Anonym bruker Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 Jeg søker på jobber nå, og i noen stillinger så ber de om referanser oppgitt i søknaden. Men jeg har ingen referanser. Jeg har kun hatt sommerjobber tidligere, i to store bedrifter som har mye vikarer og utskiftninger, jeg spurte om jeg kunne bruke de til referanser, men de sa nei, ikke for at de ikke hadde noe positivt å si, men de sa konsekvent nei til alle, fordi det var så stor utskiftning der, og mange vikarer innom, så de husket ikke alle, og da kunne det virke negativt om det ikke var meningen sa de. Vet at flere bruker forelesere til referanser, jeg er student på en stor skole, og er mange i forelesningssalen, selv om foreleseren kanskje kjenner oss igjen på ansiktene så vet de neppe hva vi heter osv så jeg syns det og blir litt feil.. Er det vanlig å være ung å ikke ha opparbeidet seg noen referanser? Eller virker det veldig negativt.?
Gjest Miryks Skrevet 27. mars 2012 #2 Skrevet 27. mars 2012 Har du ikke referanser, så har du ikke det. Det er en ærlig sak Erfaring og referanser får en ved å jobbe, så om du ikke har hatt, ikke frekt ment, skikkelige jobber (fast over lengre tid), så er det jo bare sånn.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2012 #3 Skrevet 27. mars 2012 Er det ingen du kan be? Trenger ikke være sjef, men en kollega du fikk en god tone med? Eller en som hadde litt ansvar for deg? Har du gjort noe foreningsarbeid eller noe? Ingen referanser ser ikke bra ut ved første øyekast og inntrykk. De vet jo ikke hvorfor, kan hende du er en ufordragelig person som ingen vil si noe bra om siden du ikke har noen referanser..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå