Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på kjærestetur til Krakow. Har du vært der? Hva må man ha med seg? Noe å se opp for? Billig eller dyrt der?

Vi gleder oss kjempe masse:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ELSKER Krakow.

Mat og drikke er billig. Vi spiste omtrent alle måltider ute og virkelig nøt nydelig mat og drikke til alle måltider. Shopping finnes i alle prisklasser, men det aller meste ligger jo under norske priser, på noe er det mye å spare, på andre ting sparer du bare litt.

Det er i tillegg en nydelig by, masse å se! Saltgruvene er nydelig. Jeg er veldig glad for å ha vært der, men tør aldri reise dit igjen. Heisen opp derfra skremte livet av meg, fordi jeg er redd for heiser og høyder. Dårlig kombo når man er laaaaangt under bakken.

Skrevet

Krakow var en kjempeby. Veldig billig mat og drikke. Er et gedigent kjøpesenter der, men det er ikke det billigste stedet å handle. Dere bør dra på guidet tur så dere får med dere det som er av historie, feks gettoen.

Skrevet

Takk for kjempe fine svar :o) Vi skal både til saltgruven, ghettoen og leiren i tillegg til sightseeing i byen. Ser ut som vi får en opplevelsesrik ferie! Blir helt supert dette tror jeg:o)

Skrevet

? Jeg laget vittelig et smilefjes, ikke surkefjes. Skjønner ingenting. Jaja :o)

Skrevet

Var i Krakow for noen år siden sammen med min polske venninne som er fra byen, og fikk følgelig en førsteklasses guidet tur til de klassiske must-see severdighetene (Wavel, saltgruvene, Auschwitz etc), men fikk også stifte herlig bekjentskap med bortgjemte puber og kafeer i bakgater, sære museer, hjem på middag med hele familien hennes (fettere, kusiner, oldemor etc) og litt for mye polsk vodka til at jeg husker nok til å anbefale noe konkret å gjøre :P

Men Krakow er en kjempefin by, bare å glede seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...