Gå til innhold

Foreldre og søsken tjener bra, men har ingen forståelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

for at min mann og jeg ikke gjør det.

Vi har jobber vi trives i og barnet vårt har alt det trenger..

Men mine foreldre og min bror forstår ikke helt at vi innimellom må knipe bra på lommeboka for å få ting til å gå rundt... Som f eks denne mnd når bilregning på 7000 og nytt kjøleskap måtte inn. Da ble det veldig mye mindre og rutte med denne mnd..

Sparepengene mine gikk med til å ha ulønnet perm pga ingen bhgplass eller dagmamma. Slik at sparepengene vi nå har er ca 90 000 på BSU.

Prøver å komme ovenpå med en bufferkonto igjen, MEN alltid er det noe som må ordnes. Bil, kjøleskap, vaskemaskin osv...

Nå er det påske og familien vil vi skal samles. Det vil si ca 2000kr i bare reisepenger tur-retur.

For en familie med lite penger, er det ikke sikkert vi kan ta oss råd til dette nå.. Det kniper virkelig denne mnd..

Vi har 2500 som skal rekke til lønning 12 april og hvordan i alle verden skal vi klare det da...

Og ja, vi har matbudsjett og alt på stell..

sukk.. måtte bare fååååå det ut!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da syns jeg foreldrene dine kunne sponset dere med turen.

Gjest Miryks
Skrevet

Huff, skjønner deg :(

Hva med å bare være hjemme i påska? Godt med litt forandringer? :)

Dere får si det som det er, at dere ikke har penger. Om de klager, så finn et tomt syltetøyglass og send rundt ;)

Skrevet

Vet innerst inne at de hjelper til, altså foreldrene mine, dersom jeg bare sier ifra.. MEN jeg har aldri spurt om hjelp økonomisk og har heller ikke så veeeldig lyst til å gjøre det heller..

Vet at mannen min og jeg får 4000kr til sammen i bursdagspresang nå snart til ny dusj siden der oppstod en lekkasje i bunnen som ikke var langtidsholdbar reparert nå.

DERFOR får jeg meg ikke til å spørre om noe hjelp nå... VANSKELIG..

Skrevet

Jeg ville bare sagt det som det var. At i år har dere rett og slett ikke råd til å reise på påskeferie. Slik er det bare! Om de da ønsker å sponse dere, så er det deres valg, men jeg ville heller ikke blitt skuffet om det ikke kom noe deres vei. Det ville nok, om ikke annet, økt forståelsen for at ikke alle har penger i overflod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...