Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #1 Skrevet 26. mars 2012 Noen som har vært eller er under barnevernet? Hva er deres tanker og erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #2 Skrevet 26. mars 2012 Jeg mener barnevernet er utrolig useriøse. Umulig å få møte med de hvis en ønsker det, ny saksbehandler hver gang, de er og veldige mye syk så det å ringe en halv time før øtet skal starte å si de er syk er helt normalt... Og, ja for å ikke glemme! De gjorde slik at jeg mistet BH plassen min og jeg måtte slutte på skolen 4 mnd før jeg var ferdig( gikk på¨påbygg)... Det er min erfaring da...
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #3 Skrevet 26. mars 2012 ikke jeg, men har hørt av andre som var uheldig at de vet best og vil ikke høre på foreldrenes meninger. Har lest litt rundt på nettet. Mange som har fått problem med bv.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2012 #4 Skrevet 27. mars 2012 Takk for svar. Enig med dere, når man faktisk ber om hjelp får du det ikke. Tror de ville funnet noe å pirke på hos en hver kjernefamilie uansett alder, bopel, økonomi og evne til omsorg og ansvar..
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #5 Skrevet 28. mars 2012 Det kommer veldig an på. Barnevernets budsjetter er kuttet til bena og de skal spare her og spare der, de får veldig mange saker, men har veldig få folk. Når det er sagt har jeg en jobb hvor vi er mye i kontakt med barnevernet og vi har annmeldt de flere ganger for å ikke gjøre noe. Men igjen, de har sine rettningslinjer de også og kan ikke gjøre som de vil og må la mye "stygt" gå fordi regelverket hindrer de i å gjøre noe. Jeg er også sånn halvveis personlig involvert i en barnevernssak hvor de har vært helt fantastiske, men mor til dette barnet er jo selvfølgelig uenig da...
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #6 Skrevet 30. mars 2012 Jeg har mer inntrykk av at de tar saker som egentlig er rimelig uskyldige fremfor saker der barn virkelig lider og trenger hjelp fordi de ikke har ressurser til å løse de. Derfor fokuserer de på småsaker og bruker uhyre lang tid..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå