Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #1 Skrevet 26. mars 2012 Vet at dere ikke er i stand til å stille noen diagnose, men tenkte å høre med dere som har/har hatt bekkenløsning om det kan være det jeg har fått... Klarer å gå sånn noenlunde, men problemet er når jeg skal reise meg. Om jeg sitter i 2 min eller 2 timer har ingenting å si. Når jeg skal reise meg (eller ta på sokker) så er det som om noen stikker en kniv i bekkenet på venstre side. Samme når jeg skal snu meg på natta. Hadde låsning forrige svangerskap, men det er ikke samme type smerter denne gangen. Kan det likevel bare være låsning? Hadde god hjelp av kiropraktor sist, men det koster 400 kr hver gang. økonomien er såpass dårlig denne mnd at om sjansen er størst for at det er bekkenløsning så hadde det vært greit å slippe å kaste bort 400 kr på ingenting. Hvordan føles bekkenløsning ut? Er det jevnt over på begge sider eller kan man ha det verre på en side?
bettisen Skrevet 26. mars 2012 #2 Skrevet 26. mars 2012 Man kan absolutt ha det værre på en side, er jo to ulike ledd. Bekkenløsning kan ha ulike symptomer, så er ikke alltid lett å sammenligne. Bekkenløsning kan være både låsninger og ikke låsninger. Leddbåndene over leddene blir slakkere pga hormoner, og muskulaturen jobber på en annen måte. Tenk over hvordan du går, setter deg og står. Tenk symmetri og lik vekt på begge beina. Tenk rolig og konsentrert - ingen hurtige bevegelser. Men for all del - ikke gå og "hold" bekkenet med muskulatur - da får du bare mer vondt! Kan kanskje være greit å sette seg på litt høyere stoler (bruke kontorstol som er regulerbar).. Kan få hjelp av fysio også, men for å få dekket må det stå bekkenløsning med gangvansker på henvisninga..
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #3 Skrevet 26. mars 2012 Man kan absolutt ha det værre på en side, er jo to ulike ledd. Bekkenløsning kan ha ulike symptomer, så er ikke alltid lett å sammenligne. Bekkenløsning kan være både låsninger og ikke låsninger. Leddbåndene over leddene blir slakkere pga hormoner, og muskulaturen jobber på en annen måte. Tenk over hvordan du går, setter deg og står. Tenk symmetri og lik vekt på begge beina. Tenk rolig og konsentrert - ingen hurtige bevegelser. Men for all del - ikke gå og "hold" bekkenet med muskulatur - da får du bare mer vondt! Kan kanskje være greit å sette seg på litt høyere stoler (bruke kontorstol som er regulerbar).. Kan få hjelp av fysio også, men for å få dekket må det stå bekkenløsning med gangvansker på henvisninga.. Takk for svar Prøver å tenke over hvordan jeg står og sitter. Men jeg har ofte veldig lyst å stå på ene foten pga smertene. Vet man kan få dekket fysio, men for å få time her så må man nesten bestille før man blir gravid..... Er 2-3 mnd ventetid Tror jeg må vurdere en time til kiropraktor likevel, det får jeg i alle fall time på dagen stort sett.
TPK Skrevet 26. mars 2012 #5 Skrevet 26. mars 2012 Man kan vel få dekket kiropraktor også, på samme grunnlag?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #6 Skrevet 26. mars 2012 Man kan vel få dekket kiropraktor også, på samme grunnlag? Ja man kan få dekket hele 58 kr pr gang hos kiropraktor..
TPK Skrevet 26. mars 2012 #7 Skrevet 26. mars 2012 Man kan vel få dekket kiropraktor også, på samme grunnlag? Ja man kan få dekket hele 58 kr pr gang hos kiropraktor.. imponerende :-)
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #8 Skrevet 26. mars 2012 Ang. fysio så fikk jeg beskjed om at det var minst en måneds ventetid. Da sa jeg at poenget med fysio er vel å kunne starte tidlig på behandlingen slik at det ikke blir værre. Fikk time uka etter Stå på krava.. Er lov å prøve
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå