Gå til innhold

Lus? Kan noen se?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lusekjemmet barna i sted for å sjekke. Har gjort det regelmessig ca en gang i uka i vinter, men vært litt sløv den siste måneden (aldri funnet noe). Da jeg sjekket 6åringen så jeg noe som lignet på luseegg. Fikk litt panikk, og tok ham i dusjen igjen og sauset ham inn i balsam. Gredde så systematisk gjennom hele håret, men fant ingenting som rørte på seg, verken i håret, på håndduken eller på kammen. "Luseeggene" satt ganske langt ute på hårstråene, så hvis det virkelig er egg, må han ha hatt dem en god stund (skulle da tro det måtte være ganske mange lus nå?). Han klør ikke i hodet. Kan det være lus selv om jeg ikke finner noen? Jeg har aldri sett lus eller egg selv, kan jeg ta ham med på helsestasjonen eller til lege/frisør så de kan sjekke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du brukt lusekam av metall? Om du bruker disse plastikk kammene kan han godt ha lus fordi om du ikke har sett noe, men om du sjekka han godt vil jeg tro du ville sett det.

Skrevet

Jeg sjekket veldig godt og i både sollys og lampelys, men brukte lusekam av plast. Får jeg kjøpt metallkam på apoteket? Får kjøpe i morgen.

Skrevet

Min sønn hadde egg langt ute men likevel bare en lus... Om det har vært andre som har ramlet ut eller noe vet jeg ikke, men fant iallefall bare en.

Skrevet

Bare så merkelig at jeg ikke har sett noe når jeg har kjemmet ham før. Han har ganske langt hår, og det som lignet egg satt ca 5 cm ute. Fant ingenting på de andre barna. Får spørre om råd på apoteket i morgen. Skolen har uansett en lusekampanje nå, og alle skal kamme hver dag i 14 dager.

Skrevet

Hvordan ser et lusegg ut?? hvilken farge?

Skrevet

Hvordan ser et lusegg ut?? hvilken farge?

Det er bare å google det, så får du frem bilder.

Skrevet

Er det noen som vet om et sted der det går an å få en "profesjonell" lusekjemming? Er liksom så vanskelig å vite om det er det han har når jeg aldri har sett egg eller lus før, og ikke kan finne lus i håret.

HI

Skrevet

Er det noen som vet om et sted der det går an å få en "profesjonell" lusekjemming? Er liksom så vanskelig å vite om det er det han har når jeg aldri har sett egg eller lus før, og ikke kan finne lus i håret.

HI

Det var forresten ingen "egg" langt inne. De to-tre jeg så som kunne være egg lå alle ca 5-6 cm ut.

Skrevet

Hadde slappet av på dette. Det høres litt i overkant ut synes jeg. Du hadde mest sannsynlig sett lus om han hadde det....

Skrevet

Tror ikke det er lus jeg heller.. men Det går fint ann å ta han med på helsestasjonen for å få de te å se på egenne da.. om du ikke har tatt de bort... Hvis du ikke har fjernet de så har jeg hørt at hvis du legger et egg opp på din negl og så tar du din andre negl og skviser egget mellom dine to negle så skal det gi en liten knekk lyd om det er lus-egg.

lykke te..

Skrevet

Tror ikke det er lus jeg heller.. men Det går fint ann å ta han med på helsestasjonen for å få de te å se på egenne da.. om du ikke har tatt de bort... Hvis du ikke har fjernet de så har jeg hørt at hvis du legger et egg opp på din negl og så tar du din andre negl og skviser egget mellom dine to negle så skal det gi en liten knekk lyd om det er lus-egg.

lykke te..

Takk. Er sikkert litt hysterisk, men vanskelig når jeg ikke helt vet hva jeg skal se etter :)

Tar ham med på helsestasjonen for sikkerhets skyld.

Nå klør jeg overalt selv, bare ved tanken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...