Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #1 Skrevet 26. mars 2012 Vi fikk barn i oktober og flytta i desember. Kosa oss ikke så veldig de første mnd. siden vi slet med naboene og mugg og fukt i leiligheten vi flytta fra. Etter vi flytta har ting gått i ett og vi har ikke tid til hverandre i det hele tatt. Jeg er sliten hele tiden. Han vil kose, men jeg avviser osv. Nå har vi tenkt at siden vi får en del å rutte med til sommeren så vurderer vi å ta en langweekend i Tallinn eller noe uten barn. At barnet vårt blir hos mormoren eller farmoren sin, men vi reiser vekk i 4 dager. Blir det veldig feil av oss å gjøre det slik? Er mest for ekteskapets skyld og for at vi skal finne tilbake til hverandre
Moden mamma til 3 :) Skrevet 26. mars 2012 #2 Skrevet 26. mars 2012 Feil, nei! Synes det høres veldig lurt ut! Har vært en slitsom periode her også, med meg som er gravid og hormonell (og blir sur for ingenting), litt småtrøbbel med min 16-åring og generelt at vi begge er slitne for tiden (travelt for samboer på jobb). Vi tar en tur til Kiel til helgen, og det tror jeg vi har godt av!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #3 Skrevet 26. mars 2012 Jeg ville ikke reist fra et barn som er under året i flere dager, men om dere mener det er greit for deres barn er det selvfølgelig ingen andre som har noe med det. Jeg skjønner ikke hvorfor man må "reise bort" for å redde ekteskapet, ekteskapet består definitivt av mest hverdager og klarer man ikke ta vare på hverandre i hverdagen er det nytteløst med kjæresteferier. Man må prioritere hverandre, lytte til hverandre og være gode med hverandre i hverdagen også, ellers risikerer man å kjøre hele forholdet i dass. Det er veldig mye koseligere å reise på ferie sammen også om man har et godt forhold hele året og ikke bare bygger det på en langweekend med sex en gang i året... Jeg reiser gjerne bort et par dager med mannen min, men vi har ikke gjort det før ungene har vært eldre.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #4 Skrevet 26. mars 2012 Aldeles ikke feil! Man skal ikke KUN leve for barna, man skal være voksen, kjæreste og gode venner, ikke kun mamma og pappa. TA en ferie med god samvittighet. Tenker barnet også har det strålendes hos besteforeldre
Nyttårs barn Skrevet 26. mars 2012 #5 Skrevet 26. mars 2012 Jeg synes ikke at dette blir feil, såsant barnet er hos noen hun er trygg på Faktisk tror jeg at den beste innvesteringen dere gjør for deres barn er å ta vare på forholdet og hverandre. Og jeg kan faktisk godt forstå at dette er lettere borte fra hjemmet på noen velfortjente feriedager. Men så må dere jo være flinke til å gjøre dette i hverdagen også såklart.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #6 Skrevet 26. mars 2012 Høres ut som en veldig god ide!!!! Vi har hatt veldi godt av lange kjøreturer. Da får vi snakket skikkelig sammen uten at noe forstyrrer (ungen sover alltid i bil ) slik som radio, tv, data osv. En ferie høres definitivt ut som balsam for forholdet. Prate, spise, kose seg. Ungen deres har det nok kjempefint med besteforeldre:) Kos dere og lykke til med forholdet!!! Det er jo tross alt til ungens beste at dere holder sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå