Gå til innhold

Mat til dåp - hvordan ordne dette selv?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenkte koldtbord eller snitter - enkelt, tradisjonellt og greit. Hehe.

Noen andre forslag evt?

Men hvordan fikser vi dette selv? Jeg mener; hva lager vi og hva kjøper vi?? Har ikke spes peiling på slike ting,

Budsjettet er ikke på topp, men ønsker samtidig at det ikke skal være kjipt og "mangelfullt".. Hjelp!! ;-)

Vi blir forresten ca 15 personer til bords..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med gryterett? Den kan du lage dagen i forveien og bare varme opp. Det er noe alle liker også. Så lager du frisk salat vde siden av, og baker fersk loff.

Det kommer jeg til å gjøre neste gang!

Skrevet (endret)

jeg hadde ca 25 stk og valgte å ha koldtbord. kjøpte inn en del i sverige(karbonader, kylling, egg, drikke) og spekematen her, samt alt av frukt og grønt. her kan du velge hva du vil ha selv :) det var en del barn i dåpen her, og de storkoste seg med frukten, loff og eggerøre;) (hadde kjøpt inn pølser i tilfelle de ikke ville ha noe av de de "voksne" spiste)

Endret av Lille- MO
Skrevet

Vi hadde spekemat, store fat med forskjellig spekemat, servert med godt brød, flatbrød, rømme, lomper, eggerøre og frukt som jordbær og melon.

Ble utrolig godt mottatt, fikk kjempemasse skryt.

Skrevet

Snitter er typsik begravelse og må smøres samme dag, koldtbord kan lages dagen før og er 100 ganger bedre.

Da vi laget til dåp hadde vi:

En hel oksestek som vi skar opp til roastbeaf.

En del pakker 3 for 69,- spekeskinke fra Coop Obs

Sommerskinke/påskeskinke/juleskinke i skiver

Eggerøre, 3x9pk for 69,- hos Obs

Røkelaks (leita opp et tilbud)

Reker

Potetsalat

Remulade

Loff

Hmm, husker ikke mer i farten, men ved å tenke litt og gjøre det meste selv kan det gjøres ganske billig.

Skrevet

Jeg lagde tapas til bår forrige barnedåp. Enkelt da jeg kunne lage mye ferdig dagen før. Fikk veldig gode tilbakemeldinger, så det ble veldig så greit :)

Skrevet (endret)

Listen til nummer 5 så veldig bra ut, i tillegg kan du lage/kjøpe karbonader, som du varmer i ett/to stekebrett i ovnen rett før servering, lages ferdig en dag eller to i forveien. Stekt løk til. Grillet kylling delt i biter på 4, kjøpes inn og varmes også i ovn rett før. Jeg liker godt hjemmelaget aspik/kabaret, bruk f.eks. ferske reker, egg, fiskepudding og amerikansk blanding.

Endret av Thohoppsannhei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...