Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #1 Skrevet 26. mars 2012 Syns 50 ser så utrolig lite ut....! Er i tvil om hvilken str jeg skal kjøpe mest av den første tiden, altså tiden før ankomst:) Hva kjøpte dere mest av?
Gjest Siklerotte Skrevet 26. mars 2012 #2 Skrevet 26. mars 2012 Kommer helt an på hvor stor ungen er. 56 hadde vært altfor stort her, men jeg vet jo om flere unger som går rett inn i det.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #3 Skrevet 26. mars 2012 Tørker du trommel kan du sikkert gå rett på 56, hvis ikke kan du gå for 50. Jeg har hatt basisgarderobe i str 50 til begge mine. De har brukt det til ca 6 uker begge to. 56 har vært for stort til de var ca 4 uker. Nr 1 var 3500 gr, nr 2 3900 gr. Begge 51 cm. Hvis du tenker å kjøpe noe med korte ben/ermer kan det være i 56, for da blir det bare i lengden det blir litt langt og det gjør ikke så mye.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #4 Skrevet 26. mars 2012 Alle sa til oss at vi måtte kjøpe i str. 56 for 50 var altfor lite og det tok bare et par dager før det var vokst ut av. Når ungen kom var hun 50 cm lang og klærne i str. 56 kunne vi omtrent dekke hele ho med så mannen måtte løpe på kjøpesenteret ved sykehuset og hamstre str. 50 Vi brukte str. 50 i to mnd eller noe Titta på str. 50 klærne istad faktisk og kan ikke skjønne at hun har vært så liten
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 26. mars 2012 #5 Skrevet 26. mars 2012 Syns 50 ser så utrolig lite ut....! Er i tvil om hvilken str jeg skal kjøpe mest av den første tiden, altså tiden før ankomst:) Hva kjøpte dere mest av? Jeg kjøpte noen billige klær og et nyfødtsett i str. 50. En basisgarderobe rett og slett. Jeg regnet med å få små barn og det fikk jeg. På førstefødte var str. 50 for stort de første par ukene. På andre mann som var gjennomsnittlig ble str. 50 for lite etter 4 uker. Syns det er greit å ha noe i str. 50 og heller spe på etter at babyen er født om man bor lett tilgjengelig i forhold til klesbutikker som selger babyklær. Om de klærne du kjøpte i str. 50 ikke passer, så er det ingen krise om du kjøpte få, men billige plagg Kanskje du kan gi dem bort til noen du kjenner som skal ha barn senere en gang
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #6 Skrevet 26. mars 2012 Hva med å vente til ungen kommer? 50 er lite og kan stort sett bare brukes noen få uker. Da er det lite vits i å ha handlet en hel haug i den str. Men jenta kan jo selvfølgelig bli veldig lita, da kan det være dumt å ha for mye sommerklær i 56. Tenk om hun ikke passer det før til høsten? Så kjøp noen få plagg, og vent med resten til etter fødsel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå