Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #1 Skrevet 26. mars 2012 sier at hans nye kjæreste må akseptere at han har en del kontakt med hans eks-samboer (som han ikke har felles barn med)? Min venninne har truffet en fyr på datingsside som hun likte godt, de snakket en god del i mobilen, og han fortalte at han hadde samboer i 4 år før han ble singel for 2 år siden. De hadde ikke felles barn, og hun gikk nettopp fordi han ikke ville ha barn med henne. Min venninne har 3 stk fra før, så hun er ikke noe gira på å få flere. Men mannen sa til henne at han har god kontakt med ekssamboer, de spiser ofte middag sammen, snakker i telefon osv (eksen er singel), og det må hans eventuelle nye kjæreste akseptere. Jeg mener at hun må kutte ut denne mannen, siden han ikke kan forlange å ha utstrakt kontakt med eksen sin når han får ny dame, da er han ikke klar for nytt forhold. Hva mener dere? Hadde dere akseptert dette? P.S. Min samboer har 2 av sine ekser på FB og sender meldinger med dem noen ganger i året, for å høre hvordan det går. Men ingen telefonkontakt eller nært vennskap med disse damene. Jeg har selvfølgelig ikke krevet at han sletter disse damene fra FB, side jeg synes slikt er helt greit. Men synes samtidig at å forlange å ha tett kontakt med en eks du ikke har barn med, blir for rart.
Gjest Filifjonka Skrevet 26. mars 2012 #2 Skrevet 26. mars 2012 Min første tanke er at denne mannen slett ikke er ferdig med eksen, og har noen issues der som han burde jobbe seg gjennom før han går inn i et nytt forhold. Min andre tanke er: Hva ville han ha sagt om hun stilte liknende krav? Greit nok, han får treffe sin eks så mye han vil. Da treffer også hun sin eks (eventuelt en mannlig venn) så mye og ofte hun vil. Hva ville han si dersom hans nye kjæreste plutselig avlyser deres felles planer eller kommer kjempesnet hjem fra jobb fordi hun spiste middag eller stakk innom en fyr. Jeg hadde aldri giddet å gå inn i et forhold til en fyr som krever noe slikt, og jeg er slett ikke spesielt sjalu av meg.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 26. mars 2012 #3 Skrevet 26. mars 2012 Når det har vært slutt i 2 år og de ikke har funnet tilbake til hverandre som kjærester så tenker jeg at de bare er venner (slik jeg er med noen av mine ekser) og hadde ikke tenkt videre over det
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #4 Skrevet 26. mars 2012 Når det har vært slutt i 2 år og de ikke har funnet tilbake til hverandre som kjærester så tenker jeg at de bare er venner (slik jeg er med noen av mine ekser) og hadde ikke tenkt videre over det Ja, det er forsåvidt greit. Men jeg synes det er merkelig at han allerede før han har etablert et forhold til ny dame, sier at hun må AKSEPTERE at han har utstrakt kontakt med eksen, spiser middag med henne og prater en god del med henne i telefonen. Du er jo selv singel, og jeg tenker meg at utstrakt kontakt med mannlige venner går noe ned når man har fått kjæreste/samboer? jeg har også KUN mannlige venner, men har ikke tid til å ha så mye kontakt med dem nå som jeg har fått egen familie igjen, uten at jeg kutter dem helt ut. HI
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #5 Skrevet 26. mars 2012 Må også legge til at eksen til denne mannen etter min og min venninnes mening er SVÆRT pen, slank, med flat mage osv (hun har ingen barn), og at det var hun som gikk på grunn av noe han ikke kunne gi henne. Men kanskje paranoid tenkning her, vil bare ikke at venninna mi blir såret på samme måte som jeg var mange ganger da jeg var singel. HI
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #6 Skrevet 26. mars 2012 Uff... minner meg om min egen situasjon.... (HI som sjekka samboers mobil i dag). Hva er det med mannforlk og ekser???? _ _ o
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #7 Skrevet 26. mars 2012 Jeg tror at (og det er også bevist vitenskapelig at mannfolk er mer redd for å være alene enn damer), mange vil gjerne ha noe å "falle tilbake på", selv om de i dag er i forhold som fungerer. For jeg har opplevd at mine ekser holdt kontakt med meg, småflørtet osv da jeg var singel, selv om de fikk seg nye damer og hadde det bra med dem. Jeg ble ganske så forbannet på begge eksene, siden det var de som ikke ville fortsette forholdet siden de "ikke var klare for noe seriøst" og fant seg kjæreste et par måneder etter det. Så jeg sa klart fra at jeg ikke var interessert i noe videre kontakt. Mine venninner har også opplevd kontakt fra ekser de ikke har barn med, etter at eksene fant seg nye damer. Med en gang venninnene fikk seg nye menn, opphørte kontakten (siden de da ikke lenger var "reserveløsning" for eksene).
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #8 Skrevet 26. mars 2012 sier at hans nye kjæreste må akseptere at han har en del kontakt med hans eks-samboer (som han ikke har felles barn med)? Min venninne har truffet en fyr på datingsside som hun likte godt, de snakket en god del i mobilen, og han fortalte at han hadde samboer i 4 år før han ble singel for 2 år siden. De hadde ikke felles barn, og hun gikk nettopp fordi han ikke ville ha barn med henne. Min venninne har 3 stk fra før, så hun er ikke noe gira på å få flere. Men mannen sa til henne at han har god kontakt med ekssamboer, de spiser ofte middag sammen, snakker i telefon osv (eksen er singel), og det må hans eventuelle nye kjæreste akseptere. Jeg mener at hun må kutte ut denne mannen, siden han ikke kan forlange å ha utstrakt kontakt med eksen sin når han får ny dame, da er han ikke klar for nytt forhold. Hva mener dere? Hadde dere akseptert dette? P.S. Min samboer har 2 av sine ekser på FB og sender meldinger med dem noen ganger i året, for å høre hvordan det går. Men ingen telefonkontakt eller nært vennskap med disse damene. Jeg har selvfølgelig ikke krevet at han sletter disse damene fra FB, side jeg synes slikt er helt greit. Men synes samtidig at å forlange å ha tett kontakt med en eks du ikke har barn med, blir for rart. Hei! Jeg har det på samme måte, men det er jeg som nekter å kutte kontakten med min eks kjæreste! Han er en mann jeg har kjent i hele mitt voksne liv. vi har en dyrisk tiltrekning til hverandre og han er en av de jeg setter mest pris ¨på her i livet mitt. Vi var sammen av og på i 8 år. men jeg fant ut at det aldri ville bli noe mer med oss, så jeg gikk. Jeg har i dag en ny kjæreste, som jeg har bodd sammen med i to år. Jeg elsker den mannen høyere enn livet selv, men jeg nekter å kutte kontakten med min eks. Det er ikke ofte jeg treffer eksen min, men det blir en sjelden gang. (kanskje 1 gang hver 2. mnd)... samboeren min er sjalu og synes dette er vondt, men det er noe han må akseptere om han skal være med meg. Jeg gir meg ikke på det.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #9 Skrevet 26. mars 2012 sier at hans nye kjæreste må akseptere at han har en del kontakt med hans eks-samboer (som han ikke har felles barn med)? Min venninne har truffet en fyr på datingsside som hun likte godt, de snakket en god del i mobilen, og han fortalte at han hadde samboer i 4 år før han ble singel for 2 år siden. De hadde ikke felles barn, og hun gikk nettopp fordi han ikke ville ha barn med henne. Min venninne har 3 stk fra før, så hun er ikke noe gira på å få flere. Men mannen sa til henne at han har god kontakt med ekssamboer, de spiser ofte middag sammen, snakker i telefon osv (eksen er singel), og det må hans eventuelle nye kjæreste akseptere. Jeg mener at hun må kutte ut denne mannen, siden han ikke kan forlange å ha utstrakt kontakt med eksen sin når han får ny dame, da er han ikke klar for nytt forhold. Hva mener dere? Hadde dere akseptert dette? P.S. Min samboer har 2 av sine ekser på FB og sender meldinger med dem noen ganger i året, for å høre hvordan det går. Men ingen telefonkontakt eller nært vennskap med disse damene. Jeg har selvfølgelig ikke krevet at han sletter disse damene fra FB, side jeg synes slikt er helt greit. Men synes samtidig at å forlange å ha tett kontakt med en eks du ikke har barn med, blir for rart. Hei! Jeg har det på samme måte, men det er jeg som nekter å kutte kontakten med min eks kjæreste! Han er en mann jeg har kjent i hele mitt voksne liv. vi har en dyrisk tiltrekning til hverandre og han er en av de jeg setter mest pris ¨på her i livet mitt. Vi var sammen av og på i 8 år. men jeg fant ut at det aldri ville bli noe mer med oss, så jeg gikk. Jeg har i dag en ny kjæreste, som jeg har bodd sammen med i to år. Jeg elsker den mannen høyere enn livet selv, men jeg nekter å kutte kontakten med min eks. Det er ikke ofte jeg treffer eksen min, men det blir en sjelden gang. (kanskje 1 gang hver 2. mnd)... samboeren min er sjalu og synes dette er vondt, men det er noe han må akseptere om han skal være med meg. Jeg gir meg ikke på det. Hvis du insisterer å treffe en mann som du har "dyrisk tiltrekning" til, og vil trumfe ønsket ditt gjennom overfor din nåværende mann, så elsker du ikke mannen din nok. Synes det er bedre hvis du forlater mannen og lar ham finne ei som elsker ham av hele sitt hjerte og tar hensyn til hans følelser. Tror du ikke at din mann merker at det er tiltrekning mellom deg og eksen, og derfor synes det er vondt? Hvis du vil risikere ditt nåværende forhold for en du blir kåt av, men ikke vil være med, så er ikke forholdet ditt liv laga dessverre. Ikke noe rart at så mange forhold går til grunne når folk tenker "meg meg meg" hele tiden!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #10 Skrevet 26. mars 2012 Jeg syns det er utrolig renhårig og fint gjort av han at han sier det som det er FØR de har innledet ett skikkelig forhold. Hadde vært ett langt vanskeligere krav å stille flere mnd etter at de ble sammen. Nå har hun en reel valgmulighet og kan tenke grundig igjennom om dette er noe hun kan akseptere eller ikke. Jeg og min eks var sammen i 7 år. Han er "onkel" til mine tantebarn og min aller beste venn på en tett annenplass etter samboeren min. Da vi mØtte våre nye respektive var vi enige om å bare si ifra med en gang slik at de skulle få lov å velge oss vekk dersom de ikke kunne akseptere at vi henger med hverandre flere ganger i uka. Han mistet dama si over det fordi hun fØrst sa ja, men så prØvde å manipulere han etterpå noe han ikke aksepterte i lengden (jævlig dårlig gjort av henne når hun allerede hadde sakt det var greit), men så mØtte han ei ny som faktisk syns det er greit. Hun liker meg ikke og det er helt i orden så lenge hun lar oss få se hverandre som vi vil. Jeg syns hun er dritkul og kjempegrei som på tross av at det nok gnager litt, står ved sitt valg og lar oss være venner. Samboeren min sier heller ingenting og har til og med blitt kjent med eks så de av og til tar seg en pils ute, spiller pcspill sammen o.s.v... Når jeg har ekstremt dårlige dager sier han "Ta deg en tur til *eksensnavn* og slapp av litt du. Du trenger å komme deg ut litt!" Rart jeg digger mannen min?? Når alt dette er sakt må jeg legge til at jeg aldri i verden ville finne på å misbruke den tilliten han viser meg. Eks og jeg er bestiser og det er en veldig klar grense der som det er utenkelig å tråkke over...
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #11 Skrevet 26. mars 2012 Kjenner ei som var sammen en fyr noen år. De var forlova, men hadde ingen barn. Det ble slutt, men de fortsatte å være sammen konstant. 2 år etter bruddet traff hun en ny som hun flytta sammen med og ble gravid med, men allikevel krevde hun at han måtte akseptere at hun var mye sammen eksen sin. De var sammen omtrent hele tiden fortsatt. Det hele endte med at ho ble kasta på huet og ræva ut 2 dager før ho fødte og ho hadde ikke noe sted å bo
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #12 Skrevet 26. mars 2012 Jeg er på ingen måte fan av at man blir "ett" når man finner seg kjæreste/samboer/ektefelle. MEN! Enkelte av sine egoistiske behov må man la vike hvis de kolliderer med det å ta hensyn til partneren. Jeg forstår at folk har det alt for godt når de mener at de bør få i pose og sekk, og at de kan KREVE at en mann aksepterer noe. De må enten være veldig sjarmerende eller modellpene, for svært få menn vil holde ut med ei som hele tiden har kontakt med en mann hun har hatt sex med og følelser for, når de ikke har barn sammen og ergo ingen forståelig grunn til å ha hyppig kontakt. Du anonym over som skriver at du og eksen har klar grense som dere ikke tråkker over, hvordan kan evt ny dame/mann vite at ny partner har en slik grense, og hvordan det praktiseres? Når man har hyppig kontakt med en man har hatt følelser for og bodd sammen med, og at denne personen attpåtil er singel, skjer det ofte at følelsene blomstrer opp igjen. Jeg hadde følt meg svært usikker av å være med en som forlangte over hode på meg å ha kontakt med eksen sin hele tiden, siden det da er en viss sjanse at han hadde gått tilbake til henne og at jeg hadde sittet der med skjegg i postkassa og masse bortkastet tid som jeg kunne ha brukt på noen andre.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #13 Skrevet 26. mars 2012 Jeg lurer på hva de som FORLANGER noe av partneren, selv om partneren ikke ønsker det i utgangspunktet, tenker med. Og om de hadde vært fornøyd og glad hvis det var andre veien?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå