Gå til innhold

Hva gjorde du om du

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk vite at en av dine nærmeste begikk overgrep for 15 år siden?

Saken er anmeldt.

Opprettholdt kontakten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på sannsynligheten og bevisene for at det faktisk skjedde

Skrevet

Vedkommende har tilstått alt.

Skrevet

Kuttet kontakten!

Vedkommende hadde mistet all respekt hos meg.

Skrevet

Ingen flere?

Hva om det var din aller nærmeste?

Skrevet

Det kommer jo litt an på overgrepet da. Av seksuell eller voldelig art mot barn feks. Da hadde jeg kuttet tvert.

Hvis vedkommende slo kjæresten sin en gang i fylla for 15 år siden hadde jeg mistet mye respekt, men ikke kuttet vedkommende ut.

Skrevet

Hva slags overgrep er det snakk om? Barn?

Skrevet

kommer jo ann på hva slags overgrep det er.

Voldtekt, mishandling av partner, eller overgrep av noen sort mot barn hadde jeg kuttet han/hun ut tvert.

Spiller ingen rolle om det var min far,bror ,søster,mor

Om det er snakk om at han/hun en gang klappet til kjæresten i en krangel eller noe slikt ville jeg ha gjort det klart at jeg absolutt ikke tollererer slik oppførsel. Og om jeg finner ut at det har skjedd mer en en gang eller skjer igjen så bryter jeg kontakten.

Skrevet

Nei, jeg brøt ikke kontakten. Han hadde gjort noe veldig galt en gang, straffet og dømt, men han var også den samme gutten jeg hadde kjent nesten hele mitt liv og som jeg var glad i. Når offeret kunne tilgi kunne i hvertfal jeg det. Desverre var det mange som totalt snudde ryggen til ham. Det var nok mye av årsaken til at han tok sitt eget liv få år senere.

Skrevet

Nei, jeg brøt ikke kontakten. Han hadde gjort noe veldig galt en gang, straffet og dømt, men han var også den samme gutten jeg hadde kjent nesten hele mitt liv og som jeg var glad i. Når offeret kunne tilgi kunne i hvertfal jeg det. Desverre var det mange som totalt snudde ryggen til ham. Det var nok mye av årsaken til at han tok sitt eget liv få år senere.

Så trist at det endte sånn. Det er også min største frykt, at vedkommende ikke skal klare å leve med seg sjøl. Mange sier at de vil kutte all kontakt, men jeg tror ikke folk klarer det når de står oppe i det.

Jeg mener at alle mennesker fortjener en ny sjanse uansett, så er det framtida som viser om de er tilliten verdig. ... "Den som er uten skyld kan kaste den første steinen..."

Skrevet

Jeg ville kutte kontakten og det vet jeg helt sikkert

Da jeg var 12 ble jeg utsatt for overgrep av en nære slektning som var i begynnelsen av 20 åra.

Det ble aldri anmeldt og familien min mente at man ikke kan snu han ryggen heller.

De mener det at han var drita var en formidlenede ting.

Enden på viset er at jeg mistet familien min, jeg offret må velge å enten omgås denne mannen i familieselskaper, julaften også videre eller ikke kunne delta.

Så naturlig nok da jeg ble gammel nok til å avgjøre disse tingene og hadde flyttet hjemmefra ble det ikke mer av slikt for meg.

Det er uaktuelt å være i samme rom som han og defenitivt uaktuelt å la mine barn være i nærheten av han.

Mens familien/slekta mener at jeg er den som er sær, fordi jeg ikke kan glemme og tilgi. Stakkars han, han gjorde jo bare en feil en gang...

En Feil?

å tvinge seg på noen seksuelt, eller å banke opp noen er ikke en liten feil!

Samme om man er drita , kjempe sint av en eller annen grunn man kan forstå at personen var sint for eller noen som helst annen begrunnelse til at det skjer så finnes det ikke gode nok grunner. Gjør man det må man takle at man får "straff" på en eller annen måte.

Og at noen mennesker snur ryggen til deg er en naturlig konsekvens om du gjør noe så galt, og hva så om det er vanskelig for den personen å leve med. Offeret må leve med hva han/hun gjorde mot dem resten av livet.

Skrevet

Jeg kan hvertfall si så mye som at om en person hadde begått overgrep mot min lille datter, så hadde jeg aldri villet se dem for mine øyne igjen i hele mitt liv. Samma hvem det hadde vært.

Og faen som jeg skulle gjort mitt for å gjøre resten av denne personens liv til et helvete!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...