Gå til innhold

Samboeren min går snart i fengsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han skal sone en dom på 10 måneder, men sannsynligvis ute etter 6-7 måneder. Voldsdom etter slossing på fylla, skal sies at dette skjedde flere måneder før jeg møtte han.

Snart sitter jeg alene med de to barna mine, noe jeg ikke er bekymret for i seg selv. Det jeg er mer bekymret for er om barnevernet da blir kobla inn?

Ikke fordi jeg er redd for barnevernet, men fordi jeg har vært igjennom den regla der en gang tidligere da faren til min eldste datter ble sjalu og meldte meg for alt mulig slags tull.. Og jeg har bare ikke lyst til å igjennom overvåkning og avhør igjen. Sist hadde dem ingenting negativt å si, så det er ikke at jeg er redd de sånn sett. Vet jo ungene mine har det bra. Er bare redd de i fengselet (kriminalomsorgen??) ser på han som "ikke god nok" fordi han sitter inne noen måneder.

Ingen av mine barn er hans biologiske..

Og nei, jeg trenger ikke kjeft fordi jeg er sammen med han. Vi begge vet at det han gjorde var galt,så jeg trenger ikke høre det flere ganger..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kriminalomsorgen blander seg ikke inn i hvordan dere har det hjemme!

Så du trenger ikke bekymre deg for at fengselet skal kontakte barnevernet :-)

Skrevet

Samboeren min satt inne for voldsdom i 8 mnd her, ryka inn 4 mnd før ungen vår kom til, og barnevernet har vi ikke sett snurten av her hvertfall, ungen er 14 mnd nå.

Her var dommen fra før vi ble sammen den også, men siden det er mangel på soningsplasser, så tok det sin tid før han "fikk plass".

Hva de sammboerene våre gjorde FøR forholdet spiller ikke så ekstremt mye mener da jeg, her var det et fylleslagsmål som gikk noe for langt, samboeren angret det hele fra han våknet med bakrusen. Skal vi liksom holde dem ansvarlig for en glipp resten av dems liv? Nei, han her i huset har alt for mange gode kvaliteter for det. Var jo synd at han ikke opplevde fødsel og første tiden av ungens liv, men han fikk heldigvis perm så han kunne delta på fødselen og fikk besøke oss de 3 dagene vi var på barsel. Nå tar han igjen tapt tid med oss begge, og er en super pappa etter min mening :)

Skrevet

Jeg var en gang sammen med en mann som sonet 30 dager for slåssing i fylla som du kaller det. Var alenemor og hørte ikke et pip fra barnevernet. Vi var ikke samboere da, men forholdet var kjent i lokalsamfunnet. Så jeg tipper det går bra.

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Tror nok ikke barnevernet vil komme inn i bildet, dommen stammer jo fra fortiden, så vil da tro at det ikke spiller stor rolle i deres liv i disse dager, foruten at han må sone da.

Skrevet

Tusen takk for svar dere, og takk for positiviteten deres! :-)

Ja, han er en fantastisk mann for meg. Jeg kan ikke la han gå fordi han gjorde dette før vi traff hverandre. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...