Gå til innhold

Det kom med en annens ting på kvitteringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går da jeg kom hjem fra Kiwi, kommenterte mannen min at det stod "blad fra Big Ben" på toppen av kvitteringa. Han sa dette var papir til sigaretter, noe som jeg absolutt ikke hadde kjøpt.

Jeg mente det var for seint å gå tilbake til butikken, og det kostet bare 10,90. Men hvordan kunne dette skje? Betalte ikke personen foran for dette sigarettpapiret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være kassemedarbeideren som har svindlet deg ved å f.eks la en kompis "late som" han betalte for papiret, mens i realiteten slo h*n bare dine varer inn rett etter slik at du betalte for papiret....

Skrevet

Tenker også på at den butikkansatte kan svindle til seg penger over tid. Jeg hadde det travelt, og kan ikke huske kunden som var før meg eller personen i kassa, egentlig. Det står heller ikke noe navn på kvitteringen, bare nummeret på kassa ser det ut som.

Men får være litt mer obs heretter.

Skrevet

Mest sannsynlig har han/hun i kassa sjekka prisen eller noe og glemt å slå den ut igjen når du kom og i forglemmelsen begynt å slå inn dine varer uten å slå ut papiret.

Tror de færreste butikkansatte svindler for så lite. Da er det heller snakk om øl og kontantkort

Skrevet

Skal man svindle så systematisk at man har en kompis der og greier, så velger man vel noe litt dyrere enn tobakkpapir.

Det er iblant travelt i kassa, og selvom det ikke er travelt akkurat når du er der, så er det lett å bli litt "blind" for det man gjør når man sitter i kassa. Så sånne ting kan nok skje lett som en plett tenker jeg. Uten at jeg vet akkurat hvordan ;)

Skrevet

Vil tvert imot si det er lurere å svindle små summer, for det blir ikke så mye lagt merke til. Men det blir fryktelig lite med 11 kr pr kunde, da må man opp i nesten tjue kunder for å få tak i et par hundre kroner!

Så det var nok kanskje helst en tabbe fra kassadamen. Husker nå at det var ei ung jente med svart hår.

Skrevet

Jeg har selv jobba i butikk og vet hvor fort gjort det er å glemme å slå ut en vare. Er ikke noe forsøk på svindel.

Skrevet

Javel, 10:20! Men jeg kunne vel påpekt det like etter at jeg fikk kvitteringa, og fått pengene igjen.

Skrevet

Ja, så klart du kunne det. Er bare å gå tilbake idag også det. De fleste sier ja til at du kan få tilbake pengene dine selvom det skjedde igår

Skrevet

Ja, men de kan ikke vite at jeg ikke kjøpte sigarettpapir.

Og hvordan klarer dere å gjøre opp regnskapet i kassen, hvis dette er en feil som skjer ofte?

Skrevet

De fleste tror jo på deg når du sier du ikke kjøpte det og ikke røyker.

Skjedde ikke ofte hos meg, men blir jo feil i kassa da

Skrevet

Blir jo ikke feil i kassa, siden en vare er slått inn og en vare er betalt for. Det som det evt blir feil på er jo varelageret, for 1 sigarettpapir er solgt, men er fortsatt blandt varene. Hvis vedkommende skulle svindle er jo ikke dette måten å gjøre det på heller, da må man jo få kunder til å betale for noe som IKKE er slått inn, ellers blir det diff i kassa..... Jobber som revisor, så ser mye rart... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...