Dagfrid Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 (endret) Har ein gutt på 11 mnd som spiser maks ei halve skive til lunch. Men i dag bytta vi ut frukostgrøten med skive og han fikk smake sprett yoghurt for første gang. Han spiste ei skive egentlig uten store problem og ein halve sprett yoghurt:) Men drikker veldig mye mindre når han får skive istedenfor grøt. Så hva ville dere gitt til lunch, skive eller grøt? Er jo kjempe glad i grøt, og spiser store porsjoner med grøt. Endret 27. mars 2012 av Dagfrid
Kortslutning Skrevet 27. mars 2012 #2 Skrevet 27. mars 2012 Jeg hadde nok gitt han grøt. Vi pleier å bytte på måltidene, slik at vår ikke går lei av maten. Det viktigste for oss har vært variasjon og at ungen spiser mat. Men en annen ting, husk det er utrolig mye sukker i yoghurten, og hvertfall Sprett sin! Hvis du søker på tester av yoghurt, så tror jeg du kan finne en som er bedre for gutten din.(Vet du ikke spurte om det, men ville bare informere deg)
Sunnybeach4gull :) Skrevet 27. mars 2012 #3 Skrevet 27. mars 2012 Grøt Mine har spist store, gode porsjoner og holdt seg mette lenge Gi litt vann/mm/mme i tutekopp ved siden av så får han drikke når han er tørst Brødskive er selvsagt bra det og, men min erfaring er at de ikke spiser så mye når de er så små til at de blir skikkelig mette. Når det gjelder yoghurt ville jeg heller gitt det som dessert, ETTER at grøtporsjonen er spist, evnt litt yoghurt til Ikke et helt beger til et måltid når de er så små, bare sukker og ikke så mettende heller. Kos deg
Dagfrid Skrevet 27. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 27. mars 2012 Takk for gode råd:) Da gir jeg absolutt grøt, skivematen tar kjempe lang tid, og så føler jeg han ikke blir mett, akkurat som dere sier. Er kanskje derfor han ikke spiste så mye til lunch, for han var fortsatt mett etter frukostgrøten. Men skal snart begynne i barnehagen, så til dess hadde det vært greit viss han fikk i seg ei skive ihvertfall:) Vet at det er ein del sukker i sprett, men 2 åringen vår har fått det. Burde jo helt klart gitt naturell eller noe fra begynnelsen av, for usikker om hvor lett det blir å bytte nå, men han minste kunne vi prøvd noe annet til.
Dagfrid Skrevet 27. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 27. mars 2012 Men er det for tidlig at de liker når vi skraper ut av epler/pærer osv. Det kommer bare i retur her;) Men banan og druer er kjempe godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå