Gå til innhold

2 1/2 åring på tur alene!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var på lekeplassen og lekte da det kommer en liten gutt jeg kjenner igjen fra barnehagen til datteren min.

Han krysser en vei, en vei som går igjennom et borettslag, uten fartsdempere så det er ikke alle som kjører like sakte der som de burde..

Han kommer inn på lekeplassen og leker med oss og jeg kikker etter om en av foreldrene kommer etter snart. Det går en god stund og jeg kikker etter om det er noen som holder øye med han, men jeg ser ingen.

Jeg blir bekymret over at det ikansje kke er noen som vet at han er sammen med oss, og prøver og spørre hvor mamma og pappa er, eller hvor han bor. Men han var ikke villig til og svare på det.

Da det har gått kansje en time(!) hører jeg noen som roper navnet til gutten et godt stykke unna. Men han hadde ikke lyst til og gå hjem.

Jeg prøver følge han hjem, men han ville ikke bli med.

Etter en stund så kommer pappaen og henter han og det han sier da er: "han bruker å henge her han"

What!? jeg hadde aldri i verden sluppet datteren min alene ute uten at jeg var i nærheten og at jeg raskt kunne kommet bort til henne om noe skulle ha skjedd eller var i ferd med å skje!

Det er jo ikke min sak, men jeg føler alikevel at jeg må få gjort noe med dette uansett. Men jeg vet ikke hva det skal være.

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres sykt ut at en gutt på 2,5 krysset veien alene .

Skrevet

Han er altfor liten til å være uten tilsyn!

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Jeg har en datter på samme alder, og kan ikke skjønne at noen kan slippe barn på den alderen alene ut uten tilsyn. Spesielt med tanke på trafikken.

Min datter får lov til å leke alene ute i hagen vår (som er inngjerdet), men synes fortsatt hun er såpass ung at hun trenger mye tilsyn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...