Anonym bruker Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 for å si at minste var sutrete og ville legge seg (2 år) Så de sjekket feber og da hadde h*n 37,4 Er det normalt av barnehagepersonell å ringe om?
Skylander Skrevet 27. mars 2012 #2 Skrevet 27. mars 2012 for å si at minste var sutrete og ville legge seg (2 år) Så de sjekket feber og da hadde h*n 37,4 Er det normalt av barnehagepersonell å ringe om? Hehe, hørtes rart ut ja! 37,4 er jo ikke feber en gang. Kunne skjønnt det hvis ungen faktisk hadde feber.
2,5barn+1engel Skrevet 27. mars 2012 #3 Skrevet 27. mars 2012 Jeg jobber i barnehage, og vi har ei grense om 38 før vi ringer.. eller det kommer jo ann på almenntilstanden til unga da.. men ringer ikke på 37,4 nei..
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2012 #4 Skrevet 27. mars 2012 Høres ikke ut som om det var feberen som gjorde utslaget, hvis ungen ikke er i form er det jo vanlig å ringe, feber trenger ikke si noe om hvor sykt barnet er! Heller at de ringer en gang for mye...
Musemorbr / Skrevet 27. mars 2012 #5 Skrevet 27. mars 2012 Mente de at du skulle komme og hente, eller var det bare informasjon om at ungen var "umulig"?
Musemorbr / Skrevet 27. mars 2012 #6 Skrevet 27. mars 2012 Jeg leste ikke ville legge seg. Det er jo noe annet.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2012 #7 Skrevet 27. mars 2012 Har du lyst at ungen som holder på å bli syk går ut? Det kan jo være tegn på at ungen din er i dårlig form som er sutrette og vil legge seg. Vil du at dem legger ungen og går ut uten at det blir noen inne som kan passe på den? Man har sine regler og normer. Synes du at du ikke kan hente den, så sier du ifra at du kommer seinere. Vi har ingen grense på feberen når vi ringer. Er ungen i dårlig form, så ringer vi. Så er det opp til foreldre å bestemme hva di gjør. Men da må man også forstå at hvis du ikke henter, så skal ungen ut med hele gruppa siden alle går ut. Og da kan jo den som er dårlig, bli enda dårligere.
Tigerpote Skrevet 27. mars 2012 #8 Skrevet 27. mars 2012 Det er jo ikke feber det der Tull å ringe om noe sånt.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2012 #9 Skrevet 27. mars 2012 Så barnet var trøtt og sliten altså, ja det var bra de ringte om...
Dahleramp1981 Skrevet 27. mars 2012 #10 Skrevet 27. mars 2012 Jeg hadde satt pris på at de ringte hvis ungen min ikke var i form, uansett feber. Hadde frøkna mi sutra om å legge seg så hadde hun IKKE vært i form hvertfall. Men hun sover ikke på dagen lenger da. (2,5 år) Det er vel bedre å ringe en gang for mye, enn at du kommer i barnehagen etter jobb og ser at ungen din ikke har det bra og ingen har sagt fra?
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2012 #11 Skrevet 27. mars 2012 Så barnet var trøtt og sliten altså, ja det var bra de ringte om... Så nedlatende mange av dere er
Magia Skrevet 27. mars 2012 #12 Skrevet 27. mars 2012 Men det er vel ikke forventa at man skal hente barna fordi de er slitne en dag? Skjønner det hvis formen er dårlig, men litt sutring og trøtthet er vel ganske vanlig for alle innimellom?
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2012 #13 Skrevet 27. mars 2012 Så mange nedlatende kommentarer her da! Jeg vil si at det kommer jo an på om dette er normal oppførsel for dette barnet. Hvis dette er et kvikt barn som vanligvis ikke er sutrete og trøtt så syns jeg det er ok av barnehagen og måle temp og ringe. Og ang.temp så kan faktisk 37,5 være feber dersom barnet har lav normaltemperatur. Jeg selv har alltid hatt veldig lav normaltemperatur (35,9-36,2) og hvis jeg måler 37,5 så har jeg feber. Tilsvarende har lillebroren min alltid hatt veldig høy normaltemperatur og kan ha opp mot 38,2 og ikke være syk... Alle barn er ulike. Heller at barnehagen ringer en gang for mye enn en gang for lite sier nå jeg. Så lenge de ikke krevde at du skulle komme løpende og hente barnet (siden h*n tross alt ikke var veldig syk)
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 27. mars 2012 #14 Skrevet 27. mars 2012 Så mange nedlatende kommentarer her da! Jeg vil si at det kommer jo an på om dette er normal oppførsel for dette barnet. Hvis dette er et kvikt barn som vanligvis ikke er sutrete og trøtt så syns jeg det er ok av barnehagen og måle temp og ringe. Og ang.temp så kan faktisk 37,5 være feber dersom barnet har lav normaltemperatur. Jeg selv har alltid hatt veldig lav normaltemperatur (35,9-36,2) og hvis jeg måler 37,5 så har jeg feber. Tilsvarende har lillebroren min alltid hatt veldig høy normaltemperatur og kan ha opp mot 38,2 og ikke være syk... Alle barn er ulike. Heller at barnehagen ringer en gang for mye enn en gang for lite sier nå jeg. Så lenge de ikke krevde at du skulle komme løpende og hente barnet (siden h*n tross alt ikke var veldig syk) Skulle akkurat til å skrive det du skriver: Er dette unormal oppførsel for barnet og barn er ulike. Jeg liker at barnehagen ringer for slike ting. Så vet jeg om det, kan vurdere selv og hente dersom jeg (eve. i samråd med barnehagen) mener det er til det beste. Feber eller ikke har ikke så mye å si for meg. Her har hun hatt lungebetennelse uten å ha feber så det er allmenntilstanden jeg alltid ser på og vurderer etter.
I scream for icecream! Skrevet 27. mars 2012 #15 Skrevet 27. mars 2012 Det er vel bedre at de ringer, slik at foreldrene kan ta avgjørelsen, enn at de lar ungen gå rundt i dårlig form hele dagen? Jeg vil heller bli oppringt en gang for mye enn en gang for lite, og er barnehagen i tvil vil jeg absolutt at de ringer og forhører seg med meg. Kanskje du hadde mulighet til å hente tidlig, eller hadde hatt litt mistanke om at han/hun brygget på noe, da er det vel fint at de ringer og opplyser om at barnet er sutrete og ikke virker helt frisk?
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2012 #16 Skrevet 27. mars 2012 Vel,bhg er godt informert om at barnet har høy normal temp. Jeg syns det er kiipt at de ringer for piss. De ringer nesten hver uke, og etter å ha hatt barnet i barnehagen i over ett år så bør de snart kjenne h*n? Det kan godt være at det ville vært fint å bli informert om hver minste ting i løpet av dagen,men jeg jobber. Jeg blir faktisk forstyrret i jobben min når de ringer om hver minste ting. Dette i dag tok bare kaka fullstendig. Hi
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2012 #17 Skrevet 27. mars 2012 Vel,bhg er godt informert om at barnet har høy normal temp. Jeg syns det er kiipt at de ringer for piss. De ringer nesten hver uke, og etter å ha hatt barnet i barnehagen i over ett år så bør de snart kjenne h*n? Det kan godt være at det ville vært fint å bli informert om hver minste ting i løpet av dagen,men jeg jobber. Jeg blir faktisk forstyrret i jobben min når de ringer om hver minste ting. Dette i dag tok bare kaka fullstendig. Hi Ringer for piss. Littt av en holdning, skjønner ikke hvordan du tør å overlate barnet ditt til de slappe personene i det hele tatt jeg... Stakkars deg som faktisk blir forstyrret i jobben din fordi de barnehageansatte bare er ute etter å plage deg
Gjest overlord Skrevet 27. mars 2012 #18 Skrevet 27. mars 2012 Jeg har to barn som går i bhg. og prøver å lære dem å ikke bruke ord som "piss". Sammen med "bæsj" og "promp" er dette favorittordet til 2-åringen min....
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2012 #19 Skrevet 27. mars 2012 Vel,bhg er godt informert om at barnet har høy normal temp. Jeg syns det er kiipt at de ringer for piss. De ringer nesten hver uke, og etter å ha hatt barnet i barnehagen i over ett år så bør de snart kjenne h*n? Det kan godt være at det ville vært fint å bli informert om hver minste ting i løpet av dagen,men jeg jobber. Jeg blir faktisk forstyrret i jobben min når de ringer om hver minste ting. Dette i dag tok bare kaka fullstendig. Hi Jeg tror at de ansatte bruker dagen sin på å pønske ut hvordan de skal gjøre livet surt for deg haha
ny vestfold Skrevet 27. mars 2012 #20 Skrevet 27. mars 2012 vi ringer foreldre,om barn virker slitene og utilpasse og da sjekker vi tempen og gir den infoen til foreldrene.Og vi spør gjerne om det har vært noe spesielt,som kan gi utslaget.feks sovnet barnet veldig sent,sovet dårlig,våknet ekstra tidlig,ikke spist frokost,hatt en dårlig start hjemme osv..det kan ha innnvirkning på dagen til barnet,og er det greit barnet hviler litt på en madrass.(om det har sluttet og sove),el er det greit det sover litt lenger enn vanlig i dag. og spør foreldrene om de skal hente,så sier vi at da prøver vi å la feks barnet hvile litt,el annet vi har blitt enige om på tlf,og at vi ringer tilbake om barnet fortsatt ikke virker i form,men de kan selvfølgelig hente om de ønsker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå