva fremtiden bringer.. vet jo aldri om man lever til imorgen engang! :) Så jeg passer på å ikke ofre ALT nå jeg ihvertfall.. penger er ikke alt.

Skrevet

Får ikke håpe du ofrer ALT nå da, vet jo aldri hva fremtiden bringer.. vet jo aldri om man lever til imorgen engang! smile.png Så jeg passer på å ikke ofre ALT nå jeg ihvertfall.. penger er ikke alt.

Hva er det du snakker om? Hun har jo midler til å betale ned lånet om det skulle være ønskelig. Men det finnes mer fornufitge måter å bruke penger på enn å betale ned billige lån.

Vi gjør det på samme måte. Så lenge renta er så lav så låner vi heller mer som kan investeres på andre måter som gjør at pengene formerer seg. Vi har penger til å betale ned lånet den dagen vi skulle øsnke det, noe vi ikke gjør. De pengene står i fond der overskuddet betaler både renta på lånet og enda mer til.

Skrevet

Får ikke håpe du ofrer ALT nå da, vet jo aldri hva fremtiden bringer.. vet jo aldri om man lever til imorgen engang! smile.png Så jeg passer på å ikke ofre ALT nå jeg ihvertfall.. penger er ikke alt.

Hva er det du snakker om? Hun har jo midler til å betale ned lånet om det skulle være ønskelig. Men det finnes mer fornufitge måter å bruke penger på enn å betale ned billige lån.

Vi gjør det på samme måte. Så lenge renta er så lav så låner vi heller mer som kan investeres på andre måter som gjør at pengene formerer seg. Vi har penger til å betale ned lånet den dagen vi skulle øsnke det, noe vi ikke gjør. De pengene står i fond der overskuddet betaler både renta på lånet og enda mer til.

Sorry, her trodde jeg du siterte til den siste #14. Rotehuet meg!

Skrevet

Jeg gjør ikke det altså, men har små unger også som jeg er alene med, så er en smule grådig for å sikre deres fremtid også om noe skulle skje meg, fordi far er ikke i stand til å ta vare på de. Men jeg er av den sparsommelige typen nå ja, men unner meg selvsagt mye også, men er ikke av typen som trenger å bruke opp pengene med en gang, ei heller reise verden rundt nå når ungene er så små!

Skrevet

Om vi bare hadde hatt det lånet vi har nå ville vi vært gjeldsfrie om 14 år.

Skrevet

Får ikke håpe du ofrer ALT nå da, vet jo aldri hva fremtiden bringer.. vet jo aldri om man lever til imorgen engang! :) Så jeg passer på å ikke ofre ALT nå jeg ihvertfall.. penger er ikke alt.

Jeg gjør ikke det altså, men har små unger også som jeg er alene med, så er en smule grådig for å sikre deres fremtid også om noe skulle skje meg, fordi far er ikke i stand til å ta vare på de. Men jeg er av den sparsommelige typen nå ja, men unner meg selvsagt mye også, men er ikke av typen som trenger å bruke opp pengene med en gang, ei heller reise verden rundt nå når ungene er så små!

Jeg mente ikke å være dømmende altså, og jeg forstår deg godt! :) Viktig å nye litt mens man lever mener jeg, selvom man ikke trenger å sløse og reise verden rundt :) Men, jeg har sett flere i min familie som har spinket og spart og ikke unnet seg noe HELE livet, også døde de, rike, men uten arvinger og uten å ha opplevd noe eller å ha kost seg. Men alle er jo forskjellige, så kanskje det var riktig for de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...