Gå til innhold

Hva gjør din hverdag verdifull?

Anbefalte innlegg

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet

Inspirert av annen tråd om å ikke glemme å leve i nuet, i stede for å bestandig vente på noe bedre.

Så hva gjør dagen din verdifull? Hva setter du pris på i nuet? Hvilke øyeblikk gjør at du føler hverdagen er verdt alt strevet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Et par utrolig viljesterke unger som jeg vet vil greie seg godt i livet. En mann som er så snill at det er til å få dårlig samvittighet av. En jobb som sliter meg nesten helt ut, men som er så morsom og bra at jeg nekter å bytte med noen.

Det var pluss-siden. Den er så stor at minussidene er til å leve greit med.

Skrevet

Hang meg på listen over ens største bekymringer, og ble svar skyldig når jeg skulle svare her.. hmm :(.

Solen i ansiktet, et barn som oppfører seg pent, øyeblikk sammen med venner og venners barn, musikk, å komme ut fra treningsstudioet etter trening, mitt barns spontane klemmer og smil.

Listen over bekymringer er nok lengre og mer alvorlige.

Skrevet

Barna, sambo, jobben, venner og alt som gjør livet verdt å leve. Jeg er et veldig positivt menneske, så jeg klarer å sette pris på de små tingene i hverdagen :) Bare det å få stå opp om morgenen med 3 små gull som enten roper på å bli hentet, sniker seg inn for å gi deg en kos før du står opp eller et lite hyl om mat betyr så uendelig mye for meg.

Såklart er det tunge og slitsomme dager hvor man bare vil ligge på sofaen eller i senga å daffe, men når jeg ser på de små kan jeg ikke annet enn å smile å si til meg selv hvor heldig jeg er som får ha 3 sunne og friske barn.

Bare det at 2 åringen kommer for å si "mamma, ej elske dej", det er energipåfyll det=)

åh, blir så glad av å tenkte på alt det verdifulle jeg har, så kunne skrevet i evigheter her.

Men hele nettverket jeg har gjør hverdagen verdifull, og det er ikke noe tvil om at jeg er heldig som får være mamma, kone, veninne og kollega :)

Skrevet

Mannen, at jeg er gravid, venner.. Og deilige, underholdende tvprogram!

Skrevet

Mine 2 hærlige jenter:)

Mannen min :)

Huset vårt, grei jobb, kjekke kollegaer,

har verdens beste venninne,

er også glad for att våre foreldre bor i nærheten og er ofte på besøk med dem, gå på kafe, være ute med barna (spes nå når det nærmer seg vår), fredagskveld og lørdagskveld når barna har lagt seg (da lager vi god mat og ser på tv), høre på musikk, sitte på data, når alle mine gode venninner kommer hjem på ferie, og en god fest att med dem ;-)

Skrevet

At alle er friske, bra økonomi, fint hus, at våren er her!! Deilig å gå lange turer med baby og hund. At vekten går nedover, baby sin utvikling - smil og latter :)en ny og sunnere livsstil, harmoni i familien - vi koser oss sammen!

Skrevet

Bortsett fra det opplagte (barn, mann, venner etc): En fantastisk spennende jobb med flotte kolleger, og en deilig kopp te med melk i solveggen eller foran peisen i et (sjeldent) rolig øyeblikk :) Kanskje til og med akkompagnert av en god bok.

Skrevet

At vi har klart å lage 3 fantastiske små vesener, som er både glede og utfordring i hverdagen. (Vi fikk beskjed om at vi mest sannsynlig ikke ville klare å få barn på egen hånd)

At vi bor sånn til at vi kan bruke naturen i hverdagen, og at ungene elsker å "gå en liten tur"

å sitte på verandaen etter at ungene er i seng og kose meg med en kopp med te under slumreteppet som mamman min har sydd til meg.

å vite at jeg har en trivelig jobb å komme tilbake til etter permisjonen.

å snuse på ungene når de sover;)

Skrevet

At jeg har verdens fineste familie, at jeg har en så fin mann og barna har en så fin pappa, at jeg kan være hjemme med min nydelige baby, at jeg er i så god form etter svangerskap og fødsel til tross for bekkenløsning, ryggplager og høyt blodtrykk, og at jeg skal hjem til min hjemplass i påsken :)

Skrevet

Smilet til min datter, se hennes fryd over det yrende livet som er ute, maur som kryper på bakken, snøen som er borte, pusen som jager sommerfugler. Enkle ting gir stor glede!

Skrevet

Sønnen min. Når han koser med meg, eller gi rmeg en klem. Når jeg pakker han inn i dyna om morgnen, og jeg ser hvor glad han blir da, og hvor mye han koser seg i dyna mi med en flaske melk. :) Sånne småting.

Eller når jeg roper på katten, og han kommer løpende, og man kan nesten se han smile.

Venner som sender godord i en travel hverdag, familie som stiller opp. En jobb med søte brukere. Når brukerene på jobb kommer med ville historier for at du skal le, eller de andre skal le, eller gir deg en klem fordi at du har laget mat til dem, eller redd senga. (Jobber på en skjermet enhet med demente.)

Skrevet

Og at våren er her. Hvitveiser i veikanten, mase hestehov og et bed som snart blomstrer.

Gjest Ninja girl
Skrevet

Barna, alle deres små ting i hverdagen :)

At snøen er borte, lysere dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...