Gå til innhold

Noen som IKKE nattavvente enkelt og greit på 3 dager..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres ut som "alle" nattavvenner så greit på 3 dager, og at alle er overrasjet over hvor greit det liksom gikk.. Lurer på om det bare er suksesshistoriene man hører, det må da være noen som ikke opplever dette? Vi skal snart i gang, men merker jeg kvier meg litt fordi jeg er så redd for å bli skuffet... Vesla har en meget sterk vilje og er høylydt og utholdende, har vansker å se for meg at hun plutseig skal sove natten gjennom.. Nå oppe mellom 4 og 8 ganger per natt :-( Hadde faktsik vært greit å høre om noen som ikke har klart nattavvenningen så bra også, så blitr jeg kanskje ikke så skuffa om det ikke går...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg startet "nattavvenningslogg" som ligger her på forumet. D går ikke plettfritt her altså. Han er oppe tidlig (5) og ikke lett å få til å sovne igjen. Noen ganger har jeg ammet....

Lykke til!

Skrevet

Jeg ble overrasket over at det gikk såpass bra som det gjorde, men det vil ikke si at det gikk fort:)

Min er også veldig viljesterk og da vi begynte avenningen hadde vi kommet inn i en dårlig periode med mange oppvåkninger per natt.

De tre første nettene var verst (og da var det ille), så ble det bedre. Med bedre mener jeg at det gikk raskere og raskere å få henne til å sove etter at hun våknet og det var lite grining. Det tok flere uker før vi følte at vi var "ferdige", for plutselig kom tenner, feber og andre uforutsette ting som ødela rutinene.

Det kommer til å gå, det er helt sikkert, du må bare regne med å bruke tid på det. Dette er ikke en konkurranse, verken du eller jenta de er noe dårligere enn andre dersom dere bruker lang tid på avenning!

Skrevet

jeg begynte med å tilby flaske og smokk i stedet for puppen v 9 mnd alder.. han blir 1 år om 3 dager og her ammes det ennå;) jeg ga rett og slett opp og krysser fingrene for at han slutter av seg selv innen barnehage og studier møter oss til høsten ;)

Skrevet

Selve nattavvenningen gikk fint, altså å få slutt på behovet/vanen for mat, det var 3 netter så var det gjort.

Men å få sammenhengende nattesøvn tok noen uker,(for eldste sin del nesten 1 år).

Vi nattavvente i begynnelsen av februar, og først den siste uken kan vi si at hun har sovet natten gjennom. Men tar ikke for gitt at det forblir sånn, er vel forberedt på nye urolige perioder. F eks ved forkjølelse og tannfrembrudd.

Gjest stårma
Skrevet

Lurte akkurat på det samme... Er akkurat ferdig med 4.natten med nattavvenning nå og ser absolutt ingen tegn til at det går i riktig retning. Han har ikke fått pupp om natten disse dagene, men han våkner veldig mange ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...