Gå til innhold

hadde dere lånt bort bilen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Til en nær slektning tur retur arendal og trondheim?

 

Jeg synes det er smålig å si nei, men mannen min vil ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på personen som skulle lånt den.

 

Hvis det var en person jeg vet kjører pent, og som ville gjort opp for seg hvis noe skjedde, så hadde det vært greit.

 

Hvis ikke, så hadde jeg ikke nølt med å si nei.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Ja, men jeg skjønner at ikke alle hadde gjort det.

Skrevet

kommer jo ann på, kjører personen forsiktig eller råkjører?

Betaler han/hun for seg om det blir skade på bilen?

Har dere behov for bilen selv?

 

hvorfor trenger personen bil denne veien om han/hun ikke har bil selv?

Skrevet

Høres ut som min svoger. Han kommer tydeligvis ikke fra en familie der man hjelper hverandre så godt man kan, og drar sammen også i den utvidede familie. Han driver også å sier nei til alle mulige rare ting. Om en av mine nære slektninger hadde rengt å låne bilen min til en sånn tur, så hadde jeg sagt ja. Så lenge det ikke var min svoger :-o

Skrevet

Kommer litt ann på personen og bilen. Hadde vedkommende takk til takke med vår corolla 96 modell som det ikke betyr så mye om får en del km på telleren, så sannsynligvis ja. Vår nye bil, nei. Måtte i såfall vært til foreldre eller svigerforeldre.

Skrevet

Skal kjøre et lite flyttelass, så han trenger en bil med stor plass. Vi får nok isåfall låne hans bil, så vi klarer oss fint uten, det er ikke hovedbilen vår. Han er en god sjåfør. Jeg synes det er fryktelig pinlig rett og slett.

Skrevet

Nei det hadde jeg ikke. Det har jeg nemlig brent meg på tidligere. Lånte vekk bilen til en tidligere bestekompis av mannen for å være snill og takken jeg fikk for det var regning i posten på bompenger, denne nektet han å betale samt en regning på bilen på 14000 kr, såkaldte kompisen hadde nemlig grisekjørt bilen og bla. ødelagt clutchen :( Så jeg låner ALDRI vekk bilen igjen eller noe annet av verdi.

Skrevet

Må forresten legge til at hadde det vært til en mindre tur, så hadde det ikke vært noe problem. Arendal-Trondheim og ned igjen er laaangt!

Skrevet

En mindre tur så ja, tur-retur Trondheim-Arendal, aldri i verden. Det er langt altså. Slitasje på bil per km er på rundt 3.50kr. Syns vennen deres kan leie seg en bil istede. Å låne bort bil til slik lang reise er faktisk ganske dyrt for dere...

Skrevet

Kommer helt ann på hvor mye vi hadde fått betalt for det, og hvilken person dette er.

Kan vel leie seg en bil å flytte med?

Skrevet

Det har vi gjort ofte, men plutselig ble det en selvfølge fra flere kanter og derfor har vi slutta med det

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Folk har forskjellig kjørestil så bilen din kan faktisk bli "rævkjørt" på den strekningen selv om den ikke kræsjer, og det er litt vanskelig å bevise. Dessuten er det veldig vanskelig å kreve penger fra en nær slektning om det skulle skje noe, og det kan bli en slitsom sak.

 

Hvis du synes det er vanskelig å si nei, så kan du jo bare skylde på at mannen din ikke vil, eller så kan du si at dere trenger bilen selv.

Skrevet

Det er jo over 1400 km tur retur, blir en del. Kommer jo også ann på hvor mange km dere har på forsikringa. Blir fort dyrt hvis den må økes.

Skrevet

Nei hadde ikke lånt bort bilen. Bil er veldig dyrt og uansett hvor gode venner man er stoler jeg ikke på at folk gjør ordentlig opp for seg om de ødelegger noe. Og selv om de betale for bensin er det de færreste som tenker på slitasjen.

 

Jeg syns de som trenger bil får kjøpe egen eller leie.

Skrevet

Nei, ikke en så lang tur. Jeg kunne (og har) lånt bort min store bil til flyttelass innenfor kommunen, og det er helt greit. (Låner den ikke bort til hvem som helst da;).

 

Men en så lang tur, niks.

Skrevet

Med tanke på hvem av venner/familie som kunne spurt om det, NEI.. Men pappa hadde vært greit :P

Skrevet

Nei, av flere årsaker. Først og fremst den at jeg låner ikke ut ting av stor verdi, heller ikke penger, fordi det ofte ender opp med misnøye og lummer stemning. Jeg har dårlig erfaring med det.

 

Bl a lånte jeg bort bilen min til en god venninne som skulle flytte. Jeg fikk den tilbake med bulk i taket, men siden lakken ikke hadde sprukket så nektet hun å betale for det.

 

Jeg har lånt bort bunaden min, og fikk den tilbake med en flekk som hun hadde prøvd å fjerne med zalo, selv om vi hadde avtalt at hun skulle rense den etter bruk. Flekken er nå et "loddent" punkt på stakken som aldri vil bli helt bra igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...