Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #1 Skrevet 26. mars 2012 Ok, la meg starte med å si at jeg ikke har noen forventning om at man skal se ut som ungdommer hele livet, trene hver dag og alltid leve på diett. Men det finnes en mellomting mellom supersporty og superslubbert. Min mann er den siste kategorien. Vi har vært sammen i 15 år og har barn sammen. Han har lagt på seg 40-50 kg på disse årene. Han var heller ikke superslank da vi ble sammen, men jeg liker de bamsete mennene. Men det er helt klart at livsstilen hans har ført til dette. Han går på jobb, kommer hjem, finner sofaen og blir der. Han kan sjokke bort på kjøkkenet for å finne seg noe godteri han kjøpte på vei hjem fra jobb sammen med en flaske cola før han sjokker tilbake til sofaen og velter ned. Jeg serverer sunn mat når jeg lager middag og jeg handler sunn mat når jeg er på butikken. Det hindrer ikke han, for han kjøper seg kaloribomber hver dag. Hver dag drikker han cola, hver dag spiser han sjokolade. Jeg tenner overhodet ikke på ham lenger. Han er rett og slett tykk. Når han ligger på sofaen så ser jeg på ham og grøsser. Vommen hans velter ut av sofaen. I tillegg har han mistet håret (ikke hans feil) og vært nødt til å trekke tenner så han har glipper når han smiler (litt hans feil for han pusser bare tenner når jeg ber han om det. Ekkelt, ja). Han kan støtt og stadig klage over fedmen sin, og nåde meg hvis jeg sier noe. Uansett, så er det feil. Han må stadig kjøpe nye klær fordi de "krymper" og han klager på at butikkene ikke fører hans størrelse. Da jeg ymtet frempå om at han kanskje burde endre størrelsen sin så belønnet han meg med taushet i 3 dager. Jeg har selv vært rundt (etter fødsel) og gikk ned 25 kg. På samme tidspunkt la han på seg 10 kg. Jeg føler at det ikke er akseptert at jeg føler som jeg gjør, det var jo dette med gode og onde dager. Men jeg synes rett og slett han er frastøtende og jeg klarer ikke ha sex med ham lenger. En klem i ny og ne og et kyss når han har pusset tenner, men sex? Nei. I tillegg veier han 80 kg mer enn meg, så det frister ikke så mye akkurat. Vet ikke helt hva jeg ville med dette, men det var godt å få det ut!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #2 Skrevet 26. mars 2012 Hvis han veier 50 kg for mye, er det kanskje på tide med et legebesøk. Og ditto for tennene, det kan være på tide med et tannlegebesøk. Er vel ikke normalt for unge folk å gå rundt med gliper i tennene? Fra feite personers synspunkt er det leit å være overvektig, men de klarer ikke å slanke seg. Derfor oppleves det som mobbing når andre sier de må gå ned i vekt, og det kan faktisk føre til at de trøstespiser enda mer. Noen blir stygge av utseende når de runder 35-40-45, slik er det. Men jeg må si du har vært litt uheldig... Det er absolutt mange som går rundt og ikke ser unge ut. Noen er rynkete og utrøyka, med gule tenner.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #3 Skrevet 26. mars 2012 Hva med å bestille deg time til fastlegen hans, så prater du med fastlegen, sier at du er bekymret for din manns helse pga fedme. Ber fastlegen kalle han inn på en vanlig "sjekk opp" time, å får fastlegen til å si til han at han burde gå ned noen kilo pga sykdommer. Man har bl.a mye større sjanse for å utvikle diabetes med litt for mye rundt magen, hjerte og kar sykdommer osv..
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 26. mars 2012 #4 Skrevet 26. mars 2012 Ai ai ai, føler med deg HI.....Når mannen din ikke gidder å pusse tennene engang, så er det ille! Er han deprimert?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #5 Skrevet 26. mars 2012 Hva med å bestille deg time til fastlegen hans, så prater du med fastlegen, sier at du er bekymret for din manns helse pga fedme. Ber fastlegen kalle han inn på en vanlig "sjekk opp" time, å får fastlegen til å si til han at han burde gå ned noen kilo pga sykdommer. Man har bl.a mye større sjanse for å utvikle diabetes med litt for mye rundt magen, hjerte og kar sykdommer osv.. For det første: En lege kan ikke kalle inn til en vanlig sjekk. For det andre. at overvekt kan fører til diverse vet da alle. Disse rådene vil ikke hjelpe han noe som helst. Han må jo ta steget til å gå ned i vekt selv. Men kanskje et spark i ræva må til, ikke vet jeg. Personlig hadde et spark i ræva bare ført meg enda lengre ned i avgrunnen, så her gjelder det å kjenne personen.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #6 Skrevet 26. mars 2012 Hva med å bestille deg time til fastlegen hans, så prater du med fastlegen, sier at du er bekymret for din manns helse pga fedme. Ber fastlegen kalle han inn på en vanlig "sjekk opp" time, å får fastlegen til å si til han at han burde gå ned noen kilo pga sykdommer. Man har bl.a mye større sjanse for å utvikle diabetes med litt for mye rundt magen, hjerte og kar sykdommer osv.. For det første: En lege kan ikke kalle inn til en vanlig sjekk. For det andre. at overvekt kan fører til diverse vet da alle. Disse rådene vil ikke hjelpe han noe som helst. Han må jo ta steget til å gå ned i vekt selv. Men kanskje et spark i ræva må til, ikke vet jeg. Personlig hadde et spark i ræva bare ført meg enda lengre ned i avgrunnen, så her gjelder det å kjenne personen. Men herregud, vær litt kreativ da!! Kona bestiller jo selvsagt timen til mannen etter at hun har pratet med fastelegen, men sier at det kom time i posten til vanlig sjekk. Det gjorde jeg med mannen min, han trodde det var normalt å få time når man nærmet seg 40
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #7 Skrevet 26. mars 2012 Skjønner litt hvordan du har det, er litt sånn her hos oss også. Da vi ble sammen var han normalvektig og jeg svært overvektig. Siden da har jeg gått ned 50 kg og i den prosessen har han lagt på seg 20+ kg. Problemet er at han ikke innser selv at han har gått opp i vekt, og påstår at han har et sunt kosthold, noe han absolutt ikke har. Han sier selv at måten å gå ned i vekt på er ikke å legge om kostholdet, men å bevege seg mer, men han er ikke akkurat så mye i bevegelse heller... Så lenge han ikke går mer opp i vekt så er det greit for meg, det er noe han selv må gjøre noe med, ikke jeg, men det irriterer meg litt at han ikke innser selv at han ikke lever så sunt.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #8 Skrevet 26. mars 2012 Hei, HI her. Mannen er sykemeldt for tiden og er sikkert litt deprimert pga lediggangen det medfører. Pga sykemeldingen og sykdommen er han inne til legen 2 ganger i måneden og han har sagt til meg at legen har bedt ham om å gå ned i vekt for å bli friskere. Antakelig fører det til at han spiser enda mer. Tannpuss har han alltid vært sløv på, jeg tror det skyldes mer dårlig hygiene (oppdragelse?) enn noenting annet. Han har også vært innlagt på sykehus to ganger for brystsmerter og fått beskjed derfra om å gå ned i vekt. Men det hjelper ikke. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg bidrar sikkert til en eventuell depresjon med å ta avstand seksuelt. Han føler seg sikkert ikke bedre når jeg ikke orker å ha sex med ham. Mannen min lever også i en illusjon hvor han spiser sunt og beveger seg mye, men det er ikke sant. Stort sett ligger han på sofaen og han spiser noe nesten hele tiden. Har av og til tenkt at han har et tvangsmessig forhold til mat eller bruker mat som substitutt for noe annet. HI
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #9 Skrevet 26. mars 2012 Høres deprimerende ut. Syns litt synd på han, men samtidig så er det bare han som kan gjøre noe med det. Men har du prøvd å mase på han med på gåtur, gjøre aktive ting med han. Hvis du inntar "potetsekk" rollen seksuelt så får han trimmet godt med sex også, forbrenner godt av det. ;-) Jeg kjenner nå på det motsatte. Vi var begge god og rund, 10 kg overvekt. Slanket oss sammen med masse trening. Men så fikk jeg full stiling som leder og 1 timers reisevei, mens han fikk trening i arbeidstiden. Så jeg mistet motivasjonen. Nå blir jeg og magen bare rundere og rundere (gravid), mens han blir bare flottere og flottere å se på. Han er en veldig kjekk mann og jeg har alltid fått høre det av folk som både kjenner han og de som ikke kjenner han. Vært veldig glad i det, godt å høre man har en flott mann. Men merker at når jeg ser på de flotte muskuløse armene hans og at magemusklene begynner bli synlige irriterer jeg meg over at han ikke kan bli litt rundere igjen så vi er på samme nivå. Vil ikke være den lille lubne kona med den flotte kjekke høye mannen... :-( Kanskje han også har det litt sånn???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå