Gå til innhold

Sykemelding, legetime samme dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er så vanskelig å få legetime, men hvis jeg må ha sykemelding så må jeg vel få legetime samme dag vel??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får du sykemelding tilbakedaterer de til den dagen du kontaktet dem.

Skrevet

Selvfølgelig må du ikke det. Det er ingenting som faktisk haster. Er legen absolutt fullbooket i lang tid fremover kan du få tilsendt sykmelding i posten.

Skrevet

Kan man få tilsendt? Men da må jeg ihvertfall først få snakke med legen i telefonen vel?

Uansett så vil jeg helst ha fastlegen min.

HI

Gjest Heartbroken
Skrevet

Alle legekontor har satt av tid til akutt timer, så om det er akutt, får du time på dagen.

Om du ikke får det, tilbakedaterer de sykemeldingen til den dagen du tok kontakt.

Jeg tror det er sjelden man får sm tilsendt i posten uten å ha vært i kontakt med lege.

Skrevet

Hvis du ringer idag og ber om time pga at du trenger sykemelding prøver de å sette opp en time snarest så får du sykemelding tilbake til den dagen du tok kontakt.

Ev. må du ringe i telefontiden til legen, og be om sykemelding.

Jeg har vært sykemeldt lenge nå og da ringte jeg bare ned for å forlenge den. Og nå når jeg har startet redusert på jobb, ringte jeg bare idag for å få 100% sykemelding fremover pga sterke smerter som gjør at jeg ikke klarer 40% en gang.

Men er det noe nytt kan ikke legen sykemelde deg over lengre tid uten å se deg. Da mener jeg ikke en eller to dager pga omgangssyke el. som da kan ha gått over før du får kommet deg til legen.

Jeg må alltid hente sykemeldingen på legekontoret, får den aldri tilsendt.

Skrevet

vis du skal ha første sm må du til lege. men om du skal forlenge eller ha sm for det samme som sist kan du få tilsendt sm. etter eg blei gravid sa legen min eg kunne bare ringe kontore så fekk eg sm de dagene eg trengte enten før eller ette den datoen.

Skrevet

vis du skal ha første sm må du til lege. men om du skal forlenge eller ha sm for det samme som sist kan du få tilsendt sm. etter eg blei gravid sa legen min eg kunne bare ringe kontore så fekk eg sm de dagene eg trengte enten før eller ette den datoen.

Jeg hadde ikke tatt det for god fisk å bare ringe en eller annen gang før eller etter den datoen med mindre legen har sagt de spesifikke ordene.

Legen min sykemeldte meg ut resten av svangerskapet med lillebror bl.a pga bekken og forebyggende årsaker, men siden han ikke kunne skrive sykemelding for så lenge om gangen måtte jeg ringe nå og da for å forlenge. Tok aldri sjansen på å ringe en dag senere enn sykemeldingen gikk ut.

Skrevet

Leger skal ha akuttimer, men da må du ringe tidlig. Jeg var til en slik selv i dag og er sykemeldt ut uken (39-39,5 i feber og streptokokker i halsen...herlig...). Ringte i det de åpnet og fikk time ut på dagen. Forsøk i morgen tidelig.

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt det for god fisk å bare ringe en eller annen gang før eller etter den datoen med mindre legen har sagt de spesifikke ordene.

Legen min sykemeldte meg ut resten av svangerskapet med lillebror bl.a pga bekken og forebyggende årsaker, men siden han ikke kunne skrive sykemelding for så lenge om gangen måtte jeg ringe nå og da for å forlenge. Tok aldri sjansen på å ringe en dag senere enn sykemeldingen gikk ut.

legen min sa at eg kunne ringe 1 gang i mnd og så kunne han skrive ut for alle dagene eg hadde vert borte. men han var da klar over at det var kvalme ol. men eg hadde jo snakka med han om dette. om det er førte sm så må en til lege

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...