Gå til innhold

Apropos barnehager som ringer ved "falsk alarm".

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnehagen til sønnen min har FIRE ganger de siste månedene og sagt at han er løs i magen.

Når jeg hører "løs i magen" tenker jeg diare, og flere våte bleier etter hverandre.

Men det har slett ikke vært tilfelle, han har vanligvis veldig fast avføring, og i disse tilfellene har den bare vært mykere. Slett ikke snakk om "suppe".

Resultatet er at vi henter en unge som er i toppform og som slett ikke er løs i magen.

Da de ringte meg i dag igjen spurte jeg hun som ringte om han virkelig var løs i magen, og fortalte henne hva jeg hadde sett de foregående gangene.

Hun ble dritsur og bjeffet til meg at "de ringte vel ikke for moro skyld".

Og nok en gang måtte jeg altså reise fra jobb for å hente en frisk unge.

En sak for styreren??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener der er en forskjell på løs mage og diaré.

Ved løs mage er avføringen løs/myk

Ved diaré kommer alt ut som vann, har en helt spesielt lukt, og der kommer mange bleier

Skrevet

Var sånn i vår barnehage også tidligere, men det ser ut til at det har kommet seg. Var ofte å hentet friske barn. Dreide seg ikke bare om sykdom, men også etter "uhell" i barnehagen.

De så også vannkopper, øyebetennelser, ørebetennelser som ikke eksisterte. De måtte jo være på den sikre siden, som de sa.

Men nå er de normale med dette. Var nok for å bli kvitt unger for å lette arbeidsdagen vil jeg nok tro.

Skrevet

Neste gang de ringer drar du rett til legen. Der får du garantert beskjed om at det ikke feiler ungen noe. Så ber du om å få det skriftlig, så reiser du rett i barnehagen og leverer ungen og bekreftelsen på at h*n er frisk. Da blir det nok slutt på tullet.

Min svigerinne gjorde dette da hun fikk nok av barnehagen og syke friske barn.

Gjest Alimka
Skrevet

Kontakt styrer ja.

Har også hørt om folk som i slike tilfeller har reist direkte til legen for å få en bekreftelse på at barnet ikke er sykt. Om ikke annet kan man da levere barnet morgenen etter - og barnehagen er kanskje ikke fullt så snare med å ringe neste gang i en lignende situasjon? Gjerne ikke noe man gjør første gang da - men om det gjentar seg er det jo noe å tenke på...

Gjest Miryks
Skrevet

Vi "sliter" litt med det samme. Eldstejenta er av en eller annen grunn varmere enn andre barn, selv om hun ikke har feber. Har gitt beskjed om dette i barnehagen, men fremdeles ringer de minst en gang i uka og sier at hun har feber. "Men hun leker og er glad, så vi vet ikke" sier de.

Sa at neste gang de ringer, skal det virkelig være noe galt. Litt lei "ulv, ulv!". Det er nesten håpløst for meg og hente henne. Har ikke lappen, så må da gå 4 km til barnehagen, og så 4 km hjem, med lillingen i vogna og jenta enten sittende i kurven under eller sutrende ved siden av. Sur for at hun må hjem når det ikke feiler henne noe.

Skrevet

Barnehagen til sønnen min har FIRE ganger de siste månedene og sagt at han er løs i magen.

Når jeg hører "løs i magen" tenker jeg diare, og flere våte bleier etter hverandre.

Men det har slett ikke vært tilfelle, han har vanligvis veldig fast avføring, og i disse tilfellene har den bare vært mykere. Slett ikke snakk om "suppe".

Resultatet er at vi henter en unge som er i toppform og som slett ikke er løs i magen.

Da de ringte meg i dag igjen spurte jeg hun som ringte om han virkelig var løs i magen, og fortalte henne hva jeg hadde sett de foregående gangene.

Hun ble dritsur og bjeffet til meg at "de ringte vel ikke for moro skyld".

Og nok en gang måtte jeg altså reise fra jobb for å hente en frisk unge.

En sak for styreren??

vi har hatt en del problemer med barnehagen her. ene avd sender hjem ungen i hytt og pine. mens andre avd dem er flinke og de kan ringe for og spørre om ting, men ikke for at vi må hente pga ditt eller datt.

vi ble lei av og få hjem unge som var frisk. og som ble lei seg fordi han ble sendt hjem ofte. han var jo ikke syk og ville leke med vennene sine.

vi tok med ungen til legen hver gang når de sendte hjem en periode og etter tilbakemeld fra legen så har styrer ringt meg og beklaget at de har gjort feil hver gang.

skjedd noen ganger. og vi har fått nok. og barnehagen har nå gitt seg med og sende hjem vår unge.

Skrevet

Var sånn i vår barnehage også tidligere, men det ser ut til at det har kommet seg. Var ofte å hentet friske barn. Dreide seg ikke bare om sykdom, men også etter "uhell" i barnehagen.

De så også vannkopper, øyebetennelser, ørebetennelser som ikke eksisterte. De måtte jo være på den sikre siden, som de sa.

Men nå er de normale med dette. Var nok for å bli kvitt unger for å lette arbeidsdagen vil jeg nok tro.

Blir trist jeg av at foreldre virkelig tror så dårlig om de som tar vare på barna deres. Tror dere virkelig at vi sender barn hjem for å lette arbeidsdagen vår???

Har selv sendt barn hjem med diarebleier, men som ikke har hatt noen flere flytende bleier hjemme. Det trenger ikke å bety, at barnet ikke har omgangsyke.

Om barnet ikke er i form til å være i barnehagen, hvem skal vi da ta hensyn til?? Foreldre som ikke vil gå fra jobb, eller et barn som er sykt? Tenker dere ikke på at det er stor forskjell for barnet på å være hjemme hvor det er rolig og være i barnehagen og må følge aktivitene og tempoet som er i barnehagen.

Når omgangsyken går på avdelingen har vi nulltoleranse for diarebleier, det må vi ha hvis vi få bukt med sykdom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...