Gå til innhold

Definisjon på lærer uten godkjent utdanning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt noe forsinka i mitt studie pga barn, og er nå tre måneder unna godkjent bachelorgrad innen læreryrket. Faglærer. Pedagogikk har jeg fullført, 30 studiepoeng. Det som gjenstår nå er en lengre avsluttende eksamen.

Har det siste halvåret jobbet som vikarlærer på en barneskole, og har blitt lønnet etter "lærer uten godkjent utdanning".

Oppdaget at jeg faktisk får samme timelønn, som dem som kommer rett fra videregående skole og jobber som vikarlærer.

Ble litt usikker på om jeg har krav på høyere timelønn enn dem, i og med at jeg en god del mer erfaring, eller er rett og slett fullstendig fullført studie avgjørende...?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok at du får det du har rett på, ja. Mangler du en eksamen, har du ikke utdanningen.

Skrevet

30 sudiepoeng ped.? Jeg tok fri bachelor og ped. etter det, og det var et årsstudie, altså 60 studiepoeng.

Skrevet

I mitt studie er pedagogikk 30 studiepoeng. En annen stor del er praksis. Pluss fagdidaktikk og selvfølgelig alt det faglige. Er en bachelorgrad hvor alt er innbefattet for å gå ut som ren faglærer.

Ellers takk for svar, stor mulighet for at jeg ikke har krav på mer før siste eksamen fullført :)

HI

Skrevet

Du har ikke krav på faglærerlønn før du er ferdig utdannet, dessverre.

Skrevet

Du har ikke krav på det, men noen kommuner inkl. min. gir grunnlønn for godkjent utdanning minus 1000 kr i mnd. Dette er veldig variabelt og ikke noe en kan kreve. Hos oss sier de at det har blitt anbefalt fra KS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...