Gå til innhold

Når barnet piller buser....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit at barna piller buser? Hvorfor/hvorfor ikke?

Har noen opplevd at barnet ha begynt å blø i nesen som følge av for mye plukking?

Hilsen Anita

Journalist

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg peller buser sjøl, så det ville være å bukke under for dobbeltmoralen å nekte barna det - jeg lærer dem heller at det er greit å gjøre det hjemme når ingen ser deg, og så tørke på papir som går i søpla etterpå, ikke under sofaen ;)

Og så forbeholder jeg meg retten til å være anonym på denne :D

Skrevet

Klart barna må få pille buser, men ikke ute blant folk og resultatet av gullgrevingen skal skylles i vasken eller kastes.

Nei jeg har ikke vært borti at noe har begynt å blø av neseplukking.

Skrevet

Det er greit å rense nesa. Det er jo ett filter. Blir det tett, er det jo ikke noe gått å puste.

Men prøver å lære å ta det med papir. Men små barn gjør det jo oftest på den enkleste måten.

Men vi vasker hender og bruker som regel papir.

Skrevet

Selvfølgelig får de pille buser, men de får ikke lov å spise dem ;)

Jeg lærer dem at vi går og finner et papir, tørker busen på papiret og trekker ned i do eller kaster.

Skrevet

Noe av det verste jeg ser er mennesker voksne eller barn med fingeren i nesen

Skrevet

Nei jeg synes ikke det er greit at barn piller seg i nesa. Men gjør ikke noe stort nummer ut av det heller.

Når mine piller gir jeg dem noen sekunder før jeg rolig går forbi og tar bort fingeren uten å si noe.

Som regel tenker de da ikke noe over det og fingeren forblir ute. Men noen ganger får jeg klare beskjed: "å mamma, jeg har jo noe der".

Da sier jeg bare at det er greit, vent så henter jeg litt papir som vi kan ta det med.

Jeg personlig bryr meg lite om mine unger peller da jeg tåler det meste fra dem. Men noe av det ekleste jeg vet er andre under som peller og kliner rundt seg med buser. Derfor prøver jeg å vise dem en bedre måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...