Gå til innhold

Narkose på katt, ingen reaksjon etter 7 timer...normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Steriliserte mine to katter i dag. Leverte dem kl 13 og henta kl 16.

Da hadde den yngste så vidt begynt å våkne, mens den eldste sov tungt.

Lillemor ville ut å gå med en gang, men jeg la henne i buret og hun sovnet igjen.

Storemor derimot er fremdeles helt borte.. Eneste livstegn er at jeg ser hun puster, magen hever seg. Er dette normalt? Skal hun ikke snart begynne så smått å våkne?

Kjenner jeg blir litt nervøs..er så inderlig glad i denne katten :)

Håper noen har beroligende svar å komme med :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager, men det tviler jeg på at er normalt?

Da vi steriliserte katten vår var han våken da vi dro hjem... sov ca 30 min på gulvet på et teppe.

Reiste seg og gikk på doen sin. å gikk å la seg i sofan og kosa med oss.... var våken lenge og kom seg mer og mer for hver time....

Ville ringt dyrlege vakta om jeg var deg

Skrevet

Det er normalt i den forstand at noen katter sover lengre på narkosemiddelet enn andre. Mange veterinærer bruker et middel som heter Zoletilmix, som er et slags "alt i ett"-middel. Altså både smertestillende, beroligende og narkose i ett. Selv liker jeg ikke å bruke det da det er vanskelig å reversere (finnes ikke noe godt motmiddel), og jeg vil at "mine" katter skal være våkne når jeg leverer de fra meg på klinikken etter operasjon. Jeg har ofte hørt at enkelte katter ikke er seg selv før etter et par dager om de har fått Zoletil. Jeg er ingen "fan" av middelet, men det er ikke lenge siden dette ble reklamert med som det beste innen veterinærmedisin. Kunnskapen endrer seg altså. Men nok om det!

Joda! Det kan fin være "normalt", men jeg skjønner at du synes det er guffent. Bare sørg for at kattene dine ikke går ut med body eller skjerm på, og hold de innendørs så lenge du klarer. Du vil ikke at "glidelåsen" skal gå opp ;-)

Hilsen dyrlege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...