Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #1 Skrevet 26. mars 2012 Har havnet i et dilemma som jeg så lang ikke ser løsning på,annet enn det ikke er holdbart pr.dags dato..trenger derfor synspunkter og meninger slik at jeg kansje klarer å finne løsning på dette.. Saken er denne, jeg er gift med en jeg har vært sammen med siden 2004,og vi har 3 barn sammen. Ungene har kommet tett og i fjor høst kjøpte vi oss et lite gårdsbruk temmelig langt ute i distriktet. Trodde lykken var komplett med god plass til mine hester, gode naboer og huset som tok form u der oppussing..MEN, så var jeg litt dum da vi en kveld drakk noe alkohol..flørta temmelig villt med en felles kompis.. Og pang,det gikk plutselig opp for meg at jeg ikke har helt de rette følelsene for min mann og det er lenge siden jeg har følt at han er noe annet en venn,en bestevenn riktig nok men ikke en kjæreste/ektemann. Og denne felleskompisen har jeg hatt skikkelig lyst på leeenge,men har på en måte ikke visst det før vi flørta og har hatt en skikkelig kjemi siden..tenker på han hele tiden og klarer ikke la vær å sende sms.. Vi har utvekslet både bilder og videosnutter,og maaange ord,men vet ikke helt hvor han står i denne situasjonen,annet han vil ha meg like mye.. Men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre..pga av ungene vil jeg ikke skilles,og jeg og min mann krangler omentrent ikke og har det i grunn veldig godt sammen. Men samtidig har jeg ikke lyst å være bundet,jeg vil finne ut hva som kan skje i fremtiden sammen med denne felleskompisen,men vil ikke gjøre noe fysisk før ekteskapet er bestemt at det skal avsluttes. Begge vet litt om hva som skjer, men ikke alt.. Noen som kan komme med noen synspunkter?
Groosalugg Skrevet 26. mars 2012 #2 Skrevet 26. mars 2012 Gresset er ikke grønnere på den andre siden er mitt råd. Bruk heller kreftene dine på å gjenfinne noen følelser for din mann, enn å sende sms med denne vennen..
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #3 Skrevet 26. mars 2012 Det går opp og ned i alle forhold. Sansynligheten for at du blir lykkligere ved å være utro er minimal. Bryter du kontakten med ham kommer nok følelsene til å stilne etter hvert, men fortsetter du å gi dem næring er sansynligheten for at du gjør noe dumt veldig stor. Jobb heller med følelsene for mannen din.
CasaKaos Skrevet 26. mars 2012 #4 Skrevet 26. mars 2012 jeg gjorde det samme i fjor. hadde vært sammen med kjæresten min i 3,5 år, men syntes denne andre gutten var så utrolig spennende og vi tekstet frem og tilbake. Kjæresten min fant meldingene, og dumpet meg tvert, og jeg savner han hver eneste dag, men han vil ikke ha meg tilbake. kommer aldri til å tilgi meg selv for å ha vært så dum.Når du innser at med en gang du eventuelt har fått denne andre mannen, og hatt han en liten periode, er han ikke så spennende allikevel. jeg råder deg i det minste til å tenke deg nøye om, da det plutselig kan være for sent. som groosalugg sier, gresset er ikke grønnere på andre siden. lykke til.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #5 Skrevet 26. mars 2012 Kommer aldri til å være utro, og dette respekterer denne kompisen. Han er gudfar til vår sønn og var forloveren til min mann. Verdens største klisje,ja jeg vet.. Men jeg tror på skjebnen,og føler meg som et dådyr foran en lastebil,har ingen sjans å hoppe vekk er for hypnotisert.. Huff,skulle ønske jeg kunne ha begge..
kattemamma Skrevet 26. mars 2012 #6 Skrevet 26. mars 2012 Finn ut av følelsene dine, er vel det eneste rådet jeg kan komme med. Og jobb med forholdet ditt! Med dette mener jeg at du må finne ut av følelsene for din mann, er det slik at du kun er fristet av flørten eller er det slik at du egentlig er gift med en kompis du ikke elsker? Og flørten bør du bare gjøre ditt beste for å glemme. å gå fra mannen din for han kommer du nesten helt sikkert til å angre (gresset ikke grønnere på andre siden og slikt). I tillegg er det enda verre når det faktisk er en slik nær venn av din mann. Var i en lignende situasjon selv (dog uten ekteskap og barn), som endte med at jeg fant ut at mannen ikke var riktig for meg, flørten ble med flørten (var veldig bevisst på at jeg ikke skulle innlede noe forhold med flørten før jeg var sikker på følelsene mine), og mannen i mitt liv dukket opp 1.5 år senere. For din del med tre barn er det viktig at du jobber med forholdet ditt og eventuelt prøver å få tilbake litt av gnisten i ekteskapet. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #7 Skrevet 26. mars 2012 Det nytter ikke å få i pose og sekk. Du vil ha ekteskapet, mannen barna og småbruket. Men alikevel vil du ha denne andre mannen også. Da må du faktisk bestemme deg. Hvis du ikke kan bli lykkelig med mannen din bør du gå fra han og bruke tiden på deg selv finne ut hva som gjør deg selv lykkelig. Uansett hvor lang tid det går er det FEIL å gå etter kompisen til mannen din. OG skulle det på noen måte kunne funke, så må du holde finga godt av fatet nå og rydde opp og avslutten ordentlig med din man før du kan starte på nytt med en annen.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #8 Skrevet 26. mars 2012 Takk for flere svar,vet egentlig hva jeg blir å gjøre,men det var greit å få flere synspunkter og meninger. Jeg føler egentlig at min mann er en kompis,en som jeg kan stole på og som er kjempeflink med ungene. Har egentlig bestandig vært sånn,men livet sammen med han er slettes ikke så værst. Men med vår felles kompis kan jeg dele alt,har kjent han lengst av meg og min mann,og vi har alltid hatt god kjemi. Han vet alltid hva han skal si dersom det er noe galt,han vet alltid hva jeg trenger å høre.. Derfor er hele denne situasjonen så tung,jeg vil jo ikke knuse min beste venn og ektemann,men man kan jo ikke leve hele livet på løyn vell?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #9 Skrevet 26. mars 2012 Man bryter ikke opp ett ekteskap for en annen og i alle fall ikke en felles venn.
FrkKværner Skrevet 26. mars 2012 #10 Skrevet 26. mars 2012 -Er du villig til å ofre familien din for denne mannen? -Er denne mannen villig til å ofre sitt vennskap med din mann? -Tror du denne mannen på lang sikt ønsker å bli stepappa for 3 (!!!!) barn og de forpliktelsene det følger med? Jeg tror du kommer til angre om du fortsetter denne leken. Gresset er IKKE grønnere på den andre siden. Jobb heller sammen med din mann, enn å gå bak hans rygg.
Musemorbr / Skrevet 26. mars 2012 #11 Skrevet 26. mars 2012 Man blir ikke sammen med en venns kjæreste/kone, og man blir ikke sammen med sin kjæreste/manns beste venn. Bare at dere to holder på med dette bak hans rygg er veldig feil. Meldinger, bilder og videosnutter er utroskap nok det. Om du ikke vil være sammen med mannen din er det noe du får ta tak i. Du bør likevel ligge langt unna hans forlover og beste venn, uavhengig av hvem som kjente han først. Forøvrig er gresset grønnest på den siden du vanner det.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #12 Skrevet 26. mars 2012 Anbefaler deg å lese en bok; Eva Tryti, "Evig din?"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå