Gå til innhold

Hodepine uke 38.

Anbefalte innlegg

Gjest April barn <3
Skrevet

Det startet igår ut av det blå. Fikk fryktelig vondt i hodet, smertene sitter i overgang nakke/hode, tinning og over øynene. Har tatt paracet og drokket mange liter vann. Jeg er også blitt tørr i munnen, vondt på ene siden av halsen(utenpå) og fått mer vann i føtter og hender. Siden igår formiddag, er dette normalt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg er slett ikke sikker, men syns det høres skremmende likt ut som svangerskapsforgiftning. Du må ta kontakt med jordmor eller føden med en gang, syns jeg!

Skrevet

Hei! Ville kontaktet føden for å få gjort en blodtrykkskontroll og sjekk av ødemer /hevelser i kroppen. Kan være symptomer på sv.skap.forgiftning. Bedre å få sjekket dette enn å la være i allefall. Dersom du kjenner noen murring på toppen av gravid magen ville jeg iallefall sjekket det. Jeg opplevde dette og hadde da sv.skapsforgitning , var da i uke 39.

Gjest April barn <3
Skrevet

Hadde håpet å få andre svar enn forgiftning.. Vet du om det kan utvikle seg raskt? Har fått skjelving i hender også nå. Ringer man føden eller legevakt ?

Gjest April barn <3
Skrevet

Ingen murring i magen.

Skrevet

Ville ringt føden, og forklart situasjon. Opplevde med nr 2 at jeg hadde kraftig hodepine mot slutten av svangerskapet uten at det var noen forgitning. Så det behøver ikke å være noe, men tryggest å få det sjekket i allefall.

Skrevet

Ja svangerskapsforgiftning kan utvikle seg raskt, og hodepine og ødemer er symptomer på svangerskapsforgiftning. Ring lege eller jordmor umidelbart og forklar situasjonen slik at du får målt blodtrykket og sett etter proteiner i urinen, de vil henvise deg videre til sykehuset ved behov. Dersom lege og jm er stengt nå, kontakter du fødeklinikken.

Skrevet

Ring føden hvis det er nærmest, og si at du kommer opp for en sjekk. Bedre med en sjekk for mye, enn en for lite:-)

Lykke til.

Gjest April barn <3
Skrevet

Takk for svar snille dere :) Skal ringe de å høre hva de sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...