Gå til innhold

Dere som har tatt brystreduksjon/løft...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kun 158 cm og veier 52 kg, men bruker BH-størrelse 75E. Synes dette er veldig mye for kroppen min, og jeg kjenner det i ryggen. Føler de tar så stor plass. Med den store størrelsen og etter to barn, er det selvsagt litt heng i de også.

Så til dere som har fått dette dekket, hva skulle til? bestilte dere bare en time hos legen og fikk h*n til å vurdere de? Var h*n veldig streng, og stilles det veldig høye krav? Hvor lang tid tok det fra dere gikk til legen, til dere fikk operasjonen, og hvor lang tid tok det før puppene begynte å komme seg?

Ble mange spørsmål her, men håper noen vil svare likevel :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare et lite tips, gå på en butikk hvor de måler for da finner de bh'er som sitter mye bedre og gir mye mer støtte på ryggen, jeg fikk sjokk av hvor mange cup'er de mente man skulle gå opp og det hjalp virkelig på ryggen

Skrevet

Da jeg ble operert veide jeg 55 kg. Jeg er 174 cm. Jeg brukte størrelse 65H. Jeg fikk det dekket på Volvat. Jeg var 20 år da jeg ble operert.

Skrevet

Jeg kjenner noen som har fått det dekket. Jeg har selv tatt brystløft, men betalte selv. De som fikk det dekket hadde store pupper, men ikke så enorme at det så rart ut. De fikk dekket det uten problem, kort ventetid og pene pupper etterpå :)

Man må bruke arr-tape noen mnd etterpå og bh uten spiler i 6 mnd, men ellers føles puppene fort normale og det er ikke vondt mer enn de første dagene etter operasjonen.

Skrevet

Og ja, du får henvisning fra fastlegen, så er det vel opp til plastisk kirurg om du tilfredsstiller kravene for å få det dekket. Tror hver klinikk får så så mange operasjoner dekket i løpet av ett år, så lønner seg å ikke komme sent på året. Jeg gjorde det i mars/april og da slapp jeg arr-tape til de varmeste sommer-månedene. Tror det ofte bare er ett par ukers ventetid.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Jeg er 158 og veide 63kg når jeg søkte om min operasjon. Ble operert i mai 2010:) Jeg har veldig svai rygg, og skolise (skjev ryggrad). Store pupper hadde jeg og. Brukte 80DD. Etter 1 år med sykemelding grunnet ryggen og nakken min, gikk jeg til legen. Jeg hadde tenkt på reduksjon siden jeg var 17. Jeg var 20 når jeg ble operert. Jeg hadde "mannenakke" og groper i skuldrene etter BH-stroppene mine. Legen ba meg ta bilde, og levere på legekontoret, så ville han sende henvisning til Aleris i Oslo. Fikk svar etter 2 uker om at jeg skulle opereres 8 uker etterpå. Det gikk fort! Måtte slutte på p-pillene 4 uker før operasjonsdagen, jeg gikk da ned 4kg også, som kom tilbake etter påstartingen av p-pillene. Jeg fikk dette dekket, da jeg hadde vonde skuldre, nakke og rygg. Jeg angrer ikke ett sekund! det finnes sine ulemper, meg også sine fordeler ved å gjøre det! Hadde 75B etter operasjonen, men etter at hevelsen og alt gikk ned, så endte jeg opp med 75/80 full C.

Endret av Juniiis
Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg er 157 cm og veier 56 kg, jeg fikk det dekket. Brukte 75 DD.

Jeg hadde mye vondt i ryggen og "oksenakke" da skuldrene liksom ble dratt litt forover. Fastlegen min sendte henvisning til kirurgen, gikk vel ca 4 uker før jeg hørte noe. De ringte på en onsdag, dagen etter fikk jeg time til konsultasjon, og torsdagen etter ble jeg operert. Så det gikk virkelig unna. Rakk ikke slutte med medisiner eller å røyke, men det gikk da fint for det ;) Det eneste kirurgen gjorde var å se på meg, tegne litt her og der, og satte opp time for operasjon. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...