mammatetogansketette:)) Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 De deler nå seng på hytta, jenta ville også gjerne ligge i fantorang- sengetøyet gutten fikk i bursdagsgave, og jammen roer hun (og han) seg fint ned og sover i hver sin ende av en vanlig seng. Dette er jo praktisk, da slipper vi to senger i et trangt soverom som de uansett må dele til en av de kan flytte opp på hemsen (bratt trapp, det skjer ikke med det første....) Men er det noen ulemper med dette? Han er nå 3, hun snart 2....så lenge selve innsovingen og sovingen går greit? Sover i samme rom hjemme også... noen erfaringer/ synspunkter?
petite fleur Skrevet 27. mars 2012 #2 Skrevet 27. mars 2012 Høres både koselig og praktisk ut, spør du meg :-)
Mamma´n til lillemor Skrevet 27. mars 2012 #3 Skrevet 27. mars 2012 Kan ikke se noe negativt ved dette. Ikke om barna var eldre heller for den saks skyld. Koselig å dele seng på hytta, da
mamman til to gutter Skrevet 27. mars 2012 #4 Skrevet 27. mars 2012 Så lenge de ikke forstyrrer hverandre og begge vil det, så er det vel ikke noe problem.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #5 Skrevet 28. mars 2012 Vi har hatt masse tull med søvnen til minstemann, plutselig en natt fant han ut at han ville overnatte hos storesøster og sov natten gjennom for første gang i sitt liv (han er 4 og hun er 7) Nå sover han natten gjennom i fotenden av sengen hennes. De legger seg uten problemer og storesøster syns det er stor stas:) De har sovet slik i noen måneder nå og jeg har ingen planer om å flytte ham inn igjen på sitt eget rom før de gir utrykk for at de vil det.
mammatetogansketette:)) Skrevet 28. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 28. mars 2012 Takker for svar. Koselig at en 4 og en 7-åring kan dele seng da, "anonym" Kan igrunn ikke komme på noe negativt sjøl heller, foreløpig.-. blir vel til at de deler senge ei stund ja:)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #8 Skrevet 28. mars 2012 mine har hvert sitt rom med vær sin seng, men for det meste ligger de sammen. de er 2,5 og 5. De syns det er veldig koselig, og blir nesten litt ekstra knyttet til hverandre.
Plutselig_gravid Skrevet 29. mars 2012 #9 Skrevet 29. mars 2012 Det hender titt og ofte at de to eldste deler seng. Da sovner begge to med en gang:) Synes det er superkoselig at de trives så godt i hverandres selskap til tross for aldersforskjellen. De er (snart) 3 år og 8,5 år.
Netti*** Skrevet 29. mars 2012 #10 Skrevet 29. mars 2012 Mine minste er tette de har delt soverom siden minste var året. Er bare et år mellom de. De har fortsatt rom sammen fordi de ikke vil ha vært sitt rom. Så da sover de på et og leker på det andre. De ønsker dobbelseng i stedet for køyeseng. Og bruker ofte gjesterommet til å sove på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå