Anonym bruker Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 Var til helsesøstra i dag. Jenta fyllte 5 måneder i går, og veide i dag 8.9 kg akkurat, hun er 68 cm lang. Ble litt lei meg da helsesøstra kallte henne "tjukk"...
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2012 #3 Skrevet 27. mars 2012 Hun er vel litt over gjennomsnittet. Min er 5,5 mnd. og veier 7200, men igjen så er hun bare 64 cm lang
Gjest Heartbroken Skrevet 27. mars 2012 #4 Skrevet 27. mars 2012 Babyer "skal" være tykke Det betyr at hun spiser godt og har det bra! Ingen baby kan være for tykk, så bare slapp av Helsesøster mente nok ikke noe negativt, du har helt sikkert en perfekt lita tulle
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2012 #5 Skrevet 27. mars 2012 Babyer "skal" være tykke Det betyr at hun spiser godt og har det bra! Ingen baby kan være for tykk, så bare slapp av Helsesøster mente nok ikke noe negativt, du har helt sikkert en perfekt lita tulle Jo, hun påpekte dette flere ganger. Helsesøster sa også at hun ikke lenger skulle få mat om natta, "for det var tydelig at hun fikk nok om dagen"
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2012 #6 Skrevet 27. mars 2012 Hun er vel ganske stor, men dårlig ordvalg av helsesøster.
Gjest Heartbroken Skrevet 27. mars 2012 #7 Skrevet 27. mars 2012 Babyer "skal" være tykke Det betyr at hun spiser godt og har det bra! Ingen baby kan være for tykk, så bare slapp av Helsesøster mente nok ikke noe negativt, du har helt sikkert en perfekt lita tulle Jo, hun påpekte dette flere ganger. Helsesøster sa også at hun ikke lenger skulle få mat om natta, "for det var tydelig at hun fikk nok om dagen" Da syns jeg rett og slett du ikke skal høre på helsesøster i denne saken. Selvsagt skal babyer få mat når de er sultne! Min eldste fikk mme fra han var ca 4 mnd og var skikkelig tykk med flere haker og bump-i-bump på armer og ben, men det forsvant med en gang han begynte å bevege mer på seg (krabbe og gå). Men for nattesøvnen deres sin del, kan det jo være ok å prøve å kutte nattmåltidet, ev erstatte det med vann så det ikke blir så attraktivt å våkne, men det er noe du må finne ut av selv.
sillyfilly og Olivia Skrevet 27. mars 2012 #8 Skrevet 27. mars 2012 Høres ut som ei god og rund jente!!! Synes du skal følge instinktet her, hs er altfor opptatt av percentilen.. Natt amming pleier man vel å slutte med uansett på denne tiden. 5-6 måneder eller noe..
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 27. mars 2012 #9 Skrevet 27. mars 2012 Jo, hun påpekte dette flere ganger. Helsesøster sa også at hun ikke lenger skulle få mat om natta, "for det var tydelig at hun fikk nok om dagen" Helsesøsteren din tar direkte feil! Det er helt supert at babyen din er såpass "stor". Datteren vår var like stor da hun var baby, og det er bare fint. Jeg fullammet forøvrig. Mellomste hos oss var også ganske tjukk frem til han ble 2,5 mnd. Da ble han syk og gikk ned i vekt. Var veldig glad for at han hadde litt "å gå på". Minstemann er nå 6 mnd gammel, og han veide 8300 på 5 mnd kontrollen. Var 66 cm lang;) Helsesøster presiserte at siden han ennå var ganske liten bør han få mat om natten hvis han ønsker. Ikke begynn å venne av med nattmat før babyen er 6 mnd. Slutter de før er det jo fint, men jeg ville iallefall ikke nektet å gi mat til de aller minste. Dersom helsesøsteren får deg til å føle deg ille til mote, eller at du gjør ting feil bør du absolutt bytte helsesøster!!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2012 #10 Skrevet 27. mars 2012 Det er akkurat like stor som min lille jente det!! Ikke bry deg om det.. Jeg har hatt to små tjukkiser som har løpt, hoppet og kravlet det av seg. Eldste er nå 4,5 år og klærne vil ikke henge på lenger.. Det er ingen fare!!
Gjest Miryks Skrevet 27. mars 2012 #11 Skrevet 27. mars 2012 Enig med Heartbroken! Gutten her var også stor, han veide rundt det samme som din på den tiden. Fikk beskjed om at så lenge han ikke fikk annet enn pupp, så var det greit at han hadde litt ekstra
<3 mine søte små<3 Skrevet 27. mars 2012 #12 Skrevet 27. mars 2012 litt valpefett kan ikke skade:) bare vent til barnet begynner å krype/gå.. da vil det nok gå fort av.. men helsesøster kunne spart seg for å kalle babyen tjukk... kunne sagt det på en annen måte..
LillaGorilla♥♥ Skrevet 27. mars 2012 #13 Skrevet 27. mars 2012 Små babyer skal få mat når de er sultne. Punktum.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2012 #14 Skrevet 27. mars 2012 For et klønete ordvalg av helsesøster. Jenta di er over snittet, men hun strekker seg nok snart og når hun begynner å krabbe og gå så renner valpefettet av. Det er bedre med en baby som er i godt hold enn en flis av en unge. Sønnen min var en skikkelig liten flis som baby, han veide 7,5 kg på ettårskontrollen. Det var et mareritt når han var ute av form i noen dager og ikke fikk i seg mat, han hadde jo ingenting å gå på. Drit i helsesøster, så lenge hun spiser normale mengder mat er det ingen bekymring.
karusell Skrevet 27. mars 2012 #15 Skrevet 27. mars 2012 Sier det samme som de andre her! Ikke bry deg om helsesøster! Min er 17mnd og 15 kilo/93 cm. Like stor som en treåring pr dags dato. Har "sluttet" å legge på seg nå som han springer overalt! Men var like stor, om ikke tyngre når han var like gammel som din baby, så slapp heeeeeelt av. Babyen din har det godt og høres helt normal ut
Mandalas Skrevet 27. mars 2012 #16 Skrevet 27. mars 2012 Jeg husker ikke hvor stor min datter var som baby, men stor var hun. Jeg fikk beskjed om å kutte ut mme etter ammingen, da spiste hun over 120 ml mme etter hver amming. Kan da ikke bare kutte ut det hvis jeg holde ungen mett. Nei, ikke hør på hs! Datteren min er forresten 6 år nå, og en helt normal jente. Finnes ikke "tjukk" om jeg skal bruke din hs sine ord.
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 27. mars 2012 #17 Skrevet 27. mars 2012 Hun veier like mye som min på 1 år, hun er vel litt over snittet akkurat som min er litt under. Babyer er forskjellige tviler på at din er baby er tykk som min jente er ikke for tynn. Alle er forskjellige og det jevner seg ut etterhvert =)
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2012 #18 Skrevet 27. mars 2012 ojjj,hun var jammen stor.Bare 5 mnd og nesten 9 kilo.Det var veldig mye synes jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå