Anonym bruker Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 Nå mens jeg går rundt i siste trimester og ikke greier å være med på noe særlig, merker jeg plutselig hvor få venner jeg tydeligvis har. Skjønner at folk har andre ting å gjøre enn å renne ned dørene her, men nå er det virkelig stille... Sender meldinger og spør hva folk driver med, eller om vi skal finne på noe. Enten er det ikke svar å få, eller de skal drikke øl, eller de har andre planer, eller i det hele tatt noe annet enn å være med meg. De vet jeg ikke er så begeistra for å henge med fulle folk når jeg ikke drikker selv så greit de ikke inviterer meg på fyllafester/byturer men må innrømme at jeg er ganske så skuffa over at jeg plutselig betyr så lite for dem at de ikke engang sender en melding og spør hva jeg driver med... Er jo ikke 18 lengre (30), så synes det er så vanskelig å finne nye venner.. Vet liksom ikke hvor jeg skal finne dem og særlig nå som jeg blir aleinemor når som helst... Var på sånn treff for alenemødre og det er snakk om kanskje å ha barselgruppe med dem. Håper det kan bidra til at man kanskje får noen nye venner, men vi var ikke så mange jenter i den gruppa og vet ikke hvor mange som evt blir å dukke opp på barseltreff, som muligens ikke blir før i juli..... Vennene jeg har hatt til nå er jo tydeligvis bare opptatt av å ha venner som de kan feste med, for ellers er de jo på jobb og kan visst ikke omgås folk etter jobb for da er de slitne/skal henge med typen osv... Er det flere enn meg som har opplevd dette? Vet jo at livet ikke blir det samme når man har valgt å få barn, men skal det være sånn at man bare sitter med barnet sitt hele tiden, mens alle de gamle vennene bare forsvinner? Er man ikke like interessant lenger når man ikke når som helst kan kaste på seg finkjolen og på fylla?
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2012 #2 Skrevet 27. mars 2012 Hadde det på samme måte gjennnom store deler av svangerskapet og så tenkte jeg: "Hva faen er det jeg driver med? Skal jeg bare sitte å se på at vennene forsvinner?!" Jeg tok meg selv i nakken og begynte selv å ta initiativ til å finne på ting. Inviterte venner på kaffe, på middag, på spillkveld osv. Og vet du hva? Alle kom og alle hadde det veldig trivelig. De sa de hadde savnet meg, men ville ta hensyn, ikke mase og la meg være litt i fred. Snille venner
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2012 #3 Skrevet 27. mars 2012 Hadde det på samme måte gjennnom store deler av svangerskapet og så tenkte jeg: "Hva faen er det jeg driver med? Skal jeg bare sitte å se på at vennene forsvinner?!" Jeg tok meg selv i nakken og begynte selv å ta initiativ til å finne på ting. Inviterte venner på kaffe, på middag, på spillkveld osv. Og vet du hva? Alle kom og alle hadde det veldig trivelig. De sa de hadde savnet meg, men ville ta hensyn, ikke mase og la meg være litt i fred. Snille venner Hadde det vært det samme her... Har invitert på både kaffe og middag og film og skravling... Men her er det stille... Folk er som sagt så slitne etter jobb eller må være med typen.. føler at det er på tide å få seg nye venner... Men synes det er vanskelig, vet jo ikke hvor jeg skal finne dem nå som det ikke blir gjennom skole etc....
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2012 #4 Skrevet 27. mars 2012 Har dessverre hatt det akkurat som deg... Hadde masse venner og var sosial hele tiden før jeg fikk barn, men nå er det stille... Har det veldig hyggelig med de gamle vennene mine de gangene vi treffes, men det blir dessverre sjeldnere og sjeldnere. Jeg fikk barn ganske tidlig (mdten av 20- årene) og med høyere utdannelse i storby er det fremdeles etter 5 år ingen av mine studievenner som er gravide.. Det er fremdeles mye festing osv så jeg føler meg litt utafor:( Jeg prøvde lenge å invitere osv, men har liksom gitt opp.. Jeg skulle så veldig gjerne hatt flere venner med barn! Har noen som bor langt unna, også har jeg noen vennepar som er egentlig er venner av samboer. Når du får babyen blir det jo arrangert barselgrupper mv (jeg vet ikke om du bor i by/land eller hva?). Mange får gode venner gjennom barselgruppen også er det veldig fint å ha noen å snakke med som er i samme situasjon som en selv!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2012 #5 Skrevet 27. mars 2012 Du må sørge for å få bli med i en barselgruppe. Det ordner helsestasjonen din Der treffer du sikkert noen som du trives sammen med. Kanskje det finnes treningsgrupper for de som har fått barn nylig? Bli med og se om ikke du treffer noen der også Evt babysvømming, babysang osv. Dere er på samme sted i livet uansett mann eller ikke og har jo dere noe felles da - barna
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2012 #6 Skrevet 27. mars 2012 Jeg vet akkurat hvordan du har det. Men mine venner var litt sånn før jeg ble gravid og da. Alltid jeg som tok kontakt,aldri dem. Nå ser jeg de sjelden for jeg føler meg helt låst. Da jeg gikk gravid syns jeg det var mye bedre, da gikk jeg ut å spiste med dem, kino, var på fester selv om jeg ikke kunne drikke var det jo kjempegøy for jeg gjorde noe. Nå som sønnen min har blitt 8 mnd ser jeg nesten ikke til noen av vennene mine lenger..etter kl 19 er ganske låst for da skal han jo legge seg. Det som hjalp veldig var at jeg gikk på svangerskapskurs på Amathea først, ble kjent med noen i samme situasjon der og så fortsatte det som en mor barn gruppe. Fått meg mange nye venner sånn og det er veldig deilig. Så det er noe å anbefale hvor er du fra da? alltid gøy mye venner
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 27. mars 2012 #7 Skrevet 27. mars 2012 Sånn var og er det med meg. Alle sa de måtte få se småen og komme på besøk, men de har enda ikke vært her, og hun fyller 1 år i neste mnd. Når jeg sender sms/ringer og spør om vi skal komme på besøk så avtaler vi alltid, men så hører jeg ingenting og får ikke noe svar heller den avtalte dagen.Jeg var ute en lørdag og da fikk jeg plutselig mange sms'er om at vi måtte møtes osv. Jeg var faktisk med ut også, men det sier jo seg selv at man ikke orker det i siste trimester, eller jeg gjorde i hvert fall ikke det. Jeg kunne sikkert mast mer, men det faller ikke naturlig for meg, så jeg kan vel takke meg selv. Satser på at jeg får meg nye venner når jeg begynner på skolen i høst.... Du er i hvert fall ikke alene om å føle det sånn, sender deg en stoooor klem!
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #8 Skrevet 30. mars 2012 Jeg vet akkurat hvordan du har det. Men mine venner var litt sånn før jeg ble gravid og da. Alltid jeg som tok kontakt,aldri dem. Nå ser jeg de sjelden for jeg føler meg helt låst. Da jeg gikk gravid syns jeg det var mye bedre, da gikk jeg ut å spiste med dem, kino, var på fester selv om jeg ikke kunne drikke var det jo kjempegøy for jeg gjorde noe. Nå som sønnen min har blitt 8 mnd ser jeg nesten ikke til noen av vennene mine lenger..etter kl 19 er ganske låst for da skal han jo legge seg. Det som hjalp veldig var at jeg gikk på svangerskapskurs på Amathea først, ble kjent med noen i samme situasjon der og så fortsatte det som en mor barn gruppe. Fått meg mange nye venner sånn og det er veldig deilig. Så det er noe å anbefale hvor er du fra da? alltid gøy mye venner Jeg bor i Oslo, så har vært med på Amatheas kurs og. Håper virkelig det blir barselskurs, for er jo godt og ha noen i samme situasjon... Leser innlegget mitt og ser at jeg får det til å høres ut som om jeg ikke har noen venner, var nok litt preget av hormoner... Noen er det jo.. Jeg skjønner jo at folk har egne liv og, men det blir jo mindre og mindre jo mer gravid man er og ser ikke for meg at det blir alt for mange etter at mini kommer... (Han mååå komme snart! 5 dager over termindato nå... Noget lei)!! Hvordan fungerte mor-barn gruppa til Amathea?
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #9 Skrevet 30. mars 2012 Sånn var og er det med meg. Alle sa de måtte få se småen og komme på besøk, men de har enda ikke vært her, og hun fyller 1 år i neste mnd. Når jeg sender sms/ringer og spør om vi skal komme på besøk så avtaler vi alltid, men så hører jeg ingenting og får ikke noe svar heller den avtalte dagen.Jeg var ute en lørdag og da fikk jeg plutselig mange sms'er om at vi måtte møtes osv. Jeg var faktisk med ut også, men det sier jo seg selv at man ikke orker det i siste trimester, eller jeg gjorde i hvert fall ikke det. Jeg kunne sikkert mast mer, men det faller ikke naturlig for meg, så jeg kan vel takke meg selv. Satser på at jeg får meg nye venner når jeg begynner på skolen i høst.... Du er i hvert fall ikke alene om å føle det sånn, sender deg en stoooor klem! Tror folk kanskje blir "redde" for og trenge seg på når man har en liten, at man blir så sinnsykt opptatt og stressa hele tiden at man ikke har mulighet til og ta en kaffe sammen eller noe sånn. Man krever jo ikke at man skal henge 24/7, og ikke på samme måte som før. Men det er jo veldig godt å ha ei venninne eller to og skravle med... Det blir nok bedre for deg når du kommer deg på skolen, man får jo sjansen til å møte folk på nytt grunnlag da. Og kanskje flere av dem har barn selv og føler det akkurat som deg! Håper du finner noen fine folk og henge med Takk for klemmen og en stor en tilbake til deg!
Ulykkesfuglen=lykke aug-11 Skrevet 30. mars 2012 #10 Skrevet 30. mars 2012 Føler det samme selv. Folk tror så fort man får barn så har man ikke tid til noe annet. Men hallo vi er da to her i huset og ungen klarer seg fint med faren sin alene. Men bli med ut å "drikk", ta en kaffe. Hvis de ikke skal sent ut for å feste liksom. Sånn rett etter fødselen holdt folk seg borte. De tenker "ja de trenger vel litt tid og bla bla". Bare å komme for min del. Merket med engang etter fødsel at jeg ville ha noen rundt meg. Merker nå at jeg ønsker å være litt mer sammen med de andre venninnene mine. Har blitt litt mye barselmammaer i det siste. Trenger litt annen input til hjernen;0)
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #11 Skrevet 30. mars 2012 Føler det samme selv. Folk tror så fort man får barn så har man ikke tid til noe annet. Men hallo vi er da to her i huset og ungen klarer seg fint med faren sin alene. Men bli med ut å "drikk", ta en kaffe. Hvis de ikke skal sent ut for å feste liksom. Sånn rett etter fødselen holdt folk seg borte. De tenker "ja de trenger vel litt tid og bla bla". Bare å komme for min del. Merket med engang etter fødsel at jeg ville ha noen rundt meg. Merker nå at jeg ønsker å være litt mer sammen med de andre venninnene mine. Har blitt litt mye barselmammaer i det siste. Trenger litt annen input til hjernen;0) Jeg er alene, faren er i bildet men det kommer ikke til å bli sånn at han bare kan komme og passe ungen når som helst, både fordi han jobber, og det kommer jo til og ta litt tid før de er alene sammen... (Jeg er i angst for det allerede, seperasjonsangst tror jeg. Det blir forhåpentligvis bedre etterhvert)... Håper mine venner kjenner sin besøkelsestid. De snakker i alle fall varmt om hvor flinke de skal være å stille opp når han er født. Sånn som det er nå så er jeg jo litt i tvil om hvordan det blir.. Får bare håpe på det beste... I kveld får jeg faktisk besøk av ei venninne. Første gang på lang tid det er noen her! Blir deilig, kjenner jeg
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #12 Skrevet 30. mars 2012 Jeg vet akkurat hvordan du har det. Men mine venner var litt sånn før jeg ble gravid og da. Alltid jeg som tok kontakt,aldri dem. Nå ser jeg de sjelden for jeg føler meg helt låst. Da jeg gikk gravid syns jeg det var mye bedre, da gikk jeg ut å spiste med dem, kino, var på fester selv om jeg ikke kunne drikke var det jo kjempegøy for jeg gjorde noe. Nå som sønnen min har blitt 8 mnd ser jeg nesten ikke til noen av vennene mine lenger..etter kl 19 er ganske låst for da skal han jo legge seg. Det som hjalp veldig var at jeg gikk på svangerskapskurs på Amathea først, ble kjent med noen i samme situasjon der og så fortsatte det som en mor barn gruppe. Fått meg mange nye venner sånn og det er veldig deilig. Så det er noe å anbefale hvor er du fra da? alltid gøy mye venner Jeg bor i Oslo, så har vært med på Amatheas kurs og. Håper virkelig det blir barselskurs, for er jo godt og ha noen i samme situasjon... Leser innlegget mitt og ser at jeg får det til å høres ut som om jeg ikke har noen venner, var nok litt preget av hormoner... Noen er det jo.. Jeg skjønner jo at folk har egne liv og, men det blir jo mindre og mindre jo mer gravid man er og ser ikke for meg at det blir alt for mange etter at mini kommer... (Han mååå komme snart! 5 dager over termindato nå... Noget lei)!! Hvordan fungerte mor-barn gruppa til Amathea? Jeg skjønner hva du mener med venner, mine venner og familie sa de skulle stille opp for meg, men har ikke sett så mye til det så føler meg ekstremt ensom. De mor-barngruppene var litt så som så. Vi var ikke helt fornøyd med de som kom og sa dette til Amathea så vi møttes heller for åprate om erfaringene våre og slike ting. Og sånn at barna kunne møtes. Men du må bare forsette å "mase" på vennene dine, de vil nok stille opp men mange syns det er litt vanskelig for de vet ikke helt hvordan. Det har hvertfall vært min erfaring. Lykke til hvertfall med fødsel og alt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå