Gå til innhold

Hvor lenge holder dere det hemmelig?


Et nytt eplefrø <3

Anbefalte innlegg

Både for venner, familie og jobb egentlig? Jeg har allerede sagt det til mamma, og bror, og samt noen venner, og et par kollegaer. Jeg klarer ikke la være!! Jeg bobler over!

 

Men, det viktigste er at det holdes unna sjefen noen uker til iallefall.. :-/ Og det er vanskelig kjenner jeg. Jobber på en super hektisk avdeling på sykehus, der stressnivået er i taket. Ikke moro å være gravid der gitt.. Når forteller dere det på jobb? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortalte det til sjefen i uke 5 pga mange nattvakter i påska. Er ingen andre på jobb som veit det enda. Hele slekta får vite det i slutten av påska, er da passert 9 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første som fikk vite det var sjefen min og en kollega. Vi har et utrolig godt miljø på jobb som gjor det lett fortelle det (trodde jeg var 5-6 uker men var egentlig bare 4!!), i tillegg til at jeg jobber med en del kjemikalier som jeg bør holde meg unna.

 

Har vært sykemeldt pga kvalme, og siden vi bor på en liten plass blir det en del snakk når bilen min plutselig har stått hjemme flere dager på rad. Derfor fortalte vi det til foreldrene våre i uke 7 og til søsken i uke 8. Vil ikke at de skal få høre det via andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortalte det til sjefen så fort jeg fikk vite det selv, da var jeg 5+5.

Foreldrene mine og noen utvalgte venninner vet det, men alle andre må vente til etter uke 12.

Jeg begynner allerede å vokse ganske mye ( er akkurat 7 uker nå) så er litt spent på om det kommer til å synes før den tid men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vet noen få utvalgte venninner og sjef og kolleger allerede. Trengte å snakke med etpar venninner pga ma sist svangerskap, på jobb er formen slik at noen har skjønt det ;) Foreldre får vite det etter ul i morgen 7+3 hvis alt går bra. Familie og venner fra uke tolv og utover. Gjør det nok ikke helt allemannseie før etter ordinær ul. Tør ikke å slippe gleden til enda...håper så inderlig at vi får se et hjerte som banker i morgen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortalt det ganske tidlig til mye av familie og nære venner:) Mange har visst om prøvinga lenge (prøvd et år), og da var det vanskelig å holde munn om det store som har skjedd:) Det er ingen av de som vet det som jeg ikke kunna fortalt om en evt sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fortalte det til foreldra våre når jeg var bare 5 uker. Mest fordi vi skulle ha besøk av foreldra mine noen dager, og de ville da uansett få vite at jeg er sykemeldt og sikkert legge sammen to og to. Jobber på ungdomsinsitusjon, og får ikke ha klientkontakt i graviditeten. Kan få tilrettelagt med kontorarbeid på dagtid etterhvert, men har ikke villet si noe på jobben enda siden jeg fortsatt bare er 7 uker. Har ikke helt turt å slippe gleden løs her heller, selv om jeg med alle symptomer føler at det går rette veien! ;-) Kommer nok til å fortelle det til søskenene mine i påsken. Klarer ikke å skjule kvalmen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortalt det til foreldrene mine og søsteren min. Viktig at noen vet det og deler gleden med oss :) Skal fortelle det til sjefen min etter påske tenkte jeg. Men - vet ikke helt når jeg skal fortelle det til barna våre - for jeg kan vel ikke vente at de skal klare å holde på en slik hemmelighet. De har ønsket seg en lillesøster eller lillebror i noen år nå. Er i uke 9 så hadde ikke tenkt å annonsere det så veldig i bygda ennå. Well - vi får ta det etterhvert :)

Endret av Venter I Spenning Fortsatt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det til søsteren min med en gang, samt sjefen min og bestevenninnen min et par uker etter.

I går var jeg på UL, fortalte det til mamma senere på dagen etter vi så et bankende hjerte.

Resten av familien får vite det over helgen.

 

Jeg trodde jeg var 8+2 i går, gyno mente jeg var 8+5. :)

Vi mistet i MA i månedsskiftet okt/nov i fjor, så får tettere oppfølging nå. Vi fant det like greit å fortelle det nå, for om det går galt kommer det ut til familie uansett.

Men det sal jo ikke skje denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jer er 8+1 idag, å har ikke fortalt det til noen. kun jeg og samboer som vet noe, skal på UL på tirsdag, om det er positivt der forteller vi det vel til foreldrene våre snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det til familien i går! En suksess, om en ser bort fra pappa som nok er litt skuffet over at vi ikke er gift.

Slik lever vi i 2012 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen får vite noe før om to uker og vi er passert tolv uker. Foreldre og familie får vite det først, så nære venner. Vi kommer ikke til å fortelle alle om det, og det skal i alle fall ikke på face (tenk om det går galt og "alle" vet om det pga face). Her er det vår lille hemmelighet, og ønsker å ha det så privat som mulig framover også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempepositivt at min nærmeste familie vet om det og gleder seg sammen med oss - og deler spenningen ikke minst. Ta ekstra hensyn og ta vare på meg litt - synes det er godt å ha deres medviten og støtte. Min bror sa at vi står sammen i medgang og motgang her i livet. Jeg synes det er veldig trygt og godt - men det er meg da ;)

Endret av Venter I Spenning Fortsatt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi har sagt det til mine foreldre og hans foreldre fikk vite det for en ukes tid siden. Ellers er det et par av mine venninner som har skjønt det, i og med formen ikke har vært på topp. Sliter med kvalme og er ektremt trøtt og sliten. Har ikke fortalt noe på jobb enda, men har lurt på å fortelle det etter påske, siden jeg kanskje kan trenge litt tilrettelegging de dagene som formen er dårlig. Men håper på å kunne vente til etter uke 12... som liksom er Safe - grensa.... og det er jo da ca 4 uker igjen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har fortalt det til alle på jobb, svigers og mamma/pappa + min beste venninne. Er i uke 11 om to dager og vanskelig å skjule en bulende mage,så nå må vi nok si det til resten av familien snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmeste venner vet det, minsøster og den ene broren min vet det. Kollegaer som jeg er i praksis med måtte vite det siden jeg må ta hensyn. MEN våre foreldre vet det ikke..

 

Vi skal fortelle det den 12 mai, da har min kjære bursdag og våre foreldre skal få møtes for første gang. Vi skal bestille en kake av en gravid mage. Eller en gravid kropp med kjole med enten ul bilde( 8+5) eller en baby på magen. Nydelig kunstverk av en kake! Just google:) Så får vi se om de forstår budskapet :)

 

Gleder meg til å fortelle det nå! :) Er 12uker fredag-søndag denne uken, men venter likevel av div årsåker og jeg likte idèen min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til legen i går og fikk vite at jeg er litt lengre på veg enn hva jeg selv trodde. Er 12 uker nå, så kan egentlig fortelle det til familie og venner, men vi venter litt til. Var innstilt på å holde det hemmelig en stund, da jeg trodde jeg kun var 8 uker på veg. Er kun en venninne som vet det, hun er selv gravid og jeg måtte dele hemmeligheten med noen. Neste uke har jeg bursdag, så mulig jeg forteller det til søsteren min da. Jeg vil fortelle det til henne før resten av familien, da hun har delt sine graviditeter med meg tidlig =)

Har ikke sett så mye til magen enda, men rekner med den kommer snikende innen kort tid ;)

Tenker å fortelle det til sjefen min i morgen, men det er noe jeg gruer meg til. Jeg har bare jobbet der siden februar. Først som vikar, og nå nylig i fast stilling. Jeg er redd for reaksjonen til sjefen, da graviditeten kom litt tidlig i forhold til hvor lenge jeg har jobbet der. Krysser fingrene for at det går bra =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig veldig mange hehe... Men gradvis ;) Kun mamma og 2 veninner av meg visste det samme uke jeg fant det ut selv. Nå er jeg 10 uker på vei ca. som betyr at nå vet hans foreldre og søsken det også, pappa og familien hans + 2 kollegaer av meg og 4-5 veninner. Det er Sååå lett å si det når man først har sprukket over hehe... :)

 

Lettere å si det 2.gangen også siden man har vært med på det før og vet hvor godt mottatt det blir :) Men venter en uke eller 2 før sjefen min får vite det og resten av slekta. Nå er jeg sykemeldt så da er det jo større sjangs for at folk får nyss om det siden jeg plutselig er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke fortalt det til noen enda (er 10+1 i dag), men nyheten kommer ut på søndag :) Da skal vi ha bursdagsfeiring for 3-åringen vår, og under familieselskapet skal det "dukke opp" en pakke som inneholder en t-skjorte hvor det står "Jeg skal bli storebror".

 

Gleder meg til å se reaksjonene :)

Endret av Lizbeth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun fortalt det til ledelsen og min nærmeste kollega, gledet meg til å fortelle det til resten. Så kom vikaren min og sa "håper det går bedre med magen snart, min kone hadde det på samme måten"..

 

Litt kjipt når jeg vil fortelle det selv!

Jeg skjønner at folk sikkert lurer når jeg er sykemeldt på tredje uken, men likevel..

 

Jaja, spiren lever, det er det viktigste. Håper jeg får overrasket noen i deg minste da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...