tre håpefulle Skrevet 26. mars 2012 #1 Skrevet 26. mars 2012 Jeg har lest at både jordmødrene her inne og andre skriver at fødsel nummer tre kan være en "luring", både på den ene og andre måten. Noen av dere som har erfaringer og opplevd dette? Jeg har to barn fra før. En gutt og en jente. Gutten var født prematurt i uke 34. (vannet gikk i uke 32) Jeg ble satt på drypp og han var ute etter ca 6 timer. Jenta gikk jeg til termin med. Vannet gikk og en time etter riene startet var hun ute. Jeg hadde i grunnen forberedt med på en rask fødsel også denne gangen, men kan jeg nå risikere at jeg nærmest føder før jeg får sukk for meg, eller er det en laaang fødsel jeg nå skal i gjennom. Vet jordmoren min sa at jeg måtte raskt ta kontakt med føden om den starter. Hvordan var deres tredje fødsel i forhold til de andre??
turbooglykkelig Skrevet 26. mars 2012 #2 Skrevet 26. mars 2012 Jeg har ikke noen fullstendig erfaring enda, men er litt midt oppi det hele. Har hørt fra mange hold at nr 3 ofte er en liten luring. At jeg hadde tidlig fostervannslekkasje i uke 23 og ikke minst en lang periode med premature rier i uke 30-34, tror jeg kanskje har mest sammen heng med 10 ukers tøff hoste fra Mycoplasma med lungebetennelse som jeg ikke kunne få medisiner for. Men i tillegg snudde han seg til seteleie i uke 34 og slimproppen gikk 35+1. Siden da har jeg hatt murringer og menssmerter, og siste drøye uken maserier hver kveld. Sist helg sterke rier og inne på føden hele natten, men riene stoppet opp etter 5-6 timer og vi ble sendt hjem... Dette med rier av og på, er visst veldig vanlig med nr 3, men når det først setter igang går det visst ofte fort! Håper jeg snart kommer dit! Er 38 uker i dag, og ganske sliten!!
turbooglykkelig Skrevet 26. mars 2012 #3 Skrevet 26. mars 2012 Glemte å skrive det, men første fødsel var lang (3,5 døgn) og tøff, mens nr 2 var rask (2 timer fra 2cm til hun var ute) og intens
Netti*** Skrevet 26. mars 2012 #4 Skrevet 26. mars 2012 Det fikk jeg også høre. Hadde styrt fødsel med nr 2. Mens nr. 1 tok over 30 timer. Nr. 3 brukte jeg 3 timer på men var rett og slett en drømmefødsel. Jordmor her mente at nr. 3 gjerne tok litt lengste tid enn nr. 2. Men man vet jo aldri. Forbereder meg til en fødsel lik nr. 3 nå, lov å drømme. Har. Derfor ikke hatt en negativ tanke ang. Fødsel, bare gleder meg...
mulder Skrevet 26. mars 2012 #5 Skrevet 26. mars 2012 Er midt oppi det... Hadde termin for 7 dager siden. Har gått med 3-4 cm åpning i to uker nå. 3 netter har jeg våknet med rier, men her sitter jeg gravid i sofaen ennå. Siden jeg e 3. gangs og har såpass åpning har jeg fått tid til igangsetting på onsdag ved at de tar vannet. Jm på sykehuset mente at det var det som skulle til. Så får vi krysse fingrene for at det virker! Lykke til jenter :-D
mulder Skrevet 26. mars 2012 #6 Skrevet 26. mars 2012 Glemte å si at første gang fødte jeg 8 dager over, på 8 timer, og det startet med rier. Andre gang fødte jeg en dag over, på 8 timer, og jeg ble strippa igang.
turbooglykkelig Skrevet 26. mars 2012 #7 Skrevet 26. mars 2012 Gahhh, Mulder - føler med deg!! Håper du snart kommer i mål
mulder Skrevet 26. mars 2012 #8 Skrevet 26. mars 2012 Tusen takk turbooglykkelig :-D Ønsker deg masse lykke til!
Gullunger Skrevet 27. mars 2012 #9 Skrevet 27. mars 2012 1.fødsel: tok ca. 14-15 timer. 2.fødsel: ca. 4-5 timer. 3.fødsel: ca. 7-8 timer Fødsel nr. 3 var den letteste fødselen av alle. Nå er jeg spent på fødsel nr.4!
Gullunger Skrevet 27. mars 2012 #10 Skrevet 27. mars 2012 Sorry, sjekket papirene i etterkant... 3.fødselen tok 6 timer! Men som sagt, den var den letteste av alle.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2012 #11 Skrevet 27. mars 2012 Nr.3 var den beste fødselen. Den beste pga jeg fikk epidural tidlig i forløpet. Det fikk så fort å greit selv med epidural. Jeg var en uke på overtid med nr.3 Flere kvelder fikk jeg regelmessige kynnere så jeg begynte å tro at nå er det starten på fødselen. Men nei, det ga seg etter et par timer. Sånn sett så var nr.3 en luring.
De to sjarmtrolla og guttspira Skrevet 27. mars 2012 #12 Skrevet 27. mars 2012 Nr. 1, jente, tok 5 1/2 time fra vannet gikk. Nr. 2, startet med rier, 5 timer, gutt Nr. 3 startet med at vannet gikk, ute 4 timer senere. Gutt Egentlig like fødsler, like smerter og sånn ca. antall timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå