Gå til innhold

Syns dere dette er dårlig gjort av mannen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått dato for KS idag og i går sa jeg at jeg ikke vil at noen skal vite noe før det er overstått (bortsett fra de som må passe ungene da). Enda så har han fortalt det til sin mor idag og da vet jo snart hele bygda det :(

Jeg ønsker ikke KS,jeg er skikkelig redd for det,men hadde ikke noe valg da legen ikke anbefalte noe annet siden jeg revna så mye sist,og vil helst fortelle det til minst mulig og heller fortelle etterpå...

Så nå har alle hormonene blomstret opp her og jeg bare freser....Blir lei meg også,for det er min kropp og syns han kan respektere at jeg ønsker at det skal være sånn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men har du fortalt/kommer til å fortelle det til din mor?

Skrevet

Den var drøy magica fra tryll!

Jeg hadde også blitt rasende om samboeren ikke hadde respektert det.. å hadde klikket totalt om svigermoren min var en "sladrer"...

Skrevet

Ja,men bare henne fordi det er hun som må ha ungene natta før...Hadde det vært noen andre som skulle ha passa de så hadde jeg heller ikke sagt det til henne...For da kommer hun til å engste seg helt til hun hører noe fra oss..

HI

Skrevet

Da synes jeg det er naturlig at han også forteller det til sin mor. Kommer hun til å gjøre et problem ut av det?

Skrevet

Hva sier han selv om det da?

Skrevet

Hun klarer ikke å holde kjeft om noen ting og jeg vil ikke at alle skal vite det...

Når første fødsel var igang så ringte mannen sin mor for å fortelle det på natta og hadde ikke før lagt på røret omtrent før ene søstra til mannen ringte i ett kjør for å høre...Så regner med at hele slekta hennes vet det nå for hun fikk vite det midt på dagen idag...

HI

Skrevet

Ok. Ja. det er kjedelig:( Hva sier mannen selv,da?

Skrevet

Han skjønner ikke hvorfor det er noe å bli sur for...

Skrevet

Ja, tror nok jeg hadde blitt ganske sur om det var en avtale om å holde kjeft om dette og så blir ikke løftet holdt.

Han får prøve å slukke brannen mens han kan nå da og ringe sin mor og fortelle bommerten sin og at hun overhodet ikke får si noe til noen om hun ikke vil ha iltrende forbanna småbarnsforeldre på tråden... hehe

Skrevet

Men en annen ting jeg synes var rart var at du må ha keisersnitt fordi du revna sånn sist - jeg var kjempeille etter fødsel nr 1 og måtte inn på operasjon med kirurg og greier. På st.olavs ønsket de ikke å ta keisersnitt med nr2, de ønsket at jeg fødte vaginalt igjen etterpå. Var veldig rart at du har fått motsatt beskjed av legene....

Skrevet

Jeg var på samtale i uke 30 med lege da og hun syns ikke keisersnitt var tingen hun heller så lenge babyen ikke var unormalt stor...Men så var jeg en tur på føden i helgen og etter ul med lege da så syns hun at jeg ikke hadde noe annet valg enn keisersnitt selv om babyen nå er på gjennomsnittet...

Men hun fortalte at den rifta jeg hadde hatt med nr 2 hadde vært stor (mye større enn jeg visste) og den hadde gått gjennom endetarmsmuskelen,så hvis det skjedde en gang til så vil jeg få store problemer med avføring etter fødselen og det hadde ikke legen lyst til at skulle skje,men det må ikke skje...

Jeg kunne heller tenkt meg vanlig fødsel istedetfor keisersnitt,men så lenge fødselslegen og overlegen mente at jeg ikke har noen valgt så må jeg bare godta keisersnitt...

HI

Skrevet

Jeg hadde også totalruptur med ødelagt endetarmsmuskel med nr 1. Med nr 2 (som var 4,4 kg) revnet jeg ikke i det hele tatt. Men da passet de på å støtte godt under fødselen og hadde på varme kluter på slutten. Dette var på Rikshospitalet.

Det er ikke vanlig å revne like mye andre gang. Jeg ville tatt kontakt på nytt, ev. fått en second opinion fra en ny lege. Det er bare tull at du må ta KS.

Lykke til!

Skrevet

Har du noen plager i endetarmsmuskelen nå idag? Jeg må ha do i nærheten for må jeg på do så må jeg..Så det var vel derfor de vil jeg skal ta ks for at det ikke skal bli værre...For merker selv at jeg er mye slappere der enn før...

Men det var ikke bare jeg som revna så mye under fødselen heller,jenta satt fast med skuldrene så de dro så fælt for å få henne ut at de dro av noen nervetråder i armen hennes så hun ble lam i 2 uker...Måtte ha masse fysioterapi og trening i nesten ett helt år for å få den helt bra igjen...

HI

Skrevet

Nei, har ingen plager. Min første satt også fast, jordmora la seg til slutt oppå magen for å presse henne ut etter at jeg hadde pressa i en nesten en og en halv time. (Første var på Ullevål, skifta til Riksen på nr 2...) Heldigvis ble ikke hun også skadet. Men andre gled ut som en fisk omtrent, selv om han var omtrent like stor.

Ellers ville jeg undersøkt muligheten for en operasjon hvis jeg var deg - svært mye som kan fikses i dag!

Skrevet

Nei, egentlig ikke..

Jeg forteller min mor ting og om mannen vil fortelle sin mor noe så kan da jeg ikke nekte han det?

Dumt han ikke ville holde det hemmelig men da kan du ringe svigermor og be hun om å ikke si noenting ..

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg hadde også totalruptur med ødelagt endetarmsmuskel med nr 1. Med nr 2 (som var 4,4 kg) revnet jeg ikke i det hele tatt. Men da passet de på å støtte godt under fødselen og hadde på varme kluter på slutten. Dette var på Rikshospitalet.

Det er ikke vanlig å revne like mye andre gang. Jeg ville tatt kontakt på nytt, ev. fått en second opinion fra en ny lege. Det er bare tull at du må ta KS.

Lykke til!

Så fantastisk! Her har både fødselslege og overlege fortalt HI at ks er absolutt å anbefale, men siden du har har erfaring fra deg selv (altså ÊN fødsel), slår du bombastisk fast at det bare er tull at HI må ta ks!!!

Sånne folk som deg imponerer meg utrolig mye! Men dessverre ikke på den gode måten...

Skrevet

Hadde selv totalruptur med 1...hun satt fast og tilslutt kom hun med begge skuldrene ut samtidig....

Fikk en fødselskade som jeg sliter med ennå, men ble anbefalt å fa alle barna før jeg tar operasjon.

Har lært meg å leve med det, og det har heldigvis ingenting å si for sexlivet.

Har født flere barn etterpå uten problemer, så jeg har vært heldig!

Det at HI har blitt anbefalt keisersnitt av lege og jordmor som det beste for henne, er jo for at det ER det beste nettopp for henne... så sjønner ikke at noen skal være bedreviter og overgå både fagfolk og eksperter på dette!!

Masse lykke til! :)

Skrevet

Og ja....jeg hadde nok heller ikke likt at mannen min hadde fortalt det videre om KS uansett hvem det hadde vært til!

Skrevet

Heartbroken: Ikke rart du er heartbroken så kranglevoren som du er her på disse sidene!

FORSKNING VISER andelen alvorlige rifter ved andre og tredje fødsel er mye lavere enn ved første fødsel. Om du må ha det inn med teskje. Og så antar jeg at HI ikke regner med at svarene hun får her inne er noe hun er nødt til å følge.

Har selv forskerutdannelse, og slenger ikke slike ting ut av meg uten belegg. Jeg sa: Få en second opinion! Men du skjønner kanskje bare norsk. Hvis ikke - les innlegget om igjen - du og de andre som likte innlegget ditt.

Skrevet

heartbroken, skjer med at du må være så kranglete, uansett tråd!!

Skrevet

Heartbroken: Ikke rart du er heartbroken så kranglevoren som du er her på disse sidene!

FORSKNING VISER andelen alvorlige rifter ved andre og tredje fødsel er mye lavere enn ved første fødsel. Om du må ha det inn med teskje. Og så antar jeg at HI ikke regner med at svarene hun får her inne er noe hun er nødt til å følge.

Har selv forskerutdannelse, og slenger ikke slike ting ut av meg uten belegg. Jeg sa: Få en second opinion! Men du skjønner kanskje bare norsk. Hvis ikke - les innlegget om igjen - du og de andre som likte innlegget ditt.

Hmmm....Du har forskerutdannelse skriver du....

Jeg har faktisk praktisert og vet at det du skriver til HI, ikke er spesielt empatisk for en som skal ha forsket på slike ting...

Skrevet

Lykke til!

For sånn som det var til deg, sånn blir det til alle andre også. Snakk om å være arrogant! Hvor dum går det an å bli?

Og for å sitere deg; "det er bare tull" av deg å komme med slike kommentarer...

Skrevet

Heartbroken er omtrent alltid kranglete ;)

Tror ikke alltid hun mener så mye med det, men at hun kanskje kjeder seg utrolig mye.... ;)

Skrevet

Heartbroken er omtrent alltid kranglete ;)

Tror ikke alltid hun mener så mye med det, men at hun kanskje kjeder seg utrolig mye.... ;)

haha ja må være derfor :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...